ועדת הביטחון בעיריית מודיעין (צילום: אלי גל)
ועדת הביטחון בעיריית מודיעין (צילום: אלי גל)

לראשונה זה שלוש שנים: כינוס ועדת הביטחון העירונית של מודיעין

הוועדה מרכזת את כל הגורמים הביטחוניים אשר אמורים לספק מענה במקרה חירום שמתרחש בעיר. היו"ר, סגן ראש העיר אילן בן סעדון: "מוכנות לחירום נמדדת בהיערכות מתמדת לכל תרחיש אפשרי"

פורסם בתאריך: 4.3.19 08:11

ועדת הביטחון והמשק לשעות חירום של מודיעין-מכבים-רעות התכנסה בשבוע שעבר, לראשונה זה שלוש שנים, בבניין העירייה. את הדיון הוביל ופתח יו"ר הוועדה ומחזיק תיק הביטחון, אילן יאיר בן סעדון, שאמר כי הוא רואה חשיבות עליונה בקיום ועדה מסוג זה בעיר. עוד הוסיף יו"ר הוועדה כי מבחינתו הצלחת הועדה מוטלת על כל אחד מן המשתתפים בה, וכי היכרות מעמיקה בין הגורמים השונים היא הכרחית, כיוון שאלו אמורים לפעול יחד בסנכרון בשעת חירום.



בישיבת הוועדה נכחו נציגי פיקוד העורף, גורמי שיטור, עוזי אביעד, קצין המבצעים של המחוז, אלי וייס, מפקד תחנת כיבוי אש מודיעין, ישי רוטנברג, מנכ"ל מד"א בעיר, שלמה פסי, ממלא מקום וסגן ראש העיר, איתי אלמוג בר, חבר המועצה מטעם סיעת מודיעין חופשית ואיש חיל המודיעין, שמוליק כהן, מנהל אגף הביטחון בעירייה, מתנדבים ותושבים רבים.

אנשי פיקוד העורף סיפרו במהלך הישיבה על תפקוד יחידת החילוץ וההצלה ברעידת האדמה הגדולה שהתרחשה במקסיקו בשנה שעברה. גורמי פיקוד העורף הסבירו כי תושבי העיר מקסיקו סיטי לא ציפו לרעידת האדמה שתבוא, ולא היו ערוכים למצב חירום מסוג זה. משלחת ישראלית של הפיקוד יצאה לזירת האירוע בליווי 71 אנשי רפואה, 25 מהנדסים, לוחמי חילוץ וגורמים נוספים. המשלחת חברה לשגרירות ולגורמי הרשות וסייעה בתפעול המקרה תוך ביצוע פעולות חילוץ של לכודים והענקת סיוע רפואי מיידי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


נציגי פיקוד העורף הסבירו על חשיבות כשירות הכוח לתפקוד במצב חירום, והצהירו כי הם מתורגלים היטב לכל תרחיש מסוג כזה ומכירים את תא השטח של העיר מודיעין-מכבים-רעות.

במהלך הישיבה אוגדו יעדים בנושא הביטחון לשנת 2019 תחת שתי מטרות מרכזיות: מוכנות הכוחות והגברת תחושת הביטחון בקרב התושבים. בין היתר סוכם על הקמת משמרות שכונתיות שיהיו אחראיות על סיורים רגליים וממונעים, ביצוע תרגילים להכנת הכוחות, הכשרות ייעודיות לתושבי הבניינים הגבוהים בעיר, רישות אזורים שונים בעיר במצלמות, קביעת מקום מתאים למטווחים, גיבוש הדרכות לתלמידי כיתות יא'-יב' בנוגע לנסיעה בטוחה על אופניים חשמליים וסימון שכונות בעייתיות ויצירת תוכנית פעולה סדורה בנוגע לתרחישי חירום בכל אחת מהן. עוד נקבע כי הוועדה תתכנס לישיבות ייעודיות לקראת אירועי פתיחת שנת הלימודים ואירועי יום העצמאות.

בן סעדון: "מוכנות לחירום נמדדת לא רק במוכנות לתקיפת טילים איראנית. מוכנות לחירום נמדדת בהיערכות מתמדת לכל תרחיש אפשרי שניתן להעלות על הדעת, תוך יצירתיות ועקביות – החל בתרחיש ביטחוני מדיני, דרך מפגש עם איתני הטבע ועד טעות אנוש שעשויה להוביל לתרחיש של שריפה. הבאנו לשולחן את כלל גורמי המקצוע השונים כדי לחשוב על כל תרחיש באופן המעמיק ביותר, ולהיערך אופרטיבית בהתאם.

שמחתי מאוד לראות כאן היום התגייסות גבוהה של תושבים. הוועדה היא הבמה שלהם להביע, להשפיע ולקחת חלק. אני מזמין אותם להמשיך ולפעול יחד איתנו בכל פעילות בתחום הביטחון".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר