פארק ענבה - תמונה כללית של מודיעין (צילום: יאיר חרמון)
(צילום: יאיר חרמון)

ההסלמה הביטחונית | הלימודים במודיעין מתקיימים כסדרם, הפעילויות מחוץ לבתי הספר בוטלו

בעקבות ירי הטילים על אזור ירושלים ועל רקע ההסלמה הביטחונית בדרום - הלילה התקבלה החלטה בעיריית מודיעין להכין את העיר למעבר לשעת חירום - המקלטים נפתחו; הלימודים יתקיימו כסדרם, אך לא ייערכו פעילות חוץ בית ספריות

פורסם בתאריך: 11.5.21 06:55

על רקע ירי הטילים לעבר אזור ירושלים וההסלמה הביטחונית בדרום, כאשר מאות רקטות נורו במהלך הלילה לעבר יישובי עוטף עזה ואשקלון – בעיריית מודיעין החליטו להכין את העיר לחירום. לצד זאת, בעירייה מדגישים כי נכון לעכשיו הלימודים מתקיימים כסדרם, כאשר בכל גני הילדים ובתי הספר יש מרחבים מוגנים. בעירייה מדגישים כי כלל מוסדות החינוך יקיימו תרגיל כניסה למרחבים מוגנים בבוקר (שלישי).


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


העירייה החליטה כי לא יתקיימו משמרות זה"ב, לא יתקיימו פעילויות חוץ בית ספריות והתלמידים ישהו בסביבת המרחב המוגן בבית ספרם.

כמו כן, בוטלו הסעות לתלמידי חינוך מיוחד שבית הספר שלהם נמצא באיזורים בהם לא יתקיימו מחר לימודים.

"ביום שני בערב, בשל האירועים האלימים בדרום הארץ והירי מרצועת עזה לאזור ירושלים, החלה עיריית מודיעין מכבים רעות בהכנות לקראת מעבר לחירום והכנת העיר לשעת חירום", נמסר מהעירייה. "כידוע, העיר מודיעין נבנתה לאחר החלת התקן לבניית ממ"דים בבתי התושבים ולכן היא נחשבת לאחת הערים הממוגנות ביותר בישראל. חלק מהבתים במכבים ורעות נבנו גם כן עם ממ"ד פרטי, אך רובם מסתמכים על מקלטים ציבוריים הנמצאים ברובע. במהלך שעות הערב הגיעו סיירי אגף הביטחון של העירייה למקלטים הציבוריים שבמכבים רעות, פתחו אותם, ווידאו כי הם נקיים וערוכים לקליטת התושבים כאשר יש להדגיש כי נכון ליום שני, בהתאם להוראות פיקוד העורף, אין צורך בפתיחת המקלטים יחד עם זאת, כמקדם ביטחון, החליטה העירייה לפתוח אותם. יש לציין כי המקלטים מתוחזקים בצורה טובה זמינים ומוכנים לכל מקרה".

ראש העיר מודיעין מכבים רעות חיים ביבס מסר כי "בימים האחרונים אנו חווים אנו עדים להסלמה באזור הדרום ובירושלים וביום שני בערב נשמעו אזעקות באזור ירושלים והסביבה. קיימתי הערכת מצב עם גורמי המקצוע והביטחון בעירייה ובמסגרת זו נעשה את מירב המאמצים להגביר את תחושת ביטחון התושבים. אני מבקש מכולם לגלות ערנות ולנהוג באחריות ושיקול דעת כדי שנעבור כולנו בשלום ובבטחה את הימים הלא פשוטים שעוברים על כולנו. בשמי ובשם כל תושבי העיר אני מחזק את ידי כוחות המשטרה, צה"ל ולוחמי כיפת ברזל".

לפי מפת ההגנה של פיקוד העורף לתושבי מודיעין מכבים רעות יש זמן התרעה של כ-90 שניות להגיע למרחב מוגן בהישמע אזעקת צבע אדום. העדיפות הראשונה היא להיכנס לממ"ד הביתי, מרחב מוגן דירתי, ולשהות בו עשר דקות לאחר השמע האזעקה. במידה ויש תושבים הנמצאים מחוץ לבית בעת האזעקה מומלץ להגיע למרחבים מוגנים הנמצאים במרכזים המסחריים או להיכנס לבניינים ולעלות בחדר המדרגות לקומה השנייה ולהמתין שם.




 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר