אזור הכניסה לירושלים, הבוקר (צילום: יעקב ארמן)
אזור הכניסה לירושלים, הבוקר (צילום: יעקב ארמן)

וידאו – בלגן בכניסה לירושלים; לבאים ממודיעין – סעו דרך 443

תושבים בשכונת משכנות האומה, המתגוררים בסמוך לעבודות בכניסה לירושלים, הפגינו הבוקר נגד תוכנית עיריית ירושלים להקמת חניון אוטובוסים צמוד לגני ילדים. לבאים מכיוון מודיעין - רצוי לנסוע דרך כביש 443

פורסם בתאריך: 25.3.18 10:22

הברדק בכניסה לירושלים נמשך. בעקבות עבודות תשתית שנערכות באזור, נסגר לתנועה חלק מכביש שדרות שז"ר – עקב כך נרשמים פקקים ועומסי תנועה חריגים. ואם זה לא מספיק, הבוקר, ראשון, יצאו להפגין תושבי שכונת משכנות האומה, המתגוררים סמוך לעבודות. לבאים מכיוון מודיעין לירושלים – רצוי לנסוע דרך כביש 443.

הדיירים נאבקים נגד תוכנית עיריית ירושלים לבנות במקום חניון לאוטובוסים. הדיירים יצאו בעשרות כלי רכב וחסמו את התנועה בכניסה לירושלים ותלו שלטי מחאה, על גביהם כתוב בין השאר: "ניר ברקת מרעיל את הבריאות שלנו" , "ניר ברקת מזהם אותנו" ו-"ניר ברקת מסכן אותנו".

התושבים טוענים כי "העירייה פועלת בחיפזון להכשיר כעת שני חניוני אוטובוסים תפעוליים בניגוד להחלטות שהיא קיבלה בוועדות העירוניות לתכנון ובנייה, בניגוד לתסקירים סביבתיים שמצביעים על סיכון בריאות התושבים וגני הילדים ובניגוד להנחיית משרד הבריאות שהורה להפסיק את העבודות". כמו כן התושבים מתלוננים על סבל רב שנגרם להם מזיהום אוויר, אבק ורעש בלתי סביר כתוצאה מעבודת העירייה בכניסה לעיר.

תושב השכונה יהודה אוליבה שהשתתף במחאה אומר: "זו התארגנות ספונטנית של תושבים בשכונה שלא מוכנים למות מזיהום אוויר, אבק קבוע ורעש קבוע ביום ובלילה. ראש העיר בורח מאיתנו לא מוכן אף להאזין לנו. כל מועצת העיר שלו חושבת שהוא נוהג בחוסר יושר כלפינו".

הכניסה לירושלים, השבוע (צילום: אורן בן-חקון)

הכניסה לירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

כביש 443 (צילום: ארנון בוסאני)

כביש 443 (צילום: ארנון בוסאני)

 

ד"ר אופיר לנג, יו"ר מינהל קהילתי לב העיר בירושלים אומר כי "לא יעלה על הדעת שעיריית ירושלים תנהג בכזה חוסר רגישות ופגיעה כל כך קשה בתושבים, בקשישים ובילדים. מאז החלו העבודות התרענו על הסכנות הקיימות ואף הבאנו מספר חלופות. טוב תעשה העירייה אם תפעל לפי כללי התנהלות תקינים, תעצור את העבודות ותעתיק את בניית החניונים למקום שאינו יסכן את בריאות התושבים והילדים".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר