בטון סופג מים ובור חלחול מי גשמים לאדמה (צילום: מודיעין חופשית)
בטון סופג מים ובור חלחול מי גשמים לאדמה (צילום: מודיעין חופשית)

מודיעין: הצעת תוכנית חדשה לטיפול בבעיית ההצפות בעיר

על רקע ההצפות האחרונות במודיעין - בין הפתרונות שכוללת ההצעה של סיעת 'מודיעין חופשית': ריצוף מחלחל, שימוש בבטון ייחודי שסופג מים ומיחזור מי גשמים מגגות מבנים ציבוריים

פורסם בתאריך: 6.12.20 08:23

נציגי מפלגת "מודיעין חופשית" במועצת העיר מודיעין, ובראשם איתי אלמוג-בר, העלו לסדר היום של המועצה הצעה הכוללת פתרונות לטיפול במי הגשמים בעיר ולמניעת הצפות במרחב הציבורי, המתרחשות מדי שנה בעונת החורף.

בהצעה נכתב כי "העיר מודיעין-מכבים-רעות הולכת וצומחת אולם בתחום פתרונות חלחול לא נעשה מספיק עד כה. אני מציין לטובה את ואדי ענבה שבו הוקמו בזמנו שטחי חלחול למי הגשם – מהלך מצוין ונכון שיש להרחיבו לנקודות נוספות בעיר. על העיר להחליט על שימוש נרחב בפתרונות חלחול בשכונות החדשות ועל יישום פתרונות חלחול בשכונות הוותיקות – הן כדי למנוע הצפות והן כדי לאפשר למי הגשם לחלחל למי התהום".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הפתרונות לבעיית חלחול מי הגשמים שהועלו במסגרת ההצעה, אשר השימוש בהם יוריד את סכנת ההצפות ויאפשר למים לחלחל לאדמה בצורה טבעית, כוללים:

  • הפניית מרזבי בניינים לשטחי ובורות חלחול – חיבור מרזבים, במקום לביוב, ליציאה לכיוון גינת הבניין או לבור חלחול ייעודי שמאפשרים חלחול מים.
  • שימוש באבני ריצוף המאפשרות חלחול טבעי במדרכות וברחובות הולנדיים.
  • בטון מחלחל – שימוש בסוג מיוחד של בטון המתאים למדרכות ושטחי חנייה, הבנוי כמו ספוג ומאפשר למים לעבור דרכו לאדמה.
  • אגירת מים אפורים – שימוש במתקני מים אפורים, בהם השימוש מותר במבני ציבור שאינם מוסדות חינוך. מתקנים אלה יאספו את מי הגשם מהגג בבניין ויאפשרו לעשות בהם שימוש לצורך השקיית גינות.
  • "גינות גשם" – הבנויות מעל נפח של חצץ וחול ים ונראות רגילות, אולם ניתן להפנות אליהן מי גשם מהרחובות הסמוכים או ממרזבים של מבנים סמוכים, והן יודעות לקלוט כמויות גדולות של מים ולאפשר להם לחלחל למי התהום.

מרבית הפתרונות שנכללים בהצעה מתרכזים בבעיה אחת מהותית, שלפי מגישי ההצעה אופיינית למרבית הערים בארץ: בינוי מבטון מיושן, במבנים, כבישים ומדרכות, שחוסם את המעבר של מי הגשמים לאדמה ויוצר הצפות מרובות.

פתרונות אלו, כך לפי מגישי ההצעה, יעזרו למנוע עומס חריג על מערכת הביוב והניקוז הציבורית בעת גשמים כבדים, ובמקביל ישפרו את חלחול מי הגשמים לאדמה ובכך יאזנו את הנזק האקולוגי שיוצר הבינוי שמבודד את מי הגשמים מהאדמה.

בסיכום ההצעה נכתב כי "מועצת העיר מחליטה לתת מענה מסודר ומקיף לנושא החלחול בעיר. על ידי שינוי בפתרונות החלחול הנדרשים בשכונות חדשות ועל ידי הטמעת פתרונות חלחול שונים בשכונות הוותיקות. מחלקת הבינוי תכין הצעה חדשה לפתרונות חלחול מקיפים בשכונות החדשות ויישום פתרונות חלחול נקודתיים בשכונות הוותיקות, ואנו נבקש להעלות את הצעתנו לסדר לדיון בישיבה הקרובה של מועצת העיר".

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה הצפות היו?
    אבי אלבז התבלבלת בין מודיעין לנס ציונה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר