הצבועה בתיתורה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
הצבועה בתיתורה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

לכידת הצבועה בתיתורה: שוחררה בשטחים פתוחים

חיית הבר, שנראתה לא פעם על ידי תושבי העיר, נלכדה בשנית והועבדה לאזור מחיה במרחק של כ-20 ק"מ מהעיר

פורסם בתאריך: 3.11.18 12:35

נלכדה בשנית הצבועה מאזור התיתורה: נציגי רשות הטבע והגנים עדכנו בסוף השבוע האחרון את הווטרינר העירוני של מודיעין-מכבים-רעות, ד"ר עופר עינב, כי לכדו את הצבועה שחיה באזור התיתורה.  החיה, המוכרת היטב לתושבי רעות ושכונת מוריה, הועברה לאזור מחיה המתאים לצרכיה, במרחק של כ-20 ק"מ מהעיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


הצבועה טופלה על ידי הווטרינר של רשות הטבע והגנים, ושוחררה בשטחים פתוחים. טרם שחרורה הותקן על צווארה קולר ובו משדר GPS מיוחד, שיאפשר לאנשי רשות שמורות הטבע והגנים לעקוב אחרי תנועתה באמצעות אותות המשודרים מהמכשיר.

כידוע, הצבועה הסתובבה באזור העיר בחודשים האחרונים, ובתחילת 2018 נתפסה בפעם הראשונה על ידי נציגי רשות הטבע והגנים, שהעבירו אותה לדרום פארק קנדה – אולם עוד באותו היום גילו אנשי הרשות כי הצבועה חזרה לסביבתה המוכרת. כעת מקווים ברשות כי אזור המחיה שאליו הועברה יתאים לדרישותיה.

ברשות הטבע והגנים שבים ומדגישים כי הצבוע המפוספס, שחי באזור מודיעין זה שנים רבות, הוא חיה מוגנת ובלתי מזיקה, ולכן הטיפול נעשה על פי כל הדרישות המחמירות, על מנת שלא לפגוע בחיה.

הווטרינר העירוני, ד"ר עינב, מזכיר כי חל איסור על האכלת חיות הבר, וזאת על מנת להשאירן מחוץ לתחום העירוני. יש להקפיד על סילוק המזון בשעות הלילה, דבר שימנע מחיות הבר להיכנס לשטחים העירוניים וישאירן בסביבת המחיה הטבעית והבטוחה עבורן.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר