מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית
מודיעין (צילום: פרטי)

יוזמה: שמות הרחובות במודיעין – על שם חסידי אומות עולם

הפעיל החברתי אלכס סלובודינסקי פנה לראש העיר במטרה לקדם את היוזמה. עיריית מודיעין: "הנושא יועבר לטיפולן של ועדות ההנצחה והשמות"

פורסם בתאריך: 4.2.18 09:36

"הנצחת שמותיהם ופועלם של חסידי אומות העולם היא ערך חשוב ביותר", כך טוען תושב מודיעין, אלכס סלובודינסקי, בפנייה ששלח אל ראש העיר, חיים ביבס, לפני ימים ספורים. סלובודינסקי כתב בפנייתו כי איננו קרוב משפחה של ניצול שואה, אך הוא מרגיש חובה להביא את שמם ואת פועלם של האנשים הנפלאים הללו לידיעת ציבור רחב ככל האפשר.

"מדינת ישראל הוקמה מאפר השואה, ועלינו, על מדינת היהודים היחידה בעולם, מוטלת האחריות להנצחת האמת ההיסטורית", כתב התושב בפנייתו אל ראש העיר. "הדברים עולים ביתר שאת בימים אלה, כאשר ממשלת פולין מקדמת חוק בעייתי ביותר שעלול לפגוע קשות בניצולי השואה ובכל אחד שמאמין בצדק ובאמת. הכוח לשנות את המציאות נמצא בידינו, ועל מנת להנציח את אלו שהצילו את היהודים בשואה וסיכנו את חייהם מספיק לקבל החלטה, לחתום עליה וליישמה".

סלובודינסקי פנה בנושא לחברת הכנסת קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), תושבת מודיעין, ועניין אותה ביוזמה. חברת הכנסת נענתה לכך בחיוב: "אני תומכת בהצעתו של סלבודינסקי", כתבה בתשובתה, "לשוב ולהנציח את שמם של חסידי אומות העולם בשמות רחובות בשכונות שנבנות בערי ישראל. אף שוחחתי עם 'יד ושם' בנושא. אני מציעה להתחיל את היוזמה בעירנו, מודיעין.

בשנותיה הראשונות של המדינה נהגו עיריות להנציח את שמם של אותם גיבורים, אך בשנים האחרונות נראה כי מגמה זו נעצרה, בעוד ישנם שמות רבים של חסידי אומות העולם שטרם הונצחו בישראל. צריכה זו להיות משימתנו שלנו, החיים בישראל, לשמר את סיפוריהם ולהפיצם. קריאת רחובות על שמם בשכונות חדשות היא אחת הדרכים לכך".

מעיריית מודיעין מכבים רעות נמסר: "העירייה מודה לתושב על הצעתו והנושא יועבר לטיפולן של ועדת הנצחה ו-ועדת השמות, האמונות על נושא זה".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר