קשיש אילוסטרציה - צילום Fotolia
קשיש אילוסטרציה - צילום Fotolia

מודיעין: תוכנית ייחודית לניטור מצבם של קשישים עריריים בעיר

לראשונה במודיעין יוצאת לדרך תוכנית ייחודית לשמירה על האזרחים הוותיקים העריריים בעיר דרך מדי המים. בפרויקט נוסף מותקנים בבתי הקשישים גלאי עשן

פורסם בתאריך: 9.2.21 07:53

פרויקט "מים חיים": לראשונה במודיעין יוצאת לדרך תוכנית ייחודית לשמירה על האזרחים הוותיקים העריריים בעיר גם דרך מדי המים. ראש העיר חיים ביבס הנחה את מנכ"ל תאגיד מי מודיעין, טל אוחנה, לסייע במאמצי העירייה לוודא את בריאות האזרחים הוותיקים העריריים המתגוררים במודיעין מכבים רעות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לאור הידיעות הארציות הקשות שליוו את תחילת תקופת הקורונה, על אזרחים ותיקים עריריים שנמצאו ללא רוח חיים לאחר זמן רב, החליט ראש העיר על יישום התוכנית בשיתוף אגף שירותים חברתיים ותאגיד מי מודיעין.

אגף השירותים החברתיים מיפה את רשימת התושבים הקשישים והעריריים שהעירייה מבקשת לנטר את מצבם באופן קבוע. בעזרת מיפוי זה, תאגיד מי מודיעין התחיל לבדוק באופן יומיומי את צריכת המים של אותם תושבים, באמצעות מערכת הקריאה מרחוק של מדי המים האלחוטיים המותקנים בכל רחבי העיר, ומשמשים באופן רגיל לקריאת צריכת המים ולניטור אחר צריכה חריגה או חשש לנזילות. במצב שבו תזוהה הפסקת בצריכת מים, יורם 'דגל אדום' ותשלח פנייה לאגף השירותים החברתיים שיערכו בדיקה ויוודאו את שלומם של התושבים.

ראש העיר חיים ביבס: "התוכנית החכמה הזאת נועדה להיות עוד שלב במערך הערבות ההדדית בעיר מודיעין מכבים רעות. השימוש במערכת החכמה של מדי המים באופן יצירתי לאיתור מצוקות אפשריות אצל קשישים עריריים הוא מהלך חשוב וקריטי שאנו גאים להוביל. אני קורא לכל התושבים לשים לב לשכנים המבוגרים שלנו, לוודא את שלומם ככל שאפשר, לדפוק על הדלת פעם ביום ולבדוק אם הם זקוקים למשהו, במיוחד בתקופה זו".

בתוך כך, השבוע החל פרויקט עירוני מציל חיים בהובלת אגף ביטחון וחירום, ובשיתוף עם האגף לשירותים חברתיים ושירות כבאות והצלה. במסגרת הפרויקט רכשה העירייה כ-100 גלאי עשן אשר מזהים בזמן אמת סכנה אפשרית לשריפה בבית ומצפצפים כאזהרה.

הגלאים מותקנים על ידי סיירי הביטחון בבתיהם של תושבים בודדים, בעיקר קשישים המוכרים לאגף השירותים החברתיים. בעת ההתקנה מקבלים הקשישים הדרכה על התנהגות במקרה חירום של הפעלת הגלאי ודרכי תקשורת למוקדי החירום השונים.

הפרויקט נולד כתוצאה ממקרים רבים שמתרחשים ברחבי הארץ, שהבולטים בהם כאשר אנשים קשישים שוכחים את התנור דולק או את הסיר המתבשל על הגז במטבח.


התקנת גלאי עשן בבתי קשישים (צילום: עיריית מודיעין)

התקנת גלאי עשן בבתי קשישים (צילום: עיריית מודיעין)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר