ניידת סיור של עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: עיריית מודיעין מכבים רעות)
ניידת סיור של עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: עיריית מודיעין מכבים רעות)

תחושת הביטחון האישי במודיעין – מהגבוהות בישראל

על פי סקר מטעם המשרד לביטחון פנים, 86 אחוזים מתושבי העיר חשים ביטחון אישי – נתון הגבוה משמעותית מהממוצע הארצי שעומד על 64 אחוזים שחשים ביטחון בערים

פורסם בתאריך: 10.7.18 08:57

תחושת ביטחון ברחובות מודיעין-מכבים-רעות: על פי סקר מטעם המשרד לביטחון פנים, תחושת הביטחון האישי במודיעין-מכבים-רעות גבוהה משמעותית מהנתונים הארציים. מדובר בסקר מדידה והערכה של מערכי אכיפה עירוניים בכל הארץ, אשר בוצע על ידי מחלקת המחקר במשרד לביטחון פנים. הסקר משווה את תחושת הביטחון האישי, החשיפה הכללית לעבירות ומדד תפקודו של השיטור העירוני, ביחס לנתונים הארציים. הסקר בוצע באינטרנט ובטלפון בקרב מדגם מייצג של תושבי העיר, מתוך מדגם ארצי רחב.

על פי הסקר ניכר כי תחושת הביטחון האישי הכוללת של התושבים גבוהה מאוד ביחס לנתונים הארציים. כך, 86 אחוזים מהתושבים מצהירים כי הם חשים ביטחון בעיר, לעומת 64 אחוזים בלבד בראייה הארצית. עוד עולה מהנתונים כי 92 אחוזים מהתושבים חשים ביטחון אישי רב בעיר, לעומת 71 אחוזים בלבד בערים אחרות בארץ, בממוצע. גם בשעות הלילה הנתונים מעודדים: כמעט 80 אחוזים מהתושבים חשים ביטחון רב ללכת לבד – נתון גבוה ביותר בהשוואה לנתונים הארציים, שמלמדים על 46 אחוזים בלבד מהתושבים שחשים כך.

תחושת הביטחון האישי נותרה גבוהה גם ביחס לשנה שעברה, אז 87 אחוזים מהתושבים הצהירו כי הם חשים ביטחון אישי בעיר.

במדידת החשש להיפגעות מעבירות, עולה שוב כי במודיעין-מכבים-רעות המצב טוב מאוד: 20 אחוזים מהתושבים בעיר חוששים להיפגע מבריונות בכבישים, לעומת 43 אחוזים בראייה הארצית; אחוז אחד בלבד מהתושבים חוששים להיפגע מעבירות אלימות, לעומת עשרה אחוזים בראייה הארצית; עשרה אחוזים בלבד מתושבי העיר חושש להיפגע מעבירות באופן כללי, לעומת 23 אחוזים בראייה הארצית.

גם היקף החשיפה לעבירות והדיווח עליהן מתבטאים לחיוב בעיר: רק 35 מתושבי מודיעין-מכבים-רעות שהשתתפו בסקר העידו כי נחשפו לאלימות, לעומת 45 אחוזים בראייה הארצית.

הסקר שביצעו אנשי מחלקת המחקר במשרד לביטחון פנים מציג נתונים גם לגבי רמת הפשיעה המקומית: ברבעון הראשון של שנת 2018 חלה ירידה של 12 אחוזים באירועי האלימות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כולל ירידה של 18.5 אחוזים באירועי תקיפה. כמו כן, חלה ירידה של 13 אחוזים בתלונות על גרימת רעש במקום ציבורי.

שמוליק כהן, מנהל אגף ביטחון ושירותי חירום בעירייה: "לפני כשנה וחצי הוקם מערך השיטור העירוני ששם לנגד עיניו את הגברת תחושת הביטחון האישי ואת צמצום מקרי האלימות והעבירות בעיר. אנו פועלים 24 שעות ביממה, באמצעות מערך אבטחה ניידת בכל רחבי העיר, על מנת להבטיח סדר ציבורי ותחושת ביטחון לתושבים. הסקר מצביע באופן ברור על איכות חיים גבוהה ובטוחה לתושבים ואנו נמשיך במלאכה חשובה זו".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר