עיריית מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית
עיריית מודיעין-מכבים-רעות (צילום: דוברות עיריית מודיעין-מכבים-רעות)

בעקבות המצב הביטחוני: העירייה פתחה את כל המקלטים במודיעין

בתום הערכת מצב שנערכה הלילה בעיריית מודיעין החליט ראש העיר חיים ביבס לפתוח את המקלטים במודיעין-מכבים-רעות; הלימודם מתקיימים כסדרם; לפי מפת ההגנה של פיקוד העורף - לתושבים יש זמן התרעה של כ-90 שניות להגיע למרחב מוגן

פורסם בתאריך: 26.3.19 07:09

בעקבות המצב הביטחוני: בתום הערכת מצב שנערכה הלילה בעיריית מודיעין הוחלט לפתוח את המקלטים במודיעין-מכבים-רעות. העירייה קיימה הערכת מצב משותפת עם נציגי פיקוד העורף, נציגי המשטרה ואגף הביטחון העירוני – כשברקע ירי הטיל לעבר השרון. הלימודים במודיעין מתקיימים כסדרם.

על פי מפת ההגנה של פיקוד העורף לתושבי מודיעין מכבים רעות יש זמן התרעה של כ-90 שניות להגיע למרחב מוגן בהישמע אזעקת צבע אדום. העדיפות הראשונה היא להיכנס לממ"ד הביתי, מרחב מוגן דירתי, ולשהות בו עשר דקות לאחר השמע האזעקה. במידה ויש תושבים הנמצאים מחוץ לבית בעת האזעקה מומלץ להגיע למרחבים מוגנים הנמצאים במרכזים המסחריים או להיכנס לבניינים ולעלות בחדר המדרגות לקומה השנייה ולהמתין שם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


בעיריית מודיעין מדגישים כי "כידוע, העיר מודיעין נבנתה לאחר החלת התקן לבניית ממ"דים בבתי התושבים ולכן היא נחשבת לאחת הערים המוגנות ביותר בישראל. חלק מהבתים במכבים ורעות נבנו גם כן עם ממ"ד פרטי, אך רובם מסתמכים על מקלטים ציבוריים הנמצאים ברובע. למרות שהנחיות פיקוד העורף לא הנחו על פתיחת המקלטים, הורה ראש העיר חיים ביבס על פתיחת המקלטים למשך התקופה הקרובה. יש לציין כי המקלטים מתוחזקים בצורה טובה זמינים ומוכנים לכל מקרה. ניתן לראות רשימת מיקומי המקלטים במכבים וברעות גם באתר העירייה".

בנוגע למקלטים המצויים במרכזים הציבוריים, בהתאם להוראות פיקוד העורף במידת הצורך ייצור אגף הביטחון קשר עם מוסדות הציבור בעיר, הקניון והמרכזים המסחריים במטרה לעדכן אותם להכין את המקלטים שבאחריותם, ולהיערך לקראת פינוי מהיר שלהם בעת הצורך.

במוקד העירייה הוכנה רשימה של כל האירועים הציבוריים המתקיימים בעיר בימים הקרובים. בהערכת המצב הוחלט שלא לבטל את האירועים המתקיימים בעיר, אך במידה ותהיה החמרה במצב יישקל מחדש קיומם.

בעירייה מציינים כי "מודיעין מכבים רעות היא אחת הערים הממוגנות והמוכנות ביותר בארץ לשעת חירום. אגף השירות ואגף הביטחון עוסקים כל השנה במוכנות לאירוע חירום מכל סוג. כמו כן העירייה נמצאת בקשר רציף עם כל הגופים הרלוונטיים בעיר, לרבות מוסדות חינוך, מוסדות ציבור ומקומות ציבוריים בעיר המרכזים אליהם כמות גדולה של אנשים. כחלק מתהליכי ההכנה מקיימת העירייה בשנים האחרונות סדרת תרגילים, הערכות בשטח, רכישת ציוד, שדרוג מוקד עירוני לשעת חירום ועוד. כאשר מתרחש שינוי ברמת האיום או במצב הביטחוני בארץ, מתקיים הליך של מעבר לחירום ומוכנות גבוהה יותר על פי תכנית מסודרת. העירייה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם פיקוד העורף ורח"ל על מנת להיות מוכנה לכל תרחיש אפשרי".

בעירייה הזכירו השבוע כי רק לפני כשבועיים קיימה העירייה בשיתוף עם פיקוד העורף תרגיל חירום, אשר דימה מצב של מלחמה הכוללת ירי טילים, קריסות מבנים ודליפת חומרים מסוכנים. בתרגיל פעלו ראש העיר, חיים ביבס לצד מנהלי אגפים ועובדי עירייה בתחומים השונים וזכו לשבח מצד פיקוד העורף, על עבודתם הטובה ומתן מענה מהיר ואיכותי לתרחישים שהוצגו במהלך התרגיל.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר