מיכל מלמד כהן ז"ל (צילום: פרטי)
מיכל מלמד כהן ז"ל (צילום: פרטי)

"מיכל לימדה אותנו שחיים את היום, אי אפשר לדעת מה יהיה מחר"

פרידה כואבת ממיכל מלמד כהן ז"ל, תושבת רעות, בת 47 במותה, שחלתה בסרטן ב-2006 ומאז הקדישה את חייה לתמיכה בחולות אחרות באמצעות הקמת עמותה וקבוצת פייסבוק פופולארית: "מיכל חיברה בין כל כך הרבה אנשים, בכל מקום; אנחנו רק מחכות שהיא תפתח את הדלת, תיכנס ותגיד 'יאללה, עבדתי עליכם, שמעתי את ההספדים, ראיתי הכל, אני חוזרת'"

פורסם בתאריך: 12.7.18 10:20

אחרי התמודדות ארוכת שנים עם מחלת הסרטן ביום שלישי, 10.7, הלכה לעולמה מיכל מלמד כהן ז"ל, תושבת רעות, בת 47 במותה. מלמד כהן חלתה בסרטן השד בשנת 2006 – אחותה קארן מלמד כהן, וחברותיה איילת כוחלני טנג'י וקרן ארפי מספרות כי מאז הגילוי על המחלה היא החליטה להקדיש את חייה למען עזרה לזולת ושמרה על אופטימיות לאורך כל הדרך. "האישיות שלה, החוזק שלה, גרמו לה להמשיך לחיות", מתארת אחותה קארן מלמד כהן. "לא היה מקום לייאוש, גם כשקשה אז בוכים ואחרי שנייה מריצים דחקות. בדיוק לפני שנה בזמן שהיינו בחו"ל היא קיבלה בשורה שיש לה גרורות במוח ואז היא אמרה 'טוב, אם יש גרורות אז נלך לעשות שופינג'".


  • להורדת האפליקציה של כל העיר באנדרואיד
  • להורדת האפליקציה של כל העיר באייפון

מיכל מלמד כהן ז"ל הקימה את קבוצות הפייסבוק "גמאני מתמודדת עם גרורות" ו"גמאני חליתי בסרטן השד", אשר מטרתן לסייע ולייעץ לנשים אשר מתמודדות עם סרטן השד. בנוסף, היא הקימה את קהילת "אמהות עם מהות" אשר מטרתה לאגד נשים דתיות וחילוניות, מהארץ ומחו"ל סביב שיח של מימוש עצמי והשפעה חברתית. בתקופה האחרונה, במסגרת פעילותה בקהילה ארגנה מסעות של אמהות מחו"ל. כמו כן, היא קידמה בכנסת את הכנסתן של תרופות לחולי סרטן לתוך סל התרופות – הפעילות החברתית שלה הפכה אותה לסמל במאבק בסרטן.


קארן מלמד כהן ומיכל מלמד כהן ז"ל (צילום: פרטי)

קרן ארפי ומיכל מלמד כהן ז"ל (צילום: פרטי)


מלבד זאת, עסקה בפעילויות רבות נוספות: "גם אם נציין את כל הדברים שעשתה כנראה שלא נכסה את הכל", מוסיפה קארן מלמד כהן. "היא חיברה בין כל כך הרבה אנשים, בכל מקום. היא אמרה לעצמה 'אם זה המצב אז אני אלך ואעזור לאחרים'. היא למדה איפור והלכה ואיפרה נשים, לימדה אותן לאפר, למדה קאוצ'ינג ופתחה עסק וסייעה למשפחות וחולים אחרים והכל בא מעומק הלב. היה חשוב לה שגם בסוף אנשים יזכרו את ההישגים האישיים שלה ורצתה כל הזמן להיות נחוצה. אנחנו רק מחכות שהיא תפתח את הדלת, תיכנס ותגיד 'יאללה, עבדתי עליכם, שמעתי את ההספדים, ראיתי הכל, אני חוזרת".


איילת כוחלני טנג'י ומיכל מלמד כהן ז"ל (צילום: פרטי)


קרן ארפי, היתה האחות האונקולוגית אשר ליוותה את מיכל לאורך כל תהליך המחלה אך למעשה היא מספרת שהן היו הרבה יותר מזה: "אנחנו כמו אחיות, כשהיא חלתה מתוקף התפקיד שלי הייתי צריכה לגשת לאנשים ולהציע את השירות שלי, אבל היא נפנפה אותי – אחרי כחודשיים נפגשנו באיזשהו מקום, התחבקנו והתנשקנו כאילו אנחנו מכירות ממזמן, התחברנו לא בגלל המחלה. עם הזמן זה כן היה לעשות איזשהו ליווי אישי ומשפחתי, אבל גם היא ליוותה אותי, אנחנו גדלנו ביחד, הבעלים שלנו התחברו וזו היתה חברות".


מיכל מלמד כהן, איילת כוחלני טנג'י, קרן ארפי (צילום: פרט)י

מיכל מלמד כהן, איילת כוחלני טנג'י, קארן מלמד כהן (צילום: פרט)י


לאורך כל זמן המחלה הצליחה מיכל למצוא כוחות גם בשביל לעודד ולחזק את הקרובים לה והכינה אותם לעתיד לבוא: "מיכל לימדה אותנו שאנחנו חיים את היום וממצים אותו, אי אפשר לדעת מה יהיה מחר. זו היתה דרך החיים שלה וזה משהו שאנחנו מסגלים לעצמנו. לפני שלושה שבועות כשזה התחיל להיות יותר אינטנסיבי והלך לכיוון הזה התחילו השיחות. אבל עד אז, וגם בתוך השלושה שבועות האלו שדיברנו על הסוף זה היה מבחינתה הסוף הטוב כי היא עשתה הרבה מאוד דברים, לא התייאשה ולקחה את המושכות בידיים".


מיכל ואיילת חברת ילדות (צילום: פרטי)

איילת כוחלני טנג'י מיכל מלמד כהן ז"ל (צילום: פרטי)


בזכות האישיות יוצאת הדופן הצליחה מיכל לחדור אל ליבם של אנשים רבים: "למשפחה יש המון המון תמיכה, מכל כך הרבה מעגלים, מאות אנשים באים לכאן כל הזמן. גם נדב וגם הילדים וגם ההורים וגם האחים והאחיות וגם החברות- אנחנו ממשיכים את הדרך שלה ממקום של 'יהיה בסדר', כי זה מה שהיא תמיד הייתה אומרת לנו".


מיכל וקרן ארפי (צילום: פרטי)

מיכל מלמד כהן ז"ל וקרן ארפי (צילום: פרטי)


בעתיד, מתכננים בני המשפחה והחברות הקרובות להמשיך את דרכה המיוחדת שלך מיכל: "אנחנו מתכננים לעשות כנס של המעגלים כולם, זה אמור להיות משהו גדול. חוץ מזה, גם יהיה מסע ישראלי לזכרה, אותו היא הגתה ושם ימשיכו הנשים לנקוט בגישה האופטימית והחזקה, בדיוק כפי שמיכל הייתה רוצה".

מיכל מלמד כהן, הותירה אחריה בעל, שלושה ילדים, הורים ושני אחים.


מיכל מלמד כהן ז"ל (צילום: פרטי)

מיכל מלמד כהן ז"ל (צילום: פרטי)


קיץ ספורטיבי במודיעין – פעילויות בפארקים, טיולי רכיבה וטורנירים


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר