מערכת כיפת ברזל במודיעין (צילום: אילן אסייג)
מערכת כיפת ברזל במודיעין (צילום: אילן אסייג)

מערכת כיפת ברזל הוצבה במודיעין

על רקע המתיחות בדרום והחשש משיגור רקטות ארוכות טווח, הוצבה בתחילת השבוע מערכת כיפת ברזל סמוך לכביש 431

פורסם בתאריך: 17.7.18 17:33

מערכת כיפת ברזל הוצבה שוב במודיעין: בתחילת השבוע, על רקע המתיחות סביב רצועת עזה, הוצבה המערכת סמוך לכביש 431. כזכור, בימים האחרונים איימו ארגוני הטרור הפועלים מעזה כי ישגרו טילים ארוכי טווח אל עומק ישראל, ולכן – למרות ההחלטה על הפסקת אש, לכאורה, הוצבה כיפת ברזל גם בסמוך למודיעין.

יש לציין כי כמה מערכות כיפת ברזל הוצבו בנקודות שונות באזור המרכז, כדי לספק מענה כולל במקרה הצורך לכל שיגור של רקטה ארוכת טווח.



זו לא תהיה הפעם הראשונה שבה מוצבת המערכת בפאתי העיר מודיעין. כזכור, במהלך מבצע צוק איתן לפני ארבע שנים, נורו לראשונה רקטות מעזה לכיוון המרכז, כולל לאזור מודיעין, ובעקבות כך – וגם בשל גובהה היחסי של העיר ומקומה האסטרטגי – הוצבה בסביבתה המערכת ליירוט הרקטות, שיכולה לספק מענה ולהתמודד עם שיגורים גם לאזורים אחרים, קרובים לעיר, כדוגמת נמל התעופה בן גוריון.


מערכת כיפת ברזל במודיעין (צילום: אילן אסייג)

מערכת כיפת ברזל במודיעין (צילום: אילן אסייג)


מדובר צה"ל נמסר כי "בהתאם להערכת המצב, תגבר צה"ל את סוללות כיפת ברזל במרחב גוש דן והדרום. כמו כן, התבצע גיוס מילואים נקודתי לתגבור מערך ההגנה האווירית. צה"ל נחוש להמשיך ולהגן על אזרחי ישראל וערוך למגוון תרחישים שילכו ויתעצמו על פי הערכת המצב והצורך המבצעי".

על רקע המתיחות הביטחונית בדרום, היום, שלישי, ערך ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב ביטחונית באוגדת עזה בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט וראש השב"כ נדב ארגמן. "אנחנו במערכה, יש בה חילופי מהלומות ואני יכול להגיד שצה"ל ערוך לכל תרחיש", אמר נתניהו בתום הערכת המצב. "אני מאוד התרשמתי ממה שראיתי כאן ואני יודע שכמוני, כל אזרחי ישראל, מאמינים בצה"ל ונותנים לו גיבוי לקראת כל התפתחות אפשרית".

גם במודיעין: קווי לילה לאורך חודשי החופש הגדול

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. איז'ו

    אז מה, החלטתם למסור מיקום הצבת הסוללה.למה לא רשמתם גם נ"צ?
    טמבלים!

  2. אדם עם קצת שכל ישר

    ממתי מוסרים מיקום מדויק של יחידה צבאית? אתם צריכים להצדיק את השם מודיעין? אידיוטים חסרי אחריות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר