מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית
מודיעין (צילום: פרטי)

המאבק נגד מעבר המטוסים מעל מודיעין: העירייה תחליט האם לעתור לבג"ץ

מאבק תושבי מודיעין נגד מפגע רעש נחיתת המטוסים בנתב"ג, שחולפים מעל העיר, מחריף. היום, ראשון, תתכנס מועצת העיר לישיבה מיוחדת בנושא ותחליט על דרכי הפעולה

פורסם בתאריך: 12.8.18 09:09

מאבק תושבי מודיעין נגד מפגע רעש המטוסים שנוחתים בנמל התעופה בן גוריון, וחולפים בדרך מעל העיר, עולה מדרגה. מועצת עיריית מודיעין-מכבים-רעות תתכנס הערב, ראשון, בשעה 18:00, לישיבה מיוחדת בנושא ותחליט כיצד לפעול. אחת האופציות העומדות לרשות העירייה – הגשת עתירה לבג"ץ. כזכור, בשנת 2015 הגיעה עיריית מודיעין להסכם מול רשות התעופה האזרחית על הפחתה משמעותית של מספר הנחיתות החולפות מעל העיר, וכן בוצע שינוי מסלול והנחיתות עוברות מעל יער בן שמן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תושבים רבים מתלוננים על מפגע הרעש, שהחריף בשבועות האחרונים, בעיקר בשל עומסי הטיסות בעונת הקיץ, בקבוצות השונות בפייסבוק. חבר המועצה ברוך בוחניק (גשר), מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "תושבים מאיזור כפר סבא ותל אביב לוחצים על שינוי במסלול הנחיתות ולכן לא מעט מסלולים עוברים דרך מודיעין. זה הגיע אלינו. אנחנו לא מתכוונים להיות אלה שייפגעו. שכונות קייזר, מגינים ונביאים אלה השכונות שנפגעות יותר מכל, כשגם השכונות החדשות שנבנות ייפגעו בעתיד אם זה יימשך. בנוסף, רשות התעופה האזרחית לא עדכנה אותנו בכלל על שינוי במסלולי הנחיתות. היא לא שיתפה איתנו פעולה ורק בדיעבד, לאחר שהתלוננו, התברר כי הטיסות חודשו בשמי העיר. למה אנחנו צריכים להגיע למצב שאנחנו יודעים דברים רק בדיעבד? ב-2015 כיבדנו את ההסכם ו-90 אחוז מהטיסות עברו מעל יער בן שמן. הם פשוט עובדים בשיטת החתול והעכבר ומנסים להערים עלינו".

עיריית מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית

עיריית מודיעין-מכבים-רעות

איך אתם פועלים כדי לצמצם את הנחיתות?

"ייערך דיון בנושא אצל ראש העיר, ביחד עם כל הגורמים הרלוונטים – והם יסבירו לנו איך זה הגיע למצב כזה. אנחנו לא מתכוונים לוותר ולשתוק בעניין. אנחנו רוצים לעבוד בשיתוף פעולה עם רת"א ולדעת על כל שינוי שקורה. עדכון מקדים ימנע בעיות ונוכל לעדכן את מוקד העירייה כדי שניתן מענה לתושבים".

מעיריית מודיעין מכבים רעות נמסר ל"כל העיר מודיעין" כי "במהלך הימים הקרובים צפויה להיערך ישיבה אותה זימן ראש העיר, חיים ביבס עם סמנכ"ל הבטיחות ברשות שדות התעופה ונציגי רשות התעופה האזרחית. בהתאם לכך ראש העיר גם יזם ישיבה בנושא זה במועצת העיר במהלכה צפויה המועצה לאשר עקרונית הגשת עתירה כנגד שינוי תבנית הנחיתות של רת"א".

ממשרד התחבורה נמסר: "כל מטוס העובר מעל העיר מודיעין מקבל אישור של כל הגורמים הרלוונטיים."

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה לדברים: "תהליכי הגישה הישנים וזווית הכניסה לנחיתה היו בזווית של 3.1 מעלות למסלול. כמו כן, תהליך נוסף (LDA) הישן שעבר מעל מרכז העיר בגובה נמוך בוטל! ולכן הרעש שייגרם לתושבי העיר יפחת תהליכי הנחיתה החדשים למסלול 30 ה-ILS  והתהליך המונחה gps הם בזווית 3.2 מעלות לכניסה של מטוס לתהליך הפיינל מכשולים חדשים (בניינים) באזור מודיעין הקרקעית חייבו זווית כניסה של של 3.2 מעלות לתהליכי הגישה החדשים למסלול. השינוי לזווית 3.2 הגביהה את הכניסה ביותר מ-200 מטר (מה שהקטין את סף הרעש) אבל מחייב להאריך במעט את הנתיב שמבצע המטוס בכ-700 מטר מזרחה. הנתיב הוא הבטיחותי המאושר על ידי רשות התעופה האזרחית".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר