רחוב עמק החולה, שכונת הנחלים (צילום: סיון דוניצה)
רחוב עמק החולה,(צילום: סיון דוניצה)

שכונת הנחלים: תושבים מתלוננים על היעדר פסי האטה ברחוב עמק החולה

תושבת השכונה טוענת כי נהגים נוסעים באזור כ-80 קמ"ש ומסכנים את הולכי הרגל: "עד שלא יהיה אסון לא יזוז כלום"

פורסם בתאריך: 4.7.18 18:22

תושבים שבשכונת נחלים מתלוננים כי בקטע כביש ברחוב עמק החולה אין פסי האטה – מדובר במקטע שלטענתם נהגים נוסעים מעל המהירות המותרת (50 קמ"ש) ומסכנים את הולכי הרגל. תושבת האזור סיון דוניצה, בת ה-17, תלמידת תיכון עירוני ב', מספרת כי לאחרונה נדרסו במקטע מספר חתולים בעקבות נהגים שנסעו באזור במהירות של 80-70 קמ"ש. דוניצה פרסמה פוסט בקבוצת הפייסבוק 'מודיעין שלנו', שבו היא מציינת בין השאר: "משום מה אין פסי האטה באיזור הזה, ומהירות הנהגים מגיעה לכ-70-80 קמ"ש ! כתוצאה מכך בחודשים האחרונים נדרסו למוות ממש מתחת לביתי יותר מ-5 חתולים ורק במזל לא היו אבדות בנפש אדם".

"אני רוצה שכמה שיותר אנשים ידעו מכך, כי זה פשוט סכנת נפשות", מספרת דוניצה בשיחה עם "כל העיר מודיעין", "עד שלא יהיה אסון לא יזוז כלום. בשעות הקצה שזה אומר בעיקר בשעות הערב והבוקר התושבים מרשים לעצמם לנסוע במהירות גבוהה. פסי האטה יכולים לגרום לתוצאה אחרת ולמנוע תאונות".


  • להורדת האפליקציה של כל העיר באנדרואיד
  • להורדת האפליקציה של כל העיר באייפון

רחוב עמק החולה, שכונת הנחלים (צילום: סיון דוניצה)

אחד החתולים שנדרס (צילום: סיון דוניצה)


בשכונת הנחלים יש מספר פארקים וכן מרכז מסחרי ותושבים בהם ילדים רבים מבלים באיזור, כך שהנושא לטענת דוניצה חייב פתרון מהיר. "אני מבקשת מהגורמים הרלוונטים לטפל בנושא הזה מהר. יש המון תושבים שנמצאים שעוברים מהרחוב בדרך לפארקים ולמרכז המסחרי והם בסכנה. גם כשאני ואמי יוצאות מהחניה עם הרכב הפרטי אנחנו חוששות, כי רכבים נוסעים בפראות וזה פשוט סכנת נפשות".

חבר המועצה שחר מי און (יש עתיד), מדגיש השבוע: "אני מכיר את הבעיה. יש תוכניות של פסי האטה ואמשיך לעקוב אחר הנושא עד לקבלת התשובה. אני לא יודע אם פסי האטה זה הפתרון – אולי צריך להתקין נקודת האטה, אבל צריך להגביר את כל נושא האכיפה ברחוב. חלק מהבעיה שבה נוסעים רכבים במהירויות גבוהות נובע מכך שמדובר ברכבי חברה ופחות אכפת לנהגים מכך, מאשר מרכבים פרטיים שאנשים נוסעים במהירות איטית יותר. יש עוד עבודה רבה לעשות ברחוב עמק החולה בכלל ובמודיעין בכלל כדי לתחזק את צירי התנועה".

מעיריית מודיעין מכבים רעות נמסר: "על פי תכנית העירייה, מתוך דאגה לבטיחות העוברים ושבים ובמטרה להורדת מהירות הנסיעה בצירי התנועה המרכזיים, העירייה מתקינה פסי האטה ומעברי חצייה מוגבהים בכבישים הנמצאים בסמיכות לבתי ספר ומרכזי מסחר. בכביש המדובר, בשדרות עמק החולה, הותקנו פסי האטה ומעברי חצייה מוגבהים ליד ביה"ס נתיב זבולון וליד ביה"ס דורות, וכן הותקנו פסי האטה גם בסמיכות למרכז המסחרי שרבט. בנוסף, במסגרת הסדרת שביל האופניים לאורך עמק החולה, בוטלו הנתיבים הייעודיים לפניות שמאלה ליד בית הספר דורות, וכך למעשה קוצר אורך מעבר החציה וצומצם הצומת, דבר שמגביר גם כן, את הבטיחות בדרכים ומפחית את מהירות הנסיעה. כמו כן מחלקת התנועה בעירייה מבצעת כל הזמן מעקבים וסיורים לבחינת הבטיחות בדרכים ברחוב זה, כמו בשאר רחובות העיר".


מופעי ענבה LIVE: שינויים בהסדרי התנועה

שבילי אופניים חדשים במודיעין


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר