מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית
מודיעין (צילום: פרטי)

עיריית מודיעין החליטה לפתוח את המקלטים הציבוריים ברחבי העיר

ההסלמה הביטחונית בדרום הארץ: עיריית מודיעין החליטה בשעה האחרונה לפתוח את המקלטים; במידה ומופעלת אזעקה - לתושבי מודיעין יש זמן של 90 שניות להגיע למרחב מוגן ולשהות בו כעשר דקות

פורסם בתאריך: 5.5.19 14:05

על רקע ההסלמה הביטחונית בדרום הארץ שכוללת טילים על יישובי הדרום והשפלה – החליטה בשעה האחרונה עיריית מודיעין לפתוח את המקלטים הציבוריים ברחבי העיר.

במודיעין ברוב הדירות מותקן ממ"ד, אולם יחד עם זאת הוחלט לפתוח את המקלטים הציבוריים ברחבי מודיעין, מכבים ורעות.

בעיריית מודיעחן מציינים כי "לאחר דיון שנערך בין גורמי העירייה לפיקוד העורף, הוחלט לפתוח בשעה זו את המקלטים הציבוריים במכבים רעות. אנו מזכירים, כי מודיעין נחשבת לאחת הערים הבטוחות בארץ ולכל בית יש ממ"ד. במידה ואתם במרחב הציבורי, על פי הנחיות פיקוד העורף, יש לגשת למרחב המוגן ביותר – חניון תת קרקעי או הקומה הלפני אחרונה בחדר המדרגות בבניין או במרחב המוגן במרכז מסחרי".

אתמול, מוצ"ש, סיירו אנשי מחלקת הביטחון של העירייה בכל המקלטים הציבוריים שבאחריותה ווידאו כי הם נקיים וערוכים לקליטת התושבים. "המקלטים מתוחזקים בצורה טובה זמינים ומוכנים לכל מקרה", מדגישים בעירייה.

במודיעין – זמן התרעה של כ-90 שניות להגיע למרחב המוגן

בפיקוד העורף מדגישים כי "במידה ויש אזעקה, יש להגיע בתוך 90 שניות למרחב המוגן ולשהות בו כעשר דקות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


על פי מפת ההגנה של פיקוד העורף לתושבי מודיעין מכבים רעות יש זמן התרעה של כ-90 שניות להגיע למרחב מוגן בהישמע אזעקת צבע אדום. העדיפות הראשונה היא להיכנס לממ"ד הביתי, ולשהות בו עשר דקות. במידה ויש תושבים הנמצאים מחוץ לבית בעת האזעקה מומלץ להגיע למרחבים מוגנים הנמצאים במרכזים המסחריים או להיכנס לבניינים ולעלות בחדר המדרגות לקומה השנייה ולהמתין שם.

בעירייה מציינים כי "מודיעין מכבים רעות היא אחת הערים הממוגנות והמוכנות ביותר בארץ לשעת חירום. אגף השירות ואגף הביטחון עוסקים כל השנה במוכנות לאירוע חירום מכל סוג. כמו כן העירייה נמצאת בקשר רציף עם כל הגופים הרלוונטיים בעיר, לרבות מוסדות חינוך, מוסדות ציבור ומקומות ציבוריים בעיר המרכזים אליהם כמות גדולה של אנשים. כחלק מתהליכי ההכנה מקיימת העירייה בשנים האחרונות סדרת תרגילים, הערכות בשטח, רכישת ציוד, שדרוג מוקד עירוני לשעת חירום ועוד. כאשר מתרחש שינוי ברמת האיום או במצב הביטחוני בארץ, מתקיים הליך של מעבר לחירום ומוכנות גבוהה יותר על פי תכנית מסודרת. העירייה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם פיקוד העורף  על מנת להיות מוכנה לכל תרחיש אפשרי".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר