הדרכה על האופניים החשמליים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
הדרכה על האופניים החשמליים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

סכנת האופניים החשמליים: החלו הדרכות בתיכונים ברחבי העיר

אגף הביטחון בעיריית מודיעין, בשיתוף עמותת אור ירוק, החלו לקיים בבתי הספר התיכונים בעיר הדרכות על הסכנות והכללים שברכיבה על אופניים חשמליים

פורסם בתאריך: 23.10.18 08:58

סכנת האופניים החשמליים: בבתי הספר התיכון ברחבי העיר מתקיימות בימים אלה הדרכות בנושא, שכוללות הסברים על הסכנות והכללים שברכיבה.

את ההדרכות עורך אגף הביטחון ושירותי חירום בעירייה בשיתוף עמותת "אור ירוק". כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין", בחודש האחרון החלה העירייה במתן התראות לבני נוער הרוכבים שלא כחוק על אופניים חשמליים. הפעילות ההסברתית בבתי הספר נועדה להגביר ולהעלות את המודעות לנושא בקרב בני הנוער.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


ההדרכה הראשונה התקיימה בתיכון עירוני ה' ע"ש יצחק נבון, בו פגשו נציגי האגף את תלמידי שכבות ט' ו-י'. במסגרת ההדרכה הוסבר לתלמידים על הסכנה שברכיבה על אופניים חשמליים המשמשים ככלי רכב לכל דבר והכללים החלים עליהם. בהדרכה נחשפו התלמידים, בין היתר, לחשיבות חבישת הקסדה והסיכונים השונים שברכיבה לאחר שתיית אלכוהול או השימוש בטלפון נייד בזמן הרכיבה. כמו כן, סיפרו לתלמידים על החשיבות שברכיבה על שבילי האופניים המרשתים את העיר ומיועדים עבורם לרכיבה בטוחה.

בשבועות הקרובים יגיעו אגף הביטחון ושירותי חירום עם נציג עמותת אור ירוק לכל התיכונים בעיר ויחלקו בהם בנוסף להדרכה, עלוני הסברה לשימושם של התלמידים.

מהעירייה נמסר כי בחודש נובמבר תחל האכיפה על ידי המשטרה, האגף לשירותי ביטחון ושירותי חירום וכן הפיקוח העירוני כנגד רוכבי אופניים חשמליים שלא בהתאם להוראות החוק.

העירייה עדכנה כי החל מחודש נובמבר תחל, בשיתוף עם משטרת מודיעין להתבצע אכיפה מוגברת בנושא הרכיבה על אופניים חשמליים. אחת העבירות המשמעותיות שייאכפו תהיה האיסור על רכיבה על אופניים חשמליים למי שטרם מלאו לו 16 שנים. עבירות נוספות שייאכפו הן שימוש בטלפון בעת הרכיבה, רכיבה במעבר חציה, הרכבת אוזניות בעת הרכיבה וכן רכיבה על גבי מדרכה (לגבי עבירה של רכיבה על המדרכה, בעירייה ציינו כי עבירה זו תיאכף רק במקומות בהם קיימים שבילי אופניים).

הקנס בגין רכיבה על אופניים חשמליים ע"י רוכב שטרם מלאו לו 16 שנים הינו 1,000 שקלים. הקנס בגין שימוש בטלפון סלולארי בעת רכיבה על אופניים חשמליים הינו 1,000 שקלים. הקנס בגין רכיבה על מדרכה ולא על גבי שביל אופניים, הינו 500 שקלים. קנס בגין חציית מעברי חצייה ברכיבה הינו 250 שקלים. הקנס בגין שימוש באוזניות בזמן הרכיבה הינו 250 שקלים.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר