תרגיל יחידת חילוץ והצלה ברעידת אדמה במודיעין (צילום: עופר אשכנזי)
תרגיל יחידת חילוץ והצלה ברעידת אדמה במודיעין (צילום: עופר אשכנזי)

מודיעין: לא רק קורונה – תרגיל חירום לחילוץ בזמן רעידת אדמה

אחרי רעידת האדמה הקשה בטורקיה - יחידת החילוץ וההצלה של עיריית מודיעין תרגלה מוכנות לחירום באימון מורכב לחילוץ נפגעי רעידת אדמה, בו השתתפו 70 מתנדבים ומתנדבות

פורסם בתאריך: 17.11.20 07:18

לא רק קורונה: יחידת החילוץ וההצלה באגף ביטחון וחירום בעיריית מודיעין ערכה בשבוע שעבר אימון ייחודי בו השתתפו כ-70 מתנדבות ומתנדבים, לצורך תרגול מורכב שכלל התמודדות עם אתגר של ריבוי משימות בעת סימולציית חילוץ והצלה משני בתים "שקרסו" בו זמנית כתוצאה מרעידת האדמה.

לפני פחות משבועיים, ביום שישי ה-6.11, התרחשה רעידת אדמה חזקה בטורקיה וגרמה לנזקים כבדים, שלפי עיריית מודיעין מאיימים גם על ארצנו. מוכנות אמיתית לאירועים מסוג זה, כך לפי העירייה, דורשת אימונים ותרגילים שיבטיחו כי לתושבים יהיה על מי לסמוך בשעת הצורך.

מעיריית מודיעין נמסר כי התרגיל שנערך היה בגדר מבצע לוגיסטי רחב היקף, שדרש הבאה וחלוקת ציוד בשני אתרים, חלוקת משימות מורכבת, חילוץ לכודים מהריסות, איסוף מידע משני האתרים בו זמנית ועמידה בלחצים תוך שיפור יכולת קבלת החלטות בשטח, במקרה של קטסטרופה שכזו שעלולה להתרחש בעתיד בישראל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


התרגיל התחיל בשעות אחר הצהריים והסתיים בשעות הקטנות של הלילה, במטרה לתרגל עבודה באור יום כמו גם תרגול עבודה בתנאי תאורה מלאכותית. במקביל לתנאי השטח והתאורה, גם הקורונה אתגרה את צוותי החילוץ, אשר פעלו על פי ההנחיות בשמירה על צוותים קטנים והקפידו לעטות מסכות לאורך כל התרגיל.

צוותי החילוץ של היחידה העירונית חילצו באימון בובות תרגול שהיו לכודות מתחת להריסות, תוך שימוש בציוד מתקדם לחילוץ והצלה ובין היתר בפטישי חציבה, מכשירים הידראוליים, מסורי דיסק לחיתוך בטון ועוד כלים הנדסיים קלים וכבדים. מהעירייה נמסר כי בעת התרגיל "בהחלט ניתן היה לחוש את האדרנלין באוויר".

שמוליק כהן, מנהל אגף ביטחון וחירום בעיריית מודיעין, מסר: "גם לצד שגרת החיים בצל נגיף הקורונה, אסור לנו לשכוח שישנם תרחישי חירום המאיימים עלינו ומצריכים שמירת כשירות ותרגולים רבים. אין לי ספק, שהאימונים הללו בשילוב האנשים הטובים והמקצועיים שמרכיבים את יחידת החילוץ וההצלה, ישמשו אותנו בעת משבר, ואנו נהיה ראשונים בחזית עבור התושבים, במקרה הצורך".

יחידת החילוץ וההצלה העירונית של מודיעין מגייסת מתנדבים בכל העת. תושבי העיר אשר מעוניינים להצטרף ולהתנדב ביחידה יכולים ליצור קשר עם מנהליה בטלפון 08-9394613 או במייל [email protected] לבירור התאמה.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר