בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)
בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

מתווה התוכנית להקמת מוסד אקדמי במודיעין אושר במועצת העיר

המוסד האקדמי מתוכנן להיבנות במרחק הליכה ממרכז העיר החדש, בשטח כולל של כ-8,000 מ"ר ובהשקעה של כ-80 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 8.1.18 15:49

מועצת עיריית מודיעין מכבים רעות דנה בשבוע שעבר בבחירת מתווה להקמת מוסד אקדמי בעיר, שימוקם במרחק הליכה ממרכז העיר החדש בשטח כולל של כ-8,000 מ"ר בהשקעה של כ-80 מיליון שקל. בעיריית מודיעין מכבים רעות מציינים כי "בפני חברי המועצה הוצגו שלוש חלופות אפשריות שהושגו לאחר מחקר ובדיקה מעמיקים, שערכה ועדה מיוחדת מטעם העירייה".

בוועדה נמנים חברת המועצה ומחזיקת התיק להשכלה גבוהה הילה בן אליעזר, המנכ"ל יורם כרמון, המשנה למנכ"ל גיא עידו, היועצת המשפטית דנה טוכלר חפץ וגזבר העירייה רם סידיס. המוסד האקדמי שייבחר יהיה מוכר על ידי המל"ג. החלופה שנבחרה על ידי מועצת העיר היתה "על פי מתווה לפיו העירייה תקצה את שטח המקרקעין וכן תקים את מעטפת המבנה", נמסר מהעירייה, "כאשר המוסד האקדמי שייבחר ישלים את עבודות הבינוי והתאמת המבנה לצרכי המוסד האקדמי. משמעות חלופה זו הינה שלעירייה תהיה בעלות על המבנה, שיוקם על ידי העירייה בסכום של כ-50 מיליון שקלים מקרנות הרשות. המוסד יקבל זכויות שימוש בחכירה לתקופת התקשרות של 25 שנים ושתי תקופות נוספות, של עשר שנים כל אחת ובסך הכל 45 שנים, המהוות התקופה המקסימלית בחוק".

מודיעין, תמונה כללית על כל העיר (צילום: דשה אברמנקו)

(צילום: דשה אברמנקו)

בעירייה מדגישים כי "בחירת החלופה על ידי המועצה מהווה אור ירוק להתחלת תהליך ההקצאה של המקרקעין והמבנה, הליך זה שהינו פומבי יאפשר לכל מוסד אקדמי שיעמוד בתנאים, לגשת להקצאה".


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

 

ראש העיר חיים ביבס אומר: "אין ספק כי אחד ממנועי הצמיחה החזקים של עיר הינו מוסד להשכלה גבוהה. הקמת המוסד תהווה ציר המשכי וחיוני לחינוך איכותי עבור הדור הצעיר בעירנו, שאנו יוצרים עבורו יותר ויותר מקומות תעסוקה, חממה טכנולוגית ליזמות וסטארט אפ והיצע נרחב של בילוי ופנאי ההולך ונבנה במרכז העיר החדש. אני משוכנע כי בדרך החדשה שנבחרה על ידי המועצה נוכל למשוך מוסד אקדמי מוכר ואיכותי הנדרש לעירנו ולביסוסה כאחת הערים המובילות והמרכזיות בישראל".

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: ראובן קפוצינסקי)

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: ראובן קפוצינסקי)

חברת המועצה ומחזיקת להשכלה גבוהה, הילה בן אליעזר: "אין ספק שמוסד להשכלה גבוהה הוא צורך חיוני שחסר בעיר. בפגישות עם תושבים ועם צעירים אני שומעת לא פעם על כך שהיו שמחים אם ניתן היה ללמוד במודיעין לימודים אקדמיים מבלי להזדקק לנסיעה מחוץ לעיר. נוסף על כך שמוסד אקדמי יאפשר לצעירים שלנו ללמוד בעיר, מוסד שכזה צפוי למשוך למודיעין מאות רבות של צעירים וסטודנטים ולהשפיע על המרקם הדמוגרפי של העיר".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר