הפארק הארכיאולוגי גבעת אשון (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)
הפארק הארכיאולוגי גבעת אשון (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)

מודיעין: החלו עבודות הפיתוח של הפארק הארכיאולוגי בהשקעה של כ-15 מיליון שקלים

הפארק החדש ייבנה בשכונת מורשת בשיתוף רשות העתיקות - הקמתו צפויה להימשך כשנה

פורסם בתאריך: 22.12.20 07:00

החלו העבודות בפרויקט שימור והנגשת הפארק הארכיאולוגי גבעת אשון בליבה של שכונת מורשת החדשה, המתבצעות בשיתוף פעולה של החברה הכלכלית לפיתוח מודיעין ורשות העתיקות. בניית הפארק צפויה להיערך כשנה.

נפארק יוקם בשכונת מורשת, שנבנית במערב מודיעין – היקף ההשקעה בפרויקט: כ-15 מיליון שקלים. הפארק, שייקרא חרבת אשון, מתוכנן על ידי החברה הכלכלית מודיעין, שאחראית על הקמת הפרויקט בשיתוף אנשי רשות העתיקות. כידוע, במתחם נחשפו עדויות ליישוב יהודי מימי בית שני.

בעירייה מציינים כי מדובר בפרויקט גדול בקנה מידה ארצי בתחום שימור אתרי עתיקות וארכיאולוגיה ובאתר הגדול מסוגו באזור מודיעין, שלפי העירייה ייצור למבקרים חווית תוכן מיוחדת ושונה בהשוואה לפארקי עתיקות בארץ, ובכך יהווה מוקד משיכה משמעותי לתושבים ולמבקרים מערים אחרות שייהנו מאתר ארכיאולוגי מרתק ורווי תוכן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בנייתו של הפארק, באתר ארכיאולוגי בו נתגלו עתיקות מהתקופה ההלניסטית, מתבצעת בהתאם לתוכנית "מסע בזמן", לפיה הטיול בפארק יאפשר למבקרים להכיר את אורח החיים של מי שחיו במודיעין בעבר בתקופות השונות – התקופה ההלינסטית הקדומה והמאוחרת, התקופה הרומית הקדומה, המאוחרת והתיכונה, וכן כיום בהווה, בשכונת מורשת החדשה.

חוקרי רשות העתיקות, אברהם טנדלר ואלדד גרינפלד, מציינים כי "הממצאים שנחשפו באתר הם בעלי ערכיות גבוהה, כשהבולטים שבהם הם שרידי ההתיישבות מן התקופה ההלניסטית המחברים אותנו בקשר בלתי אמצעי עם מסורת סיפורי החשמונאים".

ראש העיר חיים ביבס: "החלו העבודות להקמתו של הפארק הארכיאולוגי, שבחזוננו הולך להיות אחד הפארקים המרשימים, האטרקטיביים והמיוחדים בארץ, ולספר את סיפורה הייחודי של העיר והאיזור גם כגאווה מקומית וחיזוק החיבור למקום ולא פחות מכך, כמוקד משיכה למבקרים ותיירים שייחשפו לאורחות החיים של מי שגר כאן. יש למה לחכות".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר