ענת נוה (צילום: פרטי)
ענת נוה (צילום: פרטי)

"כשפגשתי את הסרטן היה לי ברור שאחלים לגמרי ושלא אמות ממנו"

ענת נוה, תושבת קדרון, מתנדבת בעמותת "מנדלת הלב" שמסייעת לחולים בסרטן ולבני משפחותיהם, מספרת על ההתמודדות האישית שלה עם המחלה ועל המיזם שהיא מובילה בעמותה - "המסע בשביל השינוי"

פורסם בתאריך: 14.8.18 09:56

ענת נוה, עובדת סוציאלית, יועצת ארגונית, מאמנת אישית ובעלת המיזם "המסע בשביל השינוי". היא מתגוררת במושב קדרון ומתנדבת ב"מנדלת הלב" שבמודיעין שלוש שנים. את ההחלטה להתנדב בארגון קיבלה לאחר שנעזרה בסיוע של העמותה כשהיתה חולה בעצמה בסרטן השד ולאחר שהבריאה. בשנת 2014 קיבלה ענת את הבשורה הקשה והפתאומית ממנהלת מכון האולטרסאונד אשר בישרה לה שיש לה גידול סרטני בשד שמאל. "סרטן? לי? איך יכול להיות, שהרי אני חיה אורח חיים בריא, מאוזן, עושה עבודה רוחנית, איך יכול להיות שזה קורה לי?", כך מתארת נוה את רגע הבשורה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


רק מאוחר יותר הבינה איך ייתכן שדבר כזה קרה דווקא לה. "רק כשעברתי את ההקרנות ואחרי שני ניתוחים, הזדמן לי לשוחח בטלפון עם פרופ' לאונקולוגיה המטפל בחולים בדרכים 'אלטרנטיביות'. בשיחתנו הוא שאל אותי כמה זמן לדעתי לקח לגידול שלי לגדול, 'לא יודעת' עניתי. ובכן, הוא ענה 'לפחות 5 שנים'. הייתי המומה, מה קרה בחיי לפני 5 שנים? ואז נחתה עלי ההבנה כרעם ביום בהיר. חמש שנים לפני כן, התגרשתי מבעלי, שאותו אהבתי אהבה גדולה. הוא חלה בלוקמיה ובחר להתנתק מכל המוכר והידוע לו ובכלל זאת אני. לבי נשבר לרסיסים, אך לא הייתי מוכנה להכיר בכך ולאחר הגירושין ומכירת הבית המשותף, קניתי כרטיס ונסעתי לתקופה של כשנה וחצי לאוסטרליה וניו זילנד. חשבתי שהתקדמתי בחיי, לא נעצרתי להרהר ואף יותר מזה – להרגיש את כל מנעד הרגשות הכרוכים בפרידה הכואבת הזו. תוצאות ההכחשה של שברון הלב היו גוש סרטני שצמח בשד השמאלי שלי, כאילו אמר 'נשבר לך הלב, שימי לב'".

ענת נוה (צילום: פרטי)

ענת נוה (צילום: פרטי)

למרות הבשורה הקשה הצליחה ענת לראות את היום שאחרי המחלה: "בזמן שפגשתי את הסרטן היה לי ברור שאחלים לגמרי ושלא אמות ממנו. היתה לי הארה שהסרטן בא 'לומר לי משהו' שאותו אני צריכה להבין ולפענח ושהכל יהיה בסדר אם אצליח. הניתוחים וההקרנות לא היו חוויה נעימה כלל ועיקר, אך לא חוויתי אותם כסבל והם לא היו כרוכים למיטב זכרוני (ויכול להיות שאני מדחיקה, בדיעבד) בפחד מהמוות".

באותה התקופה הגיעה דרך חברה ל'מנדלת הלב' – עמותה הפועלת כמעגל קהילתי תומך בעיר מודיעין, אשר מעניקה סיוע לתושבי העיר שלקו בסרטן ולבני משפחותיהם. "מדובר בחבורה של מלאכים שלא רואים את כנפיהם אבל עושים עבודת קודש. קיבלתי סיוע בצורת מטפלים שליוו אותי מההתחלה – דרך טיפולים שכללו רפואה סינית, דמיון מודרך ויחד עם אשת קשר טלפוני שליוותה אותי בתהליך". מייד אחרי הניתוחים החליטה שתרצה להתנדב, אך בעמותה אמרו שתחילה עליה להחלים, וכך היה.

בתהליך ההחלמה הסופי, הבינה ענת כי יש קשר הדוק בין המצב הנפשי של האדם לבין בריאותו הפיזית. "למדתי שהגוף שלנו מדבר את מה שאנחנו פוחדים לומר ושהריפוי המלא יכול להתקיים אך ורק אם אנחנו מוכנים לראות מהו הדבר שהכחשנו או הסתרנו מעצמנו. שהמפגש עם הסרטן מזמן לנו מתנות גדולות שרק אנחנו יכולים 'לפתוח' ולגלות".

ענת נוה (צילום: פרטי)

ענת נוה (צילום: פרטי)

לאחר שהבריאה, החלה ענת, בשנת 2015 להתנדב בעמותה. "זו חוויה מעצימה להחזיר קצת ממה שאני קיבלתי ואני עושה זאת באהבה גדולה. זו זכות להיות במקום שבו עברת משהו לא פשוט, שאתגר אותך ואת המשפחה שלך ובתוך כל הסערה את יודעת שיש מקום שקט שאת יכולה לאסוף את הכוחות שלך אחר כך ולסייע לאנשים לעבור לחוף מבטחים, חוף שקט, מקום של שלווה. ולא כולם עוברים". במסגרת התנדבותה, משמשת ענת אשת קשר טלפוני עבור ארבע משפחות ומהווה עבורן אוזן קשבת ומחברת בינם לבין המטפלים השונים שמתנדבים בעמותה.

לדעתה, עמותת 'מנדלת הלב' היא ארגון מאוד חריג בנוף הישראלי. "אמנם יש הרבה עמותות שמעניקות סיוע למתמודדים עם סרטן אבל מה שהמנדלה עושה – אף ארגון לא עושה. הם מעניקים טיפולי גוף ונפש בהתנדבות מלאה. בנוסף, הם מסייעים לא רק למתמודדים עם המחלה אלא גם למשפחות שלהם. מלבד זאת, לטיפול אין הגבלת זמן, כל עוד האדם מבקש ורוצה סיוע – הוא יקבל".

ענת נוה (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

כיום, העמותה מסייעת לכ-2,100 מטופלים ובני משפחותיהם, תושבי מודיעין. אך נראה כי מספר הנזקקים לסיוע עולה: "לצערנו יש יותר ויותר חולים משנה לשנה. כלומר, קצב גיוס המתנדבים לא עומד בקנה אחד עם מספר החולים". בעקבות זאת, העמותה מחפשת מתנדבים אשר מעוניינים לפתוח את הלב ולהקדיש זמן להתנדבות בעמותה. "כיום בעמותה דרושים מטפלים אלטרנטיביים, אנשי אדמיניסטרציה, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים, וכל אדם שבעצם מעוניין להתנדב".

ענת נוה, נייד 054-4468451

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר