בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)
בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

הסוף לפלישות לשטחים ציבוריים במודיעין – אושרה המדיניות החדשה של העירייה

עיריית מודיעין קבעה מדיניות עירונית באשר לפלישת תושבים לשטחים ציבוריים פתוחים לשימוש אישי

פורסם בתאריך: 28.2.21 07:53

מועצת העיר מודיעין אישרה פה אחד את מסמך המדיניות באשר לפלישת תושבים לשטחים ציבוריים פתוחים (שצ"פים) ועשיית שימוש אישי בהם.

המלצות המדיניות ניתנו על ידי חברי ועדה מיוחדת שהוקמה לשם כך בהחלטת המועצה, בהמשך לדוח מבקר העירייה משנת 2019 שעסק בנושא. בוועדה חברים סגן וממלא מקום רא העיר שלמה פסי, סגן ראש העיר מויש לוי, חברי המועצה ברוך בוחניק ושמעון גואטה, מבקר העירייה אריק משיח והגורמים המקצועיים בעירייה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הוועדה הדגישה את האחריות שיש על חברי המועצה לשמור על השטחים הציבוריים לטובת הציבור. מסמך המדיניות קובע כי יש למפות ולסווג פלישות אלו מבחינת הטיפול בהן. פלישות על דרך אש שמקיפה את העיר, אשר מונעות מעבר רכבי כיבוי והביטחון בצורה חופשית; פלישות על תשתיות עירוניות כמו ביוב, מים וחשמל, אשר מונעות אפשרות לתחזוקה ותפעול של התשתיות; פלישות בשטח מגונן על ידי העירייה; ופלישות בשטח המהווה מעבר רגלי או ממונע על ידי התושבים, אשר דורשות פינוי מיידי של הפולשים.

המסמך מפרט את התנאים לפינוי זה, בין היתר בהחזרת המצב לקדמותו. יוצאות דופן הן פלישות הנמצאות על שטחי בור אשר אינם מתוחזקים על ידי העירייה, אינם מהווים דרך מעבר לתושבים ואינם משמשים כדרכים לרכבי ביטחון ומעבר תשתיות. במקרים אלה ההמלצה היא להמשיך בנוהל הקיים מזה שנים, המאפשר לתושב לחתום על מסמך התחייבות מול העירייה. במסמך מפורטים התחייבויותיו וחובותיו של התושב כלפי העירייה בעת שימוש בקרקע.

סוגיה נוספת קובעת כי יש לוודא פיקוח אפקטיבי ועקבי על שטחים אלו, תוך הקפדה על אכיפה שוויונית לכולם.

כעת, עם אישורו של מסמך המדיניות, יוצא לדרך צוות המורכב מגורמי המקצוע בעירייה, שיבצע מיפוי מדויק של הנכסים וסיווגם, ביצוע הליכים הנדרשים לצורך פינוי פלישות ופיקוח שוטף על פעילות זו. הצוות גם ידון במקרים חריגים המצדיקים התאמה קלה להנחיות שנקבעו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר