מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית
מודיעין (צילום: פרטי)

עיריית מודיעין עתרה לבג"ץ: "לקבוע מגבלות רעש לנחיתת מטוסים בנתב"ג"

עיריית מודיעין הגישה את התביעה לצד 16 רשויות מקומיות הנמצאת סביב נמל התעופה הראשי של ישראל, וביניהן תל אביב, חולון ושוהם. "נחיתת מטוסים בנתב"ג בכל לילה, כל הלילה, אינה גזירת גורל"

פורסם בתאריך: 3.4.19 07:04

נלחמים במטרד הרעש הקשה סביב נמל התעופה בן גוריון: עיריית מודיעין-מכבים-רעות הגישה אתמול, ראשון, עתירה לבג"ץ כנגד שר התחבורה, השר להגנת הסביבה ורשות התעופה האזרחית, בשיתוף 16 רשויות מקומיות, בקריאה לקבוע מגבלות רעש למטוסים הנוחתים בנתב"ג לאורך היום – ובלילה בפרט.



מדובר בעתירה מטעם כלל הרשויות המקומיות הנמצאות סביב נמל התעופה, כולל תל אביב, חולון, כפר סבא, שוהם ועוד, המייצגות כמיליון תושבים וחצי. העתירה הוגשה בתחילת השבוע שעבר, והיא מבקשת מבג"צ לקבוע מגבלות רעש כפי שמחויבים הגורמים הנתבעים על פי חוק. כיום, לטענתן, אין כל מגבלה על רעש המטוסים בעת הנחיתות בנתב"ג.


נמל התעופה בן גוריון (צילום: יעקב סער, לע"מ)

נמל התעופה בן גוריון (צילום: יעקב סער, לע"מ)


בעתירה מבקשות הרשויות המקומיות מבג"צ שיורה על שר התחבורה למלא אחר חובתו בחוק הטיס, או לחילופין על החזרת "המנדט החוקי" לקביעת הרעש המותר לידי השר להגנת הסביבה, כפי שהיה בעבר, "אם שר התחבורה יסרב למלא את חובתו", לשון העתירה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


מכתב העתירה עולה כי היישובים הסובלים מרעש המטוסים הנוחתים מקיפים את נתב"ג, שכן הנחיתות, להבדיל מההמראות, מתבצעות מכל הכיוונים ולא רק לכיוון מערב. עוד נטען בעתירה כי בניגוד לדעה הרווחת, רעש המטוסים הנגרם בנחיתה עולה לעיתים על זה הנשמע בהמראה, וזאת היות שבשעת הנחיתה המטוס טס נמוך מאוד, כשכל אמצעי העצירה שלו פתוחים, דבר שמייצר רעש חזק יותר.

עוד הודגש בעתירה כי להבדיל מההמראות, אשר לא מתקיימות בין השעה 01:40 לשעה 05:00 בבוקר )תהליך הקרוי "עוצר לילה"), הנחיתות בנתב"ג מותרות 364 ימים בשנה (למעט יום כיפור), 24/7. זאת בניגוד למקובל בעולם המערבי, שם על פי רוב מתקיים עוצר גם בהמראות וגם בנחיתות.

האפשרות לנחות בנתב"ג בכל שעות הלילה הביאה בשנים האחרונות את החברות האירופיות לתכנן את לוח הטיסות שלהן כך ש"בזמן המת" (בשעות העוצר) המטוסים ינחתו בנתב"ג – וכך הן חוסכות דמי "חניית לילה" שהיו צריכות לשלם בשדות התעופה באירופה. דבר זה הגביר את תדירות הנחיתות בנתב"ג בשעות הלילה, עד שתדירות זו עולה על תדירות נחיתת המטוסים בנתב"ג בשעות היום.

עוד מובהר בעתירה, אשר הוגשה על ידי עורכי הדין אבנר (נרי) ירקוני, חן עמידור, גל כהן ופרופ' רן גלעדי, ונתמכה בחוות הדעת המקצועית של ד"ר אסנת ארנון, כי גם אם ריבוי הנחיתות בלא כל מגבלה של שעות ורעש אכן מביא להוזלת מחירים, צריך להביא את המצב לידי איזון מבחינת האינטרס הציבורי – הרווח הכלכלי למדינה ולרשות שדות התעופה מצד אחד, מול מתן האפשרות לשינה סבירה לכמיליון תושבים וחצי החיים בסמיכות לנתב"ג.

בעיריית מודיעין-מכבים-רעות ציינו על רקע התביעה כי "העובדה שמטוסים נוחתים בנתב"ג בכל לילה, כל הלילה, אינה גזירת גורל שעימה הרשויות המקומיות צריכות להתמודד ולכן בצעד תקדימי פנינו – כל הרשויות המקומיות, קטנות כגדולות – לבג"צ בדרישה לקבוע מגבלות גם לנושא זה".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר