אפיפן (צילום: אי.פי)
אפיפן (צילום: אי.פי)

תמנע טרגדיות: ההצעה שמתגבשת בעירייה להתמודדות עם אלרגיות למזון במסעדות במודיעין

חבר מועצת עיריית מודיעין איתי אלמוג-בר מקדם יוזמה להצבת מזרקי אפיפן במסעדות ברחבי העיר - מהלך שיכול להציל חיים

פורסם בתאריך: 6.5.21 06:50

היוזמה שיכולה להציל חיים: חבר מועצת עיריית מודיעין איתי אלמוג-בר (מודיעין חופשית) מקדם יוזמה להצבת מזרקי אפיפן במסעדות ובתי קפה ברחבי העיר, עבור סועדים שסובלים מאלרגיות. חשיבותה של ההצעה זכתה להסכמה בישיבת המועצה שהתקיימה השבוע.

בחודש שעבר, כזכור, הצעירה אושר דרעי ז"ל, תושבת הצפון, נפטרה עקב תגובה אנפילקטית בשל רגישותה לחלב – בעת שביקרה במסעדה בשרית והוגש לה מזון עם רכיבי חלב. מאז עיריות שונות ברחבי הארץ מקדמות יוזמות להצבת מזרקי אפיפן, מצילי חיים, במסעדות ובבתי קפה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"מרבית האנשים שסובלים מאלרגיה מודעים לכך ונושאים עמם מזרק אפיפן (אפינפרין) מציל חיים", מציין אלמוג-בר, "המזרק מכיל אדרנלין ששומר על האדם בחיים עד שמפונה לבית חולים להמשך טיפול. אולם ישנם מקרים שבהם האדם שוכח לקחת עמו מזרק, או שהמזרק פג תוקף או שאותו אדם כלל לא יודע שהוא אלרגי למזון עד שלא נחשף אליו לראשונה".

חשוב לציין שכבר כיום על פי חוק מדינה מ-2018 בתי ספר וגני ילדים מחזיקים מזרק שכזה כדי למנוע מקרה של מוות מיותר בשטחם. "רק השבוע פורסם על גננת, שזיהתה תגובה אלרגית אצל ילדה שהיא אלרגית לאגוזים (ואכלה מזון שלא אמור להכיל אגוזים)",  מספר אלמוג-בר, "השתמשה במזרק, הזריקה לילדה וייתכן שבכך הצילה את חייה".


חבר המועצה איתי אלמוג-בר (מודיעין חופשית) (צילום: אופיר אברהמוב)

חבר המועצה איתי אלמוג-בר (מודיעין חופשית) (צילום: אופיר אברהמוב)


לדברי אלמוג-בר עלות המזרקים זניחה באופן יחסי, "כ-200 שקלים למזרק לשימוש חד פעמי. המזרק בתוקף לתקופה של שנה – שנה וחצי. יש מזרק שמתאים למבוגרים (3.0 מ"ג) ומזרק שמתאים לילדים (15.0 מ"ג). המשמעות היא שכל מסעדה ובית קפה יחזיקו שני מזרקים בעלות כוללת של 400 שקלים שהיא עלות זניחה ביחס למשמעות של הצלת חיים ושמירה על המשך פעילות העסק".

במודיעין פועלים כיום עשרות מסעדות ובתי קפה, אלמוג-בר מעריך כי העלות העירונית תסתכם בכעשרות אלפי שקלים.

בישיבה הוחלט כי בשלב הראשון העירייה תפנה למשרד המשפטים כדי לבדוק את מצב הצעת החוק הארצית שנמצאת כעת בהכנה – לפני שהעסקים ברמה המקומית יחוייבו לעשות זאת. לאחר הבדיקה הנושא יחזור למועצת העיר על מנת לקדם מדיניות בנושא.

"אנו במודיעין חופשית שמחים לקדם יוזמה לטיפול בנושא חשוב זה בעיר ועל ההסכמה והתמיכה הרחבה בקידום מדיניות בנושא", מסגם אלמוג-בר, "נמשיך לפעול גם ברמה המקומית וגם ברמה הארצית כדי לקדם את הנושא עד שנגיע למצב שבו תהיה נגישות למזרקי אפיפן במסעדות ובבתי קפה אשר יוכלו לסייע בהצלת חיים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר