הגבעות הדרומיות, סמוך למודיעין (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
הגבעות הדרומיות, סמוך למודיעין (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

אחרי שנים של מאבק – הגבעות הדרומיות יוכרזו גן לאומי

לאחר מאבקים רבים - ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה לדחות את המיזם הנדל"ני, שהיה מתוכנן בגבעות הדרומיות, האתר הוכרז גן לאומי

פורסם בתאריך: 25.2.21 07:47

בשורה לתושבי מודיעין: לאחר מאבקים רבים מצד תושבי העיר והחברה להגנת הטבע, ועדת המשנה של המועצה הארצית (הולנת"ע), אישרה ביום שלישי, 23.2, כי הגבעות הדרומיות במודיעין, המתפרסות על שטח של 3,400 דונם, יוגדרו כגן לאומי. המשמעות היא שבשטח הגבעות הדרומיות לא תבנה שכונת מגורים חדשה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ההחלטה התקבלה לאחר דיוני הוועדה, בראשות מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר, אשר עסקו בשינוי תוכנית המתאר המחוזית. בחודש אוגוסט אשתקד, כזכור, הוחלט בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז מרכז על הפקדת תוכנית הרחבה בעיר מודיעין מכבים רעות, במסגרתה ייבנה פרויקט נדל"ני בשטח הגבעות הדרומיות.

מדובר באתר ששואב אליו בסופי שבוע משפחות רבות מרחבי הארץ, המקום הפך לאטרקציה תיירותית ולפנינת טבע של ממש באזור. הגבעות הדרומיות הן למעשה חלק ממסדרון אקולוגי רחב היקף ששמירתו חשובה לאור הפיתוח הרב במחוז מרכז. מסדרון זה מתחיל ביער מודיעין, עובר ביער בן שמן, ציר הגבעות שנמצא מזרחית לעיר אלעד ודרומית לעיר ראש העין, קיבוץ עינת, נחל הירדון, מועצה אזורית דרום השרון, נחל פולג, טירה, כוכב יאיר, כפר יונה ועד נחל אלכסנדר בצפון.

לפי התוכנית המקורית, מדובר על הקמת 43,000 יחידות דיור ובניית מרכז עסקים חדש בחלק הצפון-מערבי של העיר שישלב מגורים, תעסוקה ומסחר ויתחבר אל השכונות הקיימות. כמו כן, על פי התוכנית, צפויה הקמת מרכזי רפואה ואקדמיה חדשים. בנוסף, מוצעת הארכת השלוחה התת-קרקעית של רכבת ישראל ממרכז העיר אל מרכז העסקים העירוני החדש ואל המרכז הרפואי האזורי והמרכז להשכלה גבוהה. בוועדה ציינו כי במסגרת התוכנית, הוחלט לשים דגש על השטחים הפתוחים תוך שמירה על אלו בחלק המערבי.

כעת החליטה הולנת"ע, לאחר חששות והתנגדויות רבות, הן מצד התושבים והן מצד החברה להגנת הטבע בשל חשש לפגיעה בשטחי טבע רחבים בדרום העיר – על הפיכת הגבעות הדרומיות, שהוגדרו כשטח לפיתוח עתידי לגן לאומי מוסדר. כמו כן, לטובת הרציפות של השטחים הפתוחים, הוחלט להצמיד שטחים בנויים בתחום העיר.


דלית זילבר (צילום: ניב קנטור)

דלית זילבר (צילום: ניב קנטור)


מנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר אומרת כי "הולנת"ע ראתה לנגד עיניה תוכנית, שמגלמת את כל איכויות התכנון של עיר אינטנסיבית, אורבנית ונכונה, מבלי צורך בדילוג לעבר הגבעות הדרומיות. ההחלטה קובעת כי יש לשמור על השטחים הערכיים המהווים חלק מהמסדרון האקולוגי, שהוגדר בתוכנית האסטרטגית. כמו כן ההחלטה מציעה איזון בין מספר יחידות הדיור שייתנו מענה לרבע מיליון תושבים מחד, ושמירה על השטחים הערכיים לדורות הבאים מאידך".

ראש העיר מודיעין חיים ביבס מברך: "אחרי שנים של מאבק, המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אימצה את החזון העירוני שלי וקיבלה החלטה חסרת התקדים הקובעת, כי אזור הגבעות הדרומיות של העיר יוכרזו כשטח ירוק עד – מה שאומר שגם הנינים שלנו ייהנו מירוק בעיניים. למאבק זה שותפים רבים מתושבי העיר ונציגים ארגוני הסביבה הירוקים, אשר ראו כמוני את הצורך בשמירה על איזון שבין פיתוח עירוני לבין קידום ערכי הטבע בעיר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר