הדברה במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
הדברה במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

מכת עקיצות: החל מבצע למיגור יתוש הטיגריס האסייני במודיעין

עובדי אגף שפ"ע בעירייה החלו השבוע במבצע עירוני לצמצום נוכחות יתוש הטיגריס האסייני בעיר, ולמניעת התרבותו. מדובר באחד המינים הטורדניים ביותר לאדם שעלול להעביר נגיפים הגורמים למחלות טרופיות מסוכנות

פורסם בתאריך: 7.8.18 08:36

נלחמים ביתוש הטיגריס האסייני: עם שיאו של הקיץ, יוצאת מחלקת התפעול באגף שפ"ע בעירייה במבצע עירוני לצמצום ולמניעת נוכחות יתוש הטיגריס האסייני בעיר, ולמניעת התרבותו. מדובר ביתוש אשר מתפתח בעיקר בבתים ובחצרות פרטיות, ומעופו איטי ביחס ליתוש הרגיל. הוא ידוע ביכולתו להעביר כ-20 סוגים של מחלות, ולכן החשיבות הגדולה שבמיגורו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


הפעולות לצמצום נוכחותו של היתוש כוללות טיפול מונע במסגרתו מאותרים ומנוטרים היתושים, הנחשבים נפוצים בארץ וחוזרים לעיר מדי שנה בעונת הקיץ. לאחר ניטורם ומיפויים, מתבצעת פגיעה במקומות הדגירה של היתושים, על ידי ייבוש מים עומדים שבהם מתפתחים זחלי היתוש ועל ידי הדברת מערכת הניקוז העירונית.

לפי המשרד להגנת הסביבה היתוש (Aedes albopictus) נחשב למין פולש בארץ – הוא פעיל הן בשעות האור והן בשעות החשיכה, וגורם למטרדי עקיצות קשים. כמו כן, היתוש יכול להעביר מספר נגיפים הגורמים למחלות טרופיות מסוכנות לאדם, כמו למשל הדנגה וקדחת מערב הנילוס. מדובר באחד המינים הטורדניים ביותר לאדם. נקבת היתוש יכולה לגרום למספר רב של עקיצות בתוך זמן קצר ולעקיצות גם דרך בגדים דקים. כמו כן, התגובה האלרגית – גירוד, אדמומיות ונפיחות, של רוב בני האדם לעקיצה של היתוש הטיגריס האסייני, חריפה יותר מאשר התגובה לעקיצות של יתושים אחרים.

בנוסף, כבכל שנה, מבקשת העירייה את הירתמות התושבים על מנת להצליח במיגור היתושים. כך למשל, מתבקשים התושבים לשים לב למקורות מים עומדים ולייבש אותם. בהקשר זה מדגישים בעירייה כי היתוש יכול להתפתח בכל מקור מים עומדים הגדול מחצי כוס מים. לכן תחת ההגדרה 'מים עומדים' יכולים להיכנס עודפי מים בחצרות הבתים, בתחתיות עציצים, בדליים, ומים במכלי אגירה, כדוגמת מכלים לאיסוף מי מזגנים.

במקומות אלו, יש לדאוג שלא יהיו מים במשך שבוע רצוף, כדי לא לאפשר לנקבת היתוש להטיל ביצים, שבתוך שבוע בוקעים מהן זחלים.

עוד נמסר מהעירייה כי על התושבים לדווח למוקד העירוני 106 על מוקדי מים עומדים או על חשד להימצאות יתוש הטיגריס האסייאני באזור מגוריהם.

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר