סמ"ר אור דביר (צילום: דובר צה"ל)
סמ"ר אור דביר (צילום: דובר צה"ל)

סמ"ר אור דביר ממודיעין השתחררה, טסה לתאילנד וחזרה לשירות קבע בצה"ל

סמ"ר דביר, בת 22, תושבת מודיעין, בוגרת תיכון מכבים רעות מור, מספרת: "שלוש שעות אחרי שחזרתי לארץ מתאילנד, חברה מהצבא התקשרה אלי ושאלה אותי אם אני רוצה לחזור לצבא. עניתי לה חצי בצחוק, חצי באמת - 'זה החלום שלי'". כיום היא משרתת בקבע כקצינת חינוך בפלמחים

פורסם בתאריך: 21.2.18 18:19

 

סמ"ר אור דביר (22) משכונת קייזר במודיעין, היא בת הזקונים למשפחה אומנותית. יש לה שני אחים גדולים, שכבר לא מתגוררים בבית. דביר היתה חניכה בצופים, וסיימה ללמוד בתיכון מכבים רעות מור במגמת אומנות, אבל דבר לא הכין אותה לחזור לצה"ל כחודשיים אחרי שהשתחררה ממנו.

דביר ששירתה כשלוש שנים בצבא, מתוכם מעל שנה בקבע. "התחלתי את השירות הצבאי שלי בבסיס חצרים כמש"קית חינוך של חיל האוויר", היא מספרת, "המשכתי שם גם את הקבע שלי. השתחררתי בדרגת סמל ראשון. הייתי גם בקבע בחצרים. השתחררתי מהצבא בדצמבר 2016".

אחרי שירות צבאי אינטנסיבי, דביר טסה לנוח ולכייף בתאילנד. "שבועיים אחרי השחרור שלי נסעתי לתאילנד – זאת היתה החופשה הארוכה הראשונה שלי, אחרי כמעט שלוש שנים בצה"ל. התכנית שלי היתה לחזור לארץ ולחפש עבודה.

אבל התוכניות והמציאות לא עלו בקנה אחד. "שלוש שעות אחרי שחזרתי לארץ מתאילנד", היא מתארת, "חברה מהצבא התקשרה אלי ושאלה אותי אם אני רוצה לחזור לצבא. עניתי לה חצי בצחוק, חצי באמת – 'זה החלום שלי'. רק אחרי כמה רגעים הבנתי שהיא רצינית ושמחפשים קצינת הדרכה בטייסת. הסכימו לראיין אותי ועוד באותו היום של הריאיון אמרו לי שהתקבלתי. חזרתי באמצע חודש מרץ 2017. שירתתי כקצינת הדרכה בטייסת בתל נוף. התפקיד היה מאוד מגוון וכלל ניהול של טייסת מבחינת לוחות זמנים, וכמות טיסות, ועוד".

לפני שבוע דביר החלה בתפקיד חדש כקצינת חינוך בפלמחים בטייסת מנהלה. "אני נגדת, על תקן קצינה" היא מבהירה.

מה התוכניות שלך להמשך הדרך?

"אני עדיין לא יודעת. אני רוצה לעשות את התפקיד שלי וליהנות ממנו. אני מאמינה שזה ייקח לפחות עוד שנה, ואז או להמשיך ולהתחיל ללמוד במקביל או להשתחרר וללמוד. אני רוצה ללמוד עיצוב. אני מתלבטת בין עיצוב פנים לגרפי".

 


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

 

מה את רוצה להיות שתהיי גדולה?

"אני עדיין לא יודעת, אבל כנראה שמשהו עם עיצוב, ולאן שזה יתפתח".

מה מושך אותך בעולם העיצוב?

"עשיתי את זה במגמת אומנות בתיכון. אני אוהבת את זה. גיליתי שבצבא יש ממשקים רבים שחופפים בין חינוך לבין עיצוב. יש גם הרבה אירועים שהפקתי שהאסתטיקה היתה חשובה בהם. זה תמיד עניין אותי. גדלתי בבית כזה. סבא וסבתא שלי זיכרונם לברכה ציירו. אמא שלי אוהבת לצייר ומחוברת לעולם העיצוב. זה משהו שגדלתי איתו, ואני גם מציירת בעצמי".

סמ"ר אור דביר (צילום: דובר צה"ל)

סמ"ר אור דביר (צילום: דובר צה"ל)

ומה החברות שלך אומרות על זה שחזרת לצבא?

"כולם היו בשוק, אבל מצד אחד הן לא היו מופתעות כי זה היה ברור שאני אוהבת את הצבא, שכיף לי שם ושזה מקום שטוב לי בו. מצד שני הן לא הבינו איך זה קרה. באופן כללי, הן מפרגנות לי כי הן יודעות שטוב לי שם. מצד שני לפעמים הן מתווכחות כי רצינו לטוס לטיול הגדול במקסיקו, והיו לנו עוד הרבה תוכניות".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר