בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)
בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

מודיעין: תקציב העירייה לשנת 2021 – כ-708 מיליון שקלים

מועצת עיריית מודיעין צפויה לאשר השבוע את תקציב העירייה לשנת 2021, על סך של 708 מיליון שקלים: כ-51 אחוזים מהתקציב מופנים לקידום ושיפור מערכת החינוך העירונית, בדגש על פיתוח תשתית לימוד דיגיטלית במהלך משבר הקורונה

פורסם בתאריך: 10.11.20 07:06

מועצת עיריית מודיעין מכבים רעות צפויה לאשר ביום רביעי, 11.11, את הצעת תקציב העירייה לשנת 2021, שיעמוד בשנה הקרובה על כ-708 מיליון שקלים, כ-31 מיליון שקלים ו-5 אחוזים יותר מהתקציב לשנת 2020 שנאמד בכ-677 מיליון שקלים.

בעיריית מודיעין מציינים כי בבניית התקציב העירוני השנה, כך לפי העירייה, נלקחו בחשבון השפעות התפרצות נגיף הקורונה לצד הגידול הטבעי של העיר, תוך הקפדה על הגדרת תקציב שישמור על המשך מתן שירותים מיטביים לתושבים ויוכל להציע מענה להמשך הפעולות הנדרשות להתמודדות מול נגיף הקורונה ברמה העירונית. כמו כן, בתקציב לשנה הקרובה הושם דגש על שדרוג מערך החדשנות של העירייה, קידום מערך המיחשוב והמשך ההשקעה במערכת החינוך העירונית, בה מושקע יותר מ-51 אחוזים מסך תקציב העירייה.

תקציב עיריית מודיעין מכבים רעות, כפי שצפוי להיות מאושר בישיבת המועצה, הוצג לחברי המועצה בישיבה מוקדמת שנערכה ביום שני שעבר, 2.11, על ידי ראש העיר חיים ביבס וגזבר העירייה יניב עמוס. בהתאם לתקציב שהוגדר, בעירייה מדגישים כי הוצבו מטרות העירייה בתחומים השונים, בין היתר בתחומי חינוך, שיפור תשתיות עירוניות, הטמעת מערכות מידע חדשניות עבור התושבים ונושאים נוספים. בתחום החינוך הושם דגש על שיפור מערך הלמידה הדיגיטלית שהפך לרלוונטי מתמיד בימי הקורונה, ובתחום שיפור התשתיות הושם דגש משמעותי על הטמעת תפיסת ניהול ושיטות ניהול חדשניות, בטוחות וחכמות במסגרת קידום העיר החכמה "SMART CITY" והקמה של מערכות שליטה ובקרה בתחומים שונים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בראש סדר העדיפויות של העירייה לקראת 2021 עומד, כמו בכל שנה, תחום החינוך, בו מושקע כ-51.6 אחוזים מסך התקציב העירוני. בסך הכל, צמח תקציב החינוך מ-350.6 מיליון שקלים בשנה שעברה ל- 365.5 מיליון שקלים השנה, מה שמהווה גידול של כ-14.9 מיליון שקלים ו-4.2 אחוזים מהשנה שעברה. התוספת לתקציב החינוך מיועדת בין היתר להעסקת סייעות הפועלות במערך החינוך המיוחד, קידום תכניות עירוניות לשיפור איכות תעודת הבגרות הכוללת הגדלת מספר התלמידים הלומדים 4 ו-5 יחידות לימוד במקצועות המתמטיקה והאנגלית וכן הגדלת התלמידים והתלמידות הלומדים את תחומי המדעים והטכנולוגיה, קידום התכנית העירונית להקטנת מספר התלמידים בכיתות והמשך קידום של אוכלוסיות מיוחדות.

תחום נוסף בו תשקיע עיריית מודיעין רבות בשנה הקרובה הוא נושא החדשנות, במסגרתו כבר הוקם חמ"ל עירוני כחלק מההשפעה של התפרצות הקורונה, שהביאה לצמצום השירות הפרונטלי הניתן לתושבים והרחבת מגוון השירותים הדיגיטליים. בתחום זה תקצבה העירייה את בנייתו של מרכז שליטה ובקרה עירוני, בו יוצגו בכל רגע נתון מידע זמין אודות תחומי העירייה השונים כגון תחלואת קורונה, נתוני רעש וזיהום אוויר, מעקב ביצוע עבודות תשתית ושיפור פני העיר ומידע בתחומים נוספים.

כמו כן, בתחום החדשנות תקצבה העירייה את רישות העיר בסיבים אופטיים שייצרו תשתית אינטרנט במהירות של 1 ג'יגה מהיר – פי עשרה מהקצב הנוכחי. את מיזמי החדשנות השונים של העירייה יובילו מינהלת אופק, בשיתוף עם אגף טכנולוגיות מיחשוב ומערכות מידע והיחידה האסטרטגית, שיפעלו יחד ליישום עקרונות פרויקט "עיר חכמה".

בתחום שיפור פני העיר, זאת בהתאם להמשך הגידול בהתפתחות העיר ואוכלוסיית תושביה, אישרה העירייה גידול תקציבי במספר תחומים כמו עלויות השימוש במים (גידול של 3 מיליון שקלים מהשנה החולפת) ופינוי האשפה במרחב הציבורי (גידול של מיליון שקלים מהשנה החולפת) במטרה לשמור על שיפור חזות העיר ושדרוג החלקים הירוקים של העיר.

האגף לשירותים חברתיים של העירייה, שתקציבו גדל ב-10.1 אחוזים לכדי 46.7 מיליון שקלים בשנה הקרובה, יעסוק השנה בעיקר בנטרול השפעות התפרצות הקורונה, בדגש על תמיכה וסיוע לקשישים ולמשפחות שנפגעו כלכלית, לתושבים עם  מוגבלויות שונות, למשפחות חד הוריות, לעולים חדשים, לנוער בסיכון ולמשפחות קשות יום. במסגרת גידול תקציבי בתחום זה, העירייה תקלוט במהלך השנה עוד כארבעה תקנים חדשים המיועדים לעובדות או עובדים סוציאליים.

בתחום התרבות והפנאי העירייה שומרת בשנה הקרובה על תקציב דומה לזה שהושקע בשנה החולפת, מתוך מטרה לקיים מגוון פעילויות ואירועים לנוער, לצעירים, לגמלאים ולכל המשפחה, אך לבצע זאת בהתאם להשלכות וההשפעות של התפרצות נגיף הקורונה. בין השאר, מתכננת העירייה לקיים את פעילויות התרבות לצד המרכזים המסחריים העירוניים במטרה לעודד את תושבי העיר לקנות מעסקים מקומיים.


אולם מועצת עיריית מודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

אולם מועצת עיריית מודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


בנוסף למימון התקציב העתידי, וכפי שנעשה בשנים האחרונות, תעביר העירייה גם בשנת 2021 סכום של מיליון שקלים, המיועד לכיסוי הגרעון העירוני. כידוע, הגרעון קיים עוד משנותיה הראשונות של העיר, וערב שנת הכספים 2020 הוא עמד על סכום של כ-3.2 מיליון שקלים, כאשר בסוף שנה זו הגרעון צפוי לרדת לכדי 2.2 מיליון שקלים, ועל פי התחזית בסוף שנת 2021 צפוי לעמוד על כ-1.2 מיליון שקלים בלבד.

גזבר העירייה, יניב עמוס, מסר כי "מלאכת בניית התקציב השנה הייתה מאתגרת במיוחד בגלל חוסר הוודאות הפיננסית המאפיינת תקופה זו, בהיעדר תקציב ממשלה ובצל השפעות נגיף הקורונה על הכלכלה בכלל ותקציב העירייה  בפרט. למרות זאת, העירייה ממשיכה במגמת העלייה בתקציב העירייה והמשך הגידול בהכנסות העירייה ממקורות עצמאיים בדגש על ארנונה שאינה ממגורים, שתהווה כ-43% מסך הכנסות העירייה מארנונה. זאת הודות להמשך אכלוס מרכז העיר ואזורי התעסוקה והמלאכה גם בתקופת הקורונה. תקציב העירייה לשנת 2021 שהוגש לאישור המועצה, הוכן בעבודה מקצועית ואחראית של אגף הכספים בשילוב כל אגפי העירייה השותפים לעשייה העירונית. תקציב זה ימשיך לבסס את איתנותה הכלכלית של העירייה ובכדי להרחיב את השירותים המוניציפליים הניתנים לתושבי העיר, כל זאת תוך המשך הניהול האחראי והמבוקר של תקציב העירייה ע"י עובדי אגף הכספים ועל כך תודתי להם".

ראש העיר מודיעין חיים ביבס מוסר: "אחרי שנה לא פשוטה בה אנו מתמודדים מול נגיף הקורונה וההשפעות שלו על אופי ההתנהלות הצלחנו לא רק לשמור על התקציב אלא אף להגדיל אותו בכחמישה אחוזים. כמו תמיד תקציב העירייה נעשה בעבודה משותפת של כלל אגפי העירייה השותפים לעשייה העירונית והוא מבטא את המשך ההתפתחות והצמיחה הכלכלית שחלה בעיר בשנים האחרונות לצד הניהול האחראי והקפדני של תקציב העירייה והזהירות המתבקשת שהביאה עימה תקופת הקורונה המתבטאת בחוסר יציבות של המשק העולמי. התקציב הרגיל לשנת 2021 משקף בשורה משמעותית לעיר ומאפשר להמשיך ולהוביל את העיר במגמת השיפור והשדרוג העקבית המאפיינת אותה בשנים האחרונות, תוך מתן דגש על שיפור מתמיד של  מערכת החינוך בעיר, שיפור השירות לתושב הן מבחינת המשך קידום העיר לעיר חכמה והן ניהול של הקצאה ממוקדת ליחידות העירייה השונות להמשך ייעול השירות לתושבים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר