הספרייה הציבורית במודיעין (צילום: חורחה נובומינסקי)
הספרייה הציבורית במודיעין (צילום: חורחה נובומינסקי)

כ-220 אלף השאלות ספרים בשנה במודיעין

תושבי מודיעין מכבים רעות אוהבים מאוד לקרוא ספרים: לפי נתוני רשת הספריות בעיר לשנה החולפת, בצמרת רשימת הספרים המושאלים ביותר בקרב המבוגרים נמצאים ספריו של דויד גרוסמן, והדור הצעיר עדיין מעדיף את הקלאסיקות של גלילה רון-פדר עמית ודבורה עומר

פורסם בתאריך: 11.1.18 12:49

רשת הספריות במודיעין מכבים רעות מסכמת שנה. לפי נתוני רשת הספריות לשנת 2017 עולה כי תושבי מודיעין מכבים רעותצאוהבים מאוד לקרוא ספרים ובעיקר אוהבים את הסופר דויד גרוסמן, לפחות בקרב הציבור המבוגר. בקרב הדור הצעיר – הקלאסיקות של גלילה רון פדר-עמית ודבורה עומר מככבות ועוקפות להיטים חדשים כמו "יומנו של חנון".

לפי נתוני הספריות בעיר: כ-15,000 בתי אב מנויים בספרייה ונתון מרשים לא פחות, מלמד על העובדה כי בוצעו 220,000 השאלות ספרים השנה. ברשימת הספרים המושאלים ביותר בקרב המבוגרים עולה כי התושבים אוהבים לקרוא את ספריהם של דויד גרוסמן, קריסטין הרמל, ויקטוריה היסלופ, שרית יש לוי ולארסון.

באופן אולי קצת מפתיע, הדור הצעיר עדיין חובב את ספריהן של הסופרות הישראליות גלילה רון-פדר עמית ודבורה עומר. לפי הנתונים ספריהן הינם בראש רשימת הספרים המבוקשים. הספר האהוב ביותר על המבוגרים בשנה החולפת הוא "החיים אחריך" של ג'וגו' מויס ועל הילדים והנוער, "יומנו של חנון" וכמובן אי אפשר בלי הארי פוטר.

 

 

 

בעיריית מודיעין מכבים רעות מציינים כי לאורך השנה נהנו התושבים מאירועים רבים שיזמה רשת הספריות. בין האירועים הבולטים: תחרות כתיבת שירה לילדים בכיתות ד'-ו' שנערכה לרגל 20 שנה להקמת העיר, 150 ילדים והורים נהנו מחודש בריאות בספריות שנערך יחד עם האגף לשירותים חברתיים בעירייה בחודשי ספטמבר-אוקטובר. במהלך החודש התקיימו שעות סיפור בנושאי בריאות והפנינג צבעוני שהיווה סיום החודש.

כמו כן, לאורך השנה התקיים פרויקט שנתי משותף לספריות בתי הספר היסודיים בסימן 50 שנה לאיחוד ירושלים. במסגרת הפרויקט נערכו סדנאות כתיבה, תערוכה של תלמידים, מועדון קריאה, תיאטרון סיפור לילדים ומפגשים עם יוצרים ביניהם: צרויה שלו, מאיר שלו, רם אורן, מישל קישקה ועוד. בחודש יוני, נפתחה ספרייה ציבורית חדשה משולבת עם ספריית בית הספר אורט עירוני ד', בשכונת הכרמים.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר