עולים מגיעים מהמטוס (צילום: באדיבות דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
(צילום: באדיבות דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

כ-10,000 עולים מתגוררים במודיעין: העירייה תקבל אות הצטיינות מההסתדרות הציונית

העירייה תקבל בפעם הראשונה בחודש הבא אות הצטיינות - "רשות מעודדת עלייה", על ידי ההסתדרות הציונית העולמית ומרכז השלטון המקומי. נגה כץ רפפורט, מחזיקת תיק הקליטה: "זו גאווה עצומה; אני רואה את התפקיד שלנו לא רק עידוד העלייה אלא גם בהקלה על הקליטה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית"

פורסם בתאריך: 12.2.19 10:22

עיריית מודיעין מכבים רעות תקבל בחודש מרץ את אות ההצטיינות ל"רשות מעודדת עלייה". האות ניתן על ידי ההסתדרות הציונית העולמית ומרכז השלטון המקומי זו השנה הראשונה, ומטרתו לשים דגש בפעילויות לעידוד עלייה שמתבטאות ביוזמות, בחינוך לעלייה, בפרסומים ובפעילות שוטפת למען העלייה והקליטה של יהודים מהתפוצות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


במכתב המבשר על קבלת האות נכתב כי "בקטגוריית ערים בינוניות נמצאה מודיעין-מכבים-רעות ראויה לאות הצטיינות, לאחר שחשפה עולם מלא של עשייה ציונית לעידוד עלייה".

על פי נתוני משרד הקליטה חיים בעיר כ-10,000 עולים. מרבית העולים הגיעו מצפון אמריקה. נוסף עליהם, מתגוררים בעיר עולים חדשים מדרום אמריקה, דוברי ספרדית ופורטוגזית, מצרפת, מבריטניה, מהולנד, ממדינות ברית המועצות לשעבר ואף מיפן.


עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)


על נושא הקליטה אחראית, כמובן, מחלקת הקליטה באגף לשירותים חברתיים בעירייה, העוסקת בליווי אישי של העולים החדשים, בסיוע בחיפוש עבודה, בהקמת ירידים שונים למען העולים, בהפעלת חוגים ומפגשים להעצמה אישית, בסיוע ברישום למוסדות חינוך, בסיוע בתרגום ובגישור מול משרדים שונים, בקיום פעילויות למבוגרים, בהפעלת מערך מתנדבים שמסייע לעולים ועוד. כמו כן, מעודדת מחלקת הקליטה חיבור לקהילה ולארץ ישראל באמצעות טיולים בנופיה של הארץ, הקמת מועדונים חברתיים, חגיגת חגי ישראל ביחד ועוד. נוסף על כל אלו, פועלים כיום בעיר חמישה אולפנים ללימוד עברית.

ראש העיר חיים ביבס מציין כי "מרגע הקמתה של העיר ועד היום, אנחנו משקיעים רבות בעידוד עלייה וקליטה מתוך השקפה ערכית שבבסיסה ציונות, אהבת הארץ ובניית קהילה חזקה ומגוונת. על כן אני גאה בכך שעירנו מקבלת הכרה והערכה לפעילות הרבה בנושא הזה. אני מודה למחלקת הקליטה על עבודתה המסורה למען העולים".

נגה כץ רפפורט, מחזיקת תיק הקליטה, מדגישה: "זו גאווה עצומה שהעיר היא בין זוכות אות רשות מעודדת עלייה. אני רואה את התפקיד שלנו לא רק עידוד העלייה אלא גם בהקלה על הקליטה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית, ומחלקת הקליטה מצטיינת גם בזה וגם בזה, ומסייעת רבות לעולים ולבני משפחותיהם. חשוב לזכור שהצלחת שילובם של העולים החדשים בחברה הישראלית היא הצלחת החברה הישראלית כולה".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר