החתולים אצל הווטרינר העירוני (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
החתולים אצל הווטרינר העירוני (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

העירייה בודקת: מה גרם לחתולי הרחוב להתעלף בשכונת הפרחים?

בעקבות חתולים שנמצאו מעולפים ברחוב עמק איילון במודיעין הווטרינר העירוני החל בבדיקת המקרה ובמקביל טיפל בחתולים שהספיקו להתאושש

פורסם בתאריך: 15.7.18 09:06

מה גרם לחתולי הרחוב שברחוב עמק איילון בשכונת הפרחים להתעלף? עיריית מודיעין מכבים רעות בודקת מקרה שבו נמצאו באזור חתולים מעולפים – החשד הראשוני שעלה שהם הורעלו, אולם הווטרינר העירוני מציין בשיחה עם "כל העיר" כי ככל הנראה הם אכלו אוכל שהכיל פלפל.



המקרה נחשף בעקבות פוסט שכתבה תושבת הרחוב, יעל הרמן, שבו היא מספרת על מספר גורי חתולים שהסתובבו באזור כשלטענתה הם הורעלו. "כל דיירי הבניין חזו במראה המחריד של גסיסת הגורים", כותבת הרמן בפוסט, "אך לא נעשה דבר חוץ מפינוי של הגופות על ידי העירייה". כאמור, החתולים הגיעו לווטרינר העירוני שהצליח לטפל בהם וכיום הם בריאים ושלמים.

ד"ר עופר עינב, הווטרינר העירוני, מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "תושבת העיר, שמאכילה בעלי חיים התקשרה אלי וסיפרה שייתכן ומישהו הרעיל את הגורים והם עומדים למות. שלחתי את המפקח לבדוק את הנושא וכדי לקחת את הגורים לבדיקה, הם היו במצב של התייבשות קשה ורעידות".

האם הגורים הורעלו?

"הם הגיעו במצב לא טוב, אבל לא ראיתי סימני הרעלה ברורים וזה יישאר בגדר סימן שאלה אם היתה הרעלה או לא. ההנחה היא שלא, כי אם היתה הרעלה הגורים היו מתים. לקראת הערב שוחררו הגורים והוחזרו לאיזור מחייתם. הם לא הקיאו או שלשלו וסביר להניח שאם הם היו פולטים אוכל או מקיאים, היינו שולחים את זה לבדיקה במעבדה".



אז מה כן קרה?

"מבדיקה שערכתי לאחר ששוחחתי עם מספר שכנים, ככל הנראה שמו להם פלפל באוכל. ביחד עם האפשרות שהחתולים לא שתו או אכלו מספיק הם נמצאו מיובשים ומעורפלים".

לד"ר עינב יש גם מסר חשוב העביר: "אסור בתכלית האיסור להרעיל חתולים, אסור לפי החוק. אסור גם לתפוס חתולים ולהכניסם לתוך כלוב או קופסא ולהעביר אותם למקום אחר, זו עבירה של צער בעלי חיים ואם מקרים כאלה יגיעו אלינו נגיש תלונה נגד אותם אנשים. לקחת אותם ממקומם זה לגזור עליהם גזר דין מוות. חתולים זו חיה שמותר לה לחיות בעיר".

בעיריית מודיעין מכבים רעות מוסיפים ואומרים: "וטרינר העירייה טיפל במהלך סוף השבוע בגורי החתולים החולים ואנו שמחים לעדכן אותך שכולם בריאים ושלמים. במקביל הווטרינר בוחן את הנסיבות מהן חלו החתולים, ובהתאם לכך תפעל העירייה כאשר אם יהיה  צורך, תוגש תלונה במשטרת מודיעין".


גם השבוע: אירועי הקיץ במודיעין נמשכים בכל הכוח


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר