ספורטק חשוך, בוכמן (צילום: תומר צימרמן)
ספורטק בבוכמן (צילום: תומר צימרמן)

תלונות על היעדר תאורה מספקת בלילה במגרשי הספורט במודיעין

תושבים מתלוננים על כיבוי אורות במגרשי הספורט בשעה 23:00. העירייה: "יש צורך לאזן בין רצון בני הנוער לשחק במגרשים, לבין זכותם של התושבים הגרים בסמוך למגרשים ליהנות משקט"

פורסם בתאריך: 7.1.18 10:01

תושבי מודיעין מתלוננים על היעדר תאורה מספקת בלילות במגרשי הספורט במודיעין. לטענת התושבים, אחד מאותם מגרשים ללא תאורת לילה הוא הספורטק בשכונת בוכמן אשר נמצא ברחוב מנחם בגין, כשהטענה היא שעל פי החלטת עיריית מודיעין האורות במגרשים השונים בעיר נכבים בשעה 23:00.

"לא מדובר על תקלה". אומר גל כהונאי, אחד מהנערים ששיחקו במגרש וממשיך. "עיריית מודיעין החליטה שבשעה 23:00 האורות נכבים, למרות שיש כפתור שאפשר ללחוץ עליו וזה נותן תוספת תאורה למשך עוד חצי שעה או שעה. באותו היום הלכנו לשחק במיוחד בספורטק, כיוון שהייתה שעה מאוחרת יחסית, והמקום לא נמצא ליד בנייני מגורים, ולכן אנחנו לא מפריעים לאף אחד, ואין בעיה לספק שם תאורה ואף אחד לא יכול להתלונן על רעש".

פוסט נוסף שהתפרסם באחרונה בפייסבוק על ידי תושב מודיעין מספר כי בשביל האופניים ברחוב עמק האלה אין תאורה וכי המטיילים בפארק בשעות הלילה נאלצים להגיע עם פנסים. עוד כותב התושב כי הוא פנה לעירייה, כבר בחודש יוני, אולם הדבר לא השתפר. מספר תושבים שקראו את הפוסט הגיבו כי גם הם פנו בתלונות אל עיריית מודיעין, אולם הנושא נשאר כפי שהיה.

מעיריית מודיעין מכבים רעות נמסר כי: "לאורך כל ימות השבוע מפעילה העירייה את התאורה בכ-30 מגרשי הספורט הפתוחים ברחבי העיר. התאורה פועלת מהשעה 17:00 עד לשעה 23:00 וזאת מאחר ויש צורך לאזן בין רצון בני הנוער לשחק במגרשים לבין זכותם של התושבים הגרים בסמוך למגרשים ליהנות משקט, על פי חוק העזר העירוני – "שעות המנוחה" במהלכן חל איסור על הקמת רעש בסמוך לבתי התושבים. יש לציין כי במהלך ימי חופשת הקיץ מתרחבות שעות הפעילות בחלק מהמגרשים בתיאום עם התושבים".

 

יצוין כי באחרונה החלה העירייה, באמצעות החברה הכלכלית, בהחלפת תאורת שביל האופניים הנבנה ברחוב יאיר פרג בעיר, לתאורת לדים חסכונית. העבודות מתבצעות בכ-140 גופי תאורה, הממוקמים לאורך שביל האופניים החדש.

החלפת מערכות התאורה בעיר, הינה חלק מתכנית רחבת היקף של התייעלות אנרגטית והפיכת העיר ל"עיר חכמה", החוסכת במשאבים ובעלויות באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ושיפור איכות החיים לתושבים. מלבד היותה "ירוקה" וחסכונית בחשמל, תאורה זו הינה עוצמתית ומפיצה אור חזק יותר, דבר שמגביר את בטיחות הולכי הרגל ורוכבי האופניים. התאורה החסכונית מוחלפת באופן הדרגתי ברחבי העיר כשכבר כיום הפרויקט בוצע באופן נרחב בשכונות מכבים ורעות, במסגרתו הוחלפו כ-140 עמודי תאורה וכ-370 גופי תאורה וכן בשכונות החדשות של העיר.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר