הדברה יתוש הטיגריס האסייני - שני אנשים מדבירים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

נלחמים בהתפשטות יתוש הטיגריס האסייני בעיר

עובדי אגף שפ"ע החלו בפעולות מניעה, והתושבים מתבקשים לדווח על מים עומדים או על חשש להימצאות היתוש בסביבתם

פורסם בתאריך: 8.3.18 13:09

ממגרים את היתוש המזיק: לקראת הקיץ הקרוב יוצא אגף שפ"ע בעיריית מודיעיןˉמכביםˉרעות במבצע עירוני לצמצום נוכחות יתוש הטיגריס האסייני באזור, ולמניעת התרבותו. הפעולות כוללות טיפול מונע שבמסגרתו מתבצעים מהלכים לאיתור ולניטור היתושים, הנחשבים נפוצים בארץ וחוזרים לעיר מדי שנה בעונת הקיץ.

מודיעין צריכה פוש – להורדת האפליקציה של כל העיר מודיעין

לאחר ניטורם ומיפויים של היתושים בעיר ובסביבתה, פועלים אנשי אגף שפ"ע לחיסול מקומות הדגירה של היתושים, על ידי ייבוש מקורות מים עומדים שבהם מתפתחים זחלי היתוש, ועל ידי הדברת מערכת הניקוז העירונית. נוסף על כך מבקשת העירייה, כבכל שנה, את הירתמות התושבים לפעולות מיגור היתושים, כולל צעדים כמו ייבוש מקורות מים בסביבתם הקרובה.

בעירייה מדגישים בהקשר זה כי היתוש יכול להתפתח בכל מקור של מים עומדים שנפחו עולה על נפח של חצי כוס מים. המים העומדים יכולים להיות בחצרות הבתים, בתחתיות עציצים, בדליים ובמכלים שאוגרים מים, כדוגמת מכָל לאיסוף מי מזגנים. במקומות אלו יש לדאוג שלא יישארו מים עומדים למשך שבוע רצוף, כדי לא לאפשר לנקבת היתוש להטיל בהם ביצים שמהן בוקעים זחלים.

יתוש הטיגריס האסייני מתפתח בעיקר בבתים ובחצרות פרטיות, ומעופו איטי ביחס ליתוש הרגיל. הוא חי ופועל סמוך מאוד למקום הדגירה, כלומר אם אדם נעקץ בביתו, ישנה סבירות גבוהה שהיתוש התפתח בחצר או בקרבת הבית.

 

 

על פי אתר המשרד להגנת הסביבה, היתוש נחשב למעביר העיקרי של נגיף הציקונגוניה, וכן למעביר של נגיף הדנגה ושל נגיפי קדחת מערב הנילוס. בישראל עיקר החשש הוא מהעברת נגיף קדחת מערב הנילוס, שיכולה לגרום לכאבי בטן, לשלשולים ולתסמינים רבים אחרים, ובמקרים חמורים לדלקת קרום המוח, לדלקת חוט השדרה ואף למוות (אם כי במקרים נדירים יחסית).

מהעירייה נמסר עוד כי על התושבים לדווח למוקד העירוני 106 על מוקדי מים עומדים או על חשד להימצאות יתוש הטיגריס האסייאני בסביבתם.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר