הפארק הטכנולוגי במודיעין (צילום: חורחה נובומינסקי)
הפארק הטכנולוגי במודיעין (צילום: חורחה נובומינסקי)

מודיעין מכבים רעות – בדרך להפוך לעיר חכמה-דיגיטלית

חיישנים, מצלמות, צגים: במסגרת מערכת עיר חכמה תותקן במודיעין גם רשת אינטרנט מהירה

פורסם בתאריך: 24.4.18 08:17

מודיעין מכבים רעות – בדרך להפוך להיות עיר חכמה-דיגיטלית. בשבוע שעבר הוציאה מינהלת אופק, החברה האחראית על ניהול ופיתוח אזורי התעסוקה והמסחר של מודיעין מכבים רעות, מכרז פומבי לתכנון, אספקה והתקנת מערכת "עיר חכמה" באזורי המסחר והתעסוקה של העיר – הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב.


להורדת האפליקציה של כל העיר באנדרואיד

להורדת האפליקציה של כל העיר באייפון


לפי המכרז, יש להגיש הצעה לתכנון פריסה, אספקה, התקנה וחיבור יחידות קצה כגון מצלמות, חיישנים וצגים חכמים אינפורמטיביים שיעבירו מידע מהיר וזמין למערכת שליטה ובקרה מרחוק, שתאפשר אינטגרציה בין המערכות השונות. כמו כן, המציעים יתבקשו גם לאפשר פריסת תקשורת אלחוטית המאפשרת גישה לאינטרנט לבאי הפארק טכנולוגי ומרכז עינב במהירות של לכל הפחות 100 Mb.

במינהלת אופק ציינו כי הפרויקט בשלב זה יבוצע רק בפארק הטכנולוגי ובמרכז עינב, כאשר בהתאם להתקדמות הפרויקט תיבחן האפשרות להרחיב את תכולתו לשטחים אחרים בעיר. בעירייה ציינו כי "ההחלטה על היציאה למכרז נבעה מתוך מטרה לשלב את התפתחות התשתיות והמבנים במרכזים אלה עם הרצון לשפר את רמת החיים של התושבים במקום בתחומים רבים בהם: בטחון, תחבורה, נגישות, איכות סביבה, שקיפות ועוד".

מודיעין, תמונה כללית של העיר

מודיעין-מכבים רעות

ראש העיר חיים ביבס מדגיש כי "מודיעין מכבים רעות היא העיר המתוכננת ביותר במדינת ישראל, וככזו היא פורצת דרך בכל הנוגע לקדמה ולטכנולוגיה. הטמעת פרויקט עיר חכמה מהווה יריית פתיחה לקראת הפיכתה של העיר למעבדה לערים חכמות בישראל, כאשר בשלב הבא יוטמעו פתרונות טכנולוגיים נוספים ברחבי העיר. באמצעות 'העיר החכמה'  נוכל לנצל את המידע והטכנולוגיה בכדי לנהל נכון יותר את משאבי העירייה, ובכך נוכל, כפי שעשינו זאת בשנתיים האחרונות להפנות את התקציבים שייחסכו, להשקעות בחינוך ובציבור הגמלאים ובמקביל, לספק שירות טוב יותר ונגיש לתושבים ועל ידי כך להפוך את החיים של כולנו לנוחים, דיגיטליים וחכמים יותר".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר