פארק ענבה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
פארק ענבה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

ראו הוזהרתם: קנסות למדליקי מנגלים בפארק ענבה

בעירייה מגבירים את האכיפה בשטחי הפארקים העירוניים ומזכירים כי "חל איסור להבעיר אש בכל הפארקים במודיעין-מכבים-רעות למעט באזור מסוים במרכז עינב. גובה הקנס: 730 שקלים

פורסם בתאריך: 12.4.18 09:25

מזג האוויר הנעים שהביא עימו האביב, כמו גם יום העצמאות שבפתח, צפויים למשוך למשוך לפארקים העירוניים אלפי מבקרים מהעיר ומחוצה לה, ועל כן מבקשים בעירייה לחדד ולהדגיש כי "חל איסור על הבערת אש בכל שטחי העיר מודיעין מכבים רעות, למעט באזור במרכז עינב (מול תחנת הדלק 'מיקה') המותר להדלקת מנגלים, שם גם קיימים מתקנים למנגלים".

עוד נמסר מהעירייה כי החל מחג הפסח תוגברו כוחות האכיפה של השיטור והפיקוח העירוני, כשהכוחות עורכים סיורים יזומים ורחבים בפארקים השונים במטרה לשמור על הסדר והניקיון. יש לציין כי לקראת יום העצמאות צפוי תגבור נוסף של כוחות האכיפה. בעירייה מדגישים כי הקנס על הבערת אש או הדלקת מנגלים בפארקים עומד על 730 שקלים.

כידוע, בכניסה לכל הפארקים במודיעין מוצבים שלטים אשר מודיעים על האיסור בהדלקת אש, אולם השלטים הללו, כך נראה, לא תמיד מספיקים. בעירייה החליטו לחדד השבוע את הנהלים לאחר ש"במהלך ימי חול המועד נתפסו משפחות אשר הבעירו אש לצורך מנגלים בשטחי פארק ענבה, בו יש איסור מוחלט על הבערת אש", כך לדברי גורמים בעירייה. "האש הופסקה על ידי כיבוי אש וניתן קנס במקום בסך 730 שקלים בגין הבערת אש במקום ציבורי. בסך הכל חולקו במהלך ארבעת ימי חול המועד 10 קנסות".

נקנסו ב-730 שקלים על הבערת אש בפארק ענבה (צילום: עיריית מודיעין מכבים רעות)

נקנסו ב-730 שקלים על הבערת אש בפארק ענבה (צילום: עיריית מודיעין מכבים רעות)

ממידע שהתקבל מהעירייה, בערב יום העצמאות, וביום החג שלמחרת, תתקיים אכיפה מוגברת של השיטור והפיקוח העירוני במטרה לשמור על הסדר והניקיון. כל זאת בדגש על אכיפת מקומות בהם אסור להבעיר אש. בערב יום העצמאות הכניסה לאירועים תבוצע באמצעות כניסות מבוקרות בהתאם להנחיות הביטחון. לא תותר כניסת בעלי חיים, נשק אזרחי או צה"לי, אופניים חשמליים, אלכוהול ותרסיסי קצף לאירועי ערב יום העצמאות.

חיים בלאיש, ראש אגף שפ"ע: "אגף שפ"ע עבד על פי תכנית העבודה העירונית שמטרתה לשמור לשמור על איכות הסביבה, הנראות והניקיון בעיר. במהלך חול המועד תגברנו את כמות הפקחים שסיירו בפארקים והקפידו על איסור הבערת האש במקומות אלו, מלבד פארק עינב אשר הוקצה על ידי העירייה כמקום בו מותר לערוך מנגלים. אנו נערכים לאירועי ערב יום העצמאות, כאשר נפעל במלוא המרץ לביצוע ניקיון יסודי, עוד בבוקר בטרם מתעוררים התושבים ליום העצמאות".

 

בתוך כך, עם הגעתם של הימים החמים והארוכים, פרסמה העירייה שורת כללים והנחיות לשמירה על הסדר למי שמעוניין לערוך אירוע פרטי באחד הפארקים העירוניים. על פי ההנחיות, המפורטות באתר העירייה בלשונית עירייה – קיום מדיניות אירועים הפרקים הציבוריים, חל איסור על עריכת אירועים כדוגמת בר/בת מצווה, ברית מילה וחתונה. כמו כן, אסור השימוש ברמקול, במערכות כריזה ובמערכות הגברה ואין להתחבר למערכות הגן, לרבות למערכות המים, החשמל, התאורה וכדומה.

עוד כתוב בהנחיות, כי אין להכניס ולהחנות כלי רכב בשטח הגן ואין לתחום או לגדר את מקום האירוע בצורה שלא תאפשר לעוברי אורח לעבור בפארק.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר