הכנסת ספר תורה לזכר אמנון ליפקין שחק ז"ל (צילום: דוד הוכברג)
הכנסת ספר תורה לזכר אמנון ליפקין שחק ז"ל (צילום: דוד הוכברג)

ישיבת מאיר הראל: ספר תורה לזכרו של אמנון ליפקין שחק ז"ל

ערב חג השבועות התקיים בישיבה טקס להכנסת ספר תורה ייחודי לזכר הרמטכ"ל לשעבר, השר לשעבר ותושב העיר

פורסם בתאריך: 9.6.18 16:08

קהל רב התאסף בישיבת ההסדר מאיר הראל במודיעין-מכבים-רעות בערב חג השבועות, להכנסת ספר תורה ייחודי לזכר הרמטכ"ל, השר לשעבר ותושב העיר, רא"ל (במיל.) אמנון ליפקין שחק ז"ל. הספר, תרומת משפחת רענערט, הוכנס לבית המדרש של הישיבה במודיעין, שליפקין שחק ז"ל היה שותף בהקמתה. בתהלוכה לאורך הרחוב המוביל לישיבה, התכנס ציבור רב ומגוון אנשים שכלל תושבים דתיים ושאינם דתיים, רבנים ובני ישיבה, צעירים ומבוגרים, חברי כנסת ומפקדים בכירים בצה"ל, וכן סגן שר הביטחון אלי בן דהן, הרב הראשי לצה"ל הרב אייל קרים, ראש העיר חיים ביבס, סגנו אילן בן סעדון, חבר המועצה מיכאל חרל"פ וחבריו של ליפקין שחק ז"ל לדרך הצבאית והביטחונית בחטיבת הצנחנים ובהיותו רמטכ"ל.


  • להורדת האפליקציה של כל העיר באנדרואיד
  • להורדת האפליקציה של כל העיר באייפון

רא"ל במיל אמנון ליפקין שחק ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

רא"ל במיל אמנון ליפקין שחק ז"ל (צילום: דובר צה"ל)


התהלוכה לוותה בשירה ובריקודים עם ספר התורה, אשר ישמש את נערי בר המצווה מהציבור הלא דתי במסגרת פרויקט "שחק לבני המצווה" המלווה ומכין את בני המצווה דרך חיבור שורשי ויהודי מיוחד, לקראת העלייה לתורה בכותל המערבי בירושלים.

מי שהוביל את האירוע היה ראש הישיבה, הרב שנוולד, שדיבר על המשמעות המרגשת שבהכנסת ספר תורה על שמו של הרמטכ"ל לשעבר – מעין מחויבות והכרת טובה על פועלו בכלל ולמען הישיבה בפרט. נוסף על כך דיבר הרב שנוולד על המשמעות של הכנסת ספר תורה בערב חג השבועות, ועל הסמליות המאחדת בציבור – שהתכנס לכבוד הכנסת ספר התורה, לקראת מתן תורה שהיה מותנה באחדות של לב אחד כאיש אחד.

סגן שר הביטחון בן דהן התייחס למשמעות של החיבור בין ליפקין שחק ז"ל לישיבה. הרב הראשי לצה"ל דיבר על ההיכרות הקרובה שהייתה לו עם ליפקין שחק ז"ל בעת שירותו בצנחנים: "היו בו מידת העוז והענווה", אמר הרב קרים וסיפר על שלושה קרבות שבהם זכה הרמטכ"ל לשעבר לעיטור העוז. תא"ל במיל יהודה דובדבני סיפר גם הוא על הדרך המשותפת שבה הלך עם ליפקין שחק ז"ל בצנחנים, כסגנו בכמה תפקידים, בהקמת חטיבת גבעתי עם ישיבות ההסדר ובהקמת הנחל החרדי, ועל כך שהוא זכה לכתוב את האות האחרונה בספר התורה בצמידות לספר נוסף שנכתב לזכרו של מאיר הר ציון ז"ל. אלמנתו של ליפקין שחק ז"ל, העיתונאית טלי ליפקין שחק, דיברה על המשמעות הסמלית של כתיבת ספר התורה לזכרו של בעלה ז"ל, ועל הקשר המיוחד לישיבה במודיעין-מכבים-רעות.


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
הכנסת ספר תורה לזכר אמנון ליפקין שחק ז"ל (צילום: דוד הוכברג)

הכנסת ספר תורה לזכר אמנון ליפקין שחק ז"ל (צילום: דוד הוכברג)

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר