מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית
מודיעין (צילום: פרטי)

תקציב עיריית מודיעין-מכבים-רעות לשנת 2019: כ-640 מיליון שקלים

תחום החינוך יזכה, כמו בשנים האחרונות במודיעין, לנתח הגדול ביותר: כ-339 מיליון שקלים, שהם כ-53 אחוזים מהתקציב הכולל

פורסם בתאריך: 13.12.18 07:00

תקציב עיריית מודיעין-מכבים-רעות לשנת 2019 יעמוד בשנת 2019 על כ-640 מיליון שקלים, כ-37 מיליון שקלים יותר מתקציב 2018 – גידול של כשישה אחוזים לעומת תקציב העירייה אשתקד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, וגזבר העירייה, רם סידיס, הציגו את התקציב לשנה הבאה בישיבה שהתקיימה השבוע, בנוכחות כל 19 חברי המועצה. השניים הדגישו בפני חברי המועצה את יעדי התקציב, התואמים את מטרות העירייה שקבע ראש העיר: המשך קידום ושיפור מערכת החינוך העירונית ובכלל זה פיתוח תוכניות לנוער ולצעירים; המשך התייעלות עבודת העירייה ושיפור השירות לתושב, כולל הנגשתו באמצעים מתקדמים; הטמעת תפיסת הניהול 'העיר החכמה' – SMART CITY, הכוללת הקמת מוקד פניות בנושא תחבורה ציבורית, לצד הפעלת יישומון שיעביר נתונים על קווי התחבורה הציבוריים בזמן אמת.

תחום החינוך יזכה, כמו בשנים האחרונות, לנתח הגדול ביותר של התקציב – כ-339 מיליון שקלים, שהם כ-53 אחוזים מהתקציב הכולל. מדובר בגידול של 7 אחוזים (21 מיליון שקלים) בהשוואה לשנה שעברה. התוספת לתקציב החינוך מיועדת בין היתר למימון הסייעות הפועלות במערך החינוך המיוחד.

במסגרת תוכנית העבודה ימשיך מִנהל החינוך בשיפור ושדרוג תחומי הלמידה השונים, תוך מתן דגש על שיפור איכות תעודת הבגרות, הגדלת מספר התלמידים הלומדים 4 ו-5 יחידות לימוד במתמטיקה ובאנגלית והגדלת מספר התלמידים והתלמידות הלומדים מדעים וטכנולוגיה. העירייה תוסיף לקדם את התכנית העירונית להקטנת מספר התלמידים בכיתות, לצד המשך קידום אוכלוסיות ייחודיות.


עיריית מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית

עיריית מודיעין-מכבים-רעות


האגף לשירותים חברתיים, שתקציבו יגדל מ-33.6 מיליון שקלים ב-2018 ל-38.3 מיליון שקלים ב-2019 (גידול של כ-14%), יעסוק בין היתר בתוכניות לטיפול באזרחים הוותיקים, בתושבים עם מוגבלויות שונות, במשפחות חד הוריות, בעולים חדשים, בנוער בסיכון ובמשפחות קשות יום. כמו כן, העירייה תקלוט במהלך השנה עוד עשרה תקנים חדשים שמרביתם מיועדים לתחום רווחת הילד.

עניין נוסף שהעירייה מתכוונת להרחיב את ההשקעה בו במסגרת התקציב הוא, כאמור, נושא השירות לתושב. צעד זה ייעשה בין השאר על ידי הקמת מחלקה לשיפור התחבורה הציבורית ובה עובד שירכז את פניות הציבור בתחום, ועל ידי הגדלת תקציב מערך המִחשוב בכ-1.5 מיליון שקלים, לטובת ייעול השירות הדיגיטלי לתושב במסגרת 'עיר חכמה', אבטחת מידע וכדומה.

בעירייה ציינו השבוע כי הגידול באזורי התעסוקה והמלאכה של העיר הביא לצמיחה בסכום הארנונה הנגבית מעסקים, וכי זו תגיע השנה לכ-107 מיליון שקלים (לעומת 96 מיליון שקלים אשתקד) – 43 אחוזים מסך הכנסות העירייה מארנונה. בעתיד, עם השלמת הבנייה בפארק הטכנולוגי ובמע"ר, נתון זה צפוי עוד לגדול.

גם השנה, כפי שנעשה בשנים האחרונות, תעביר העירייה סכום של כמיליון שקלים לכיסוי הגירעון העירוני. כידוע, הגירעון קיים עוד משנותיה הראשונות של העיר, ובשנת 2010 עמד על 16 מיליון שקלים. ערב שנת הכספים 2018 הוא הסתכם בכ-6.8 מיליון שקלים, ובסוף שנת 2018 הוא צפוי לרדת לכ-5.8 מיליון שקלים.

ראש העיר, חיים ביבס: "תקציב העירייה נבנה והוכן בעבודה משותפת של כל אגפי העירייה השותפים לעשייה העירונית, והוא מבטא את המשך ההתפתחות והצמיחה הכלכלית בעיר בשנים האחרונות, לצד הניהול האחראי והקפדני של תקציב העירייה. התקציב לשנת 2019 הוא בשורה משמעותית לעיר, ומשקף את המדיניות העירונית ואת היעדים ואת תוכניות העבודה של העירייה לשנה הקרובה".

גזבר העירייה, רם סידיס: "תקציב שנת 2019 שהוכן בשבועות האחרונים יהווה בסיס כלכלי להוצאת תוכניות העבודה של העירייה מן הכוח את הפועל. גידול הכנסות העירייה מִכניסת עסקים חדשים לעיר מאפשרת את המשך הגדלת הפעילות הכלכלית והרחבתה לתחומים חדשים, לטובת התושבים ובעלי העסקים בעיר".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר