סיור בגבעת התיתורה במסגרת כנס מורשת ה-14 במודיעין
גבעת התיתורה

שבת שלום: החפירות הארכיאולוגיות בגבעת התיתורה פתוחות לתושבים

היום, שישי, 1.6, מתקיימת פעילות בליווי צוות מקצועי של מדריכים וארכיאולוגים, שמתאימה גם להורים ולילדים

פורסם בתאריך: 31.5.18 14:24

היום, שישי, 1.6, ייפתחו לקבל הרחב החפירות הארכיאולוגיות בגבעת התיתורה. החפירות יתקיימו בליווי צוות מקצועי של מדריכים וארכיאולוגים, והן מתאימות גם להורים ולילדים – ולכל מתנדב שרוצה לחוות פעילות שכזו ולהתנסות בעבודתו המרתקת של הארכיאולוג בחיפוש אחר שרידים היסטוריים עתיקים וחשובים, כמו רבים שכבר נמצאו עד כה על הגבעה.

הפעילות מועברת על ידי רשות העתיקות בשיתוף העירייה, וברשות מדגישים כי יש להגיע בנעליים סגורות, עם מכנס ארוך, ועם מים ומזון. ילדים מגיל 4 עד 16 צריכים להגיע בליווי הורים.


  • להורדת האפליקציה של כל העיר באנדרואיד
  • להורדת האפליקציה של כל העיר באייפון

בין החפירות, שיתבצעו תחת רשתות צל, יוכלו המשתתפים לקבל קפה ומאפה לאתנחתא נעימה על הגבעה המיוחדת.

בחפירות שנערכו בגבעת התיתורה אך לפני כמה חודשים נחשפו אוצרות חדשים ומרתקים. גולת הכותרת היא חשיפת יסודות של מצודה מהתקופה הרומית הבנויה מבניית גזית מונומנטלית, מצפון וממערב למצודת התיתורה. השתייכותה של המצודה לתקופה הרומית מעידה על יישוב חשוב מאוד, שהתקיים על הגבעה לפני כ-2,000 שנה. זוהי תרומה משמעותית למדע, המחפש אחר שרידים קדומים המשתייכים לתקופה כה חשובה בתולדות הארץ. המצודה התגלתה ביום שבו השתתפה בחפירות קהילה מתנדבת, מרבית חבריה ממודיעין-מכבים-רעות, אשר פעלה ימים רבים על מנת לחשוף את המצודה. עוד נמצאו בצד זה של המצודה, כלי חרס, מטבעות וכלי זכוכית.

מטרת הפרויקט היא שימור נכסי העבר, בין אם אלה שרידים רוחניים ובין אם חומריים. הפרויקט מתחבר לתוכנית העירונית 'זהות ומקום' שמטרתה, בין היתר, ביסוס הזהות היהודית-ישראלית והשייכות של בני הנוער לעיר ולמורשתה.

אירוע החפירות יתקיים, כאמור, ביום שישי, 1.6, בין 9:00 ל-13:30, והכניסה אליהן חופשית. העלייה לתל תתבצע דרך מפגש הרחובות מגדל דוד וכליל החורש. ישנה גישה נוחה לרכבים פרטיים עד לנקודת החפירה בראש הגבעה.


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
חשיפת המצודה הרומית בגבעת התיתורה

חשיפת המצודה הרומית בגבעת התיתורה

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר