היערכות לחורף: העירייה בודקת משאבות ניקוז למי גשמים (צילום דוברות עיריית מודיעין
היערכות לחורף: העירייה בודקת משאבות ניקוז למי גשמים (צילום דוברות עיריית מודיעין

מודיעין: היערכות למניעת הצפות בחורף

תחזוקת רשת החשמל, ניקוי גגות ומרזבי מוסדות החינוך וניקוי קולטני מי הגשמים בכבישים - ההיערכות לחורף של עיריית מודיעין

פורסם בתאריך: 5.11.20 07:11

השבוע עונת החורף החלה באופן רשמי ובגדול. אגפי שיפור פני העיר, שירותי ביטחון וחירום, תשתיות ומבני ציבור של עיריית מודיעין עמלו בשבועות האחרונים על היערכות והכנת העיר לקראת החורף, כפי שנעשה בעיר מדי שנה לקראת העונה הקרה והגשומה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הטיפול המרכזי בתשתית העירונית לקראת החורף, כך לפי העירייה, מתמקד בניקוי יסודי של מאות קולטני הגשם הפרושים ברחבי העיר, שתפקידם לקלוט את מי הגשמים ולמנוע הצפות. פעילות תחזוקה זו מבוצעת בעיקרה על ידי רכבי הניקיון של העירייה, במטרה למנוע סתימה של הקולטנים שעלולה להיגרם מהצטברות עלים ופסולת ולגרום להצפות. במסגרת תחזוקה זו, מנקים רכבי העירייה גם מקומות המועדים לסחף בכבישים ובשולי המדרכות.

בנוסף לכל אלו, מסרה העירייה כי נבדקה תקינותן של המשאבות הנחוצות לניקוי בזמן החורף וכן תקינותו של הציוד הנדרש עבור צוותי העירייה להיערכות במקרי חירום, כדוגמת חליפות חורף, פנסים וגנראטורים. ציוד זה משמש צוות כוננות חירום שהוקם על ידי האגף לשירותי ביטחון וחירום, שתפקידו יהיה לתת מענה במקרה של מפגעים בטיחותיים חמורים, בעיקר כאשר יש מזג אוויר קשה.

כמו כן, נמסר מהעירייה כי לקראת תקופת החורף, המוקד העירוני יפעל 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע ויהיה זמין עבור התושבים לדיווחים על מפגעים מסוכנים.

אגף תשתיות בעירייה הודיע כי יבצע בתקופה הקרובה משימות שמטרתן לשפר את ההיערכות לקראת החורף הקרב, בעיקר במקומות שהיוו בעבר מוקד למקרי סחף והצפות, כמו גם את ההיערכות לטיפול במקרי חירום של סופה. בין המשימות הללו ניתן למנות גיזום ענפים של עצים וותיקים העלולים להוות מפגע בטיחותי, בדיקת קולטנים ומערכות ניקוז בכבישים ברחבי העיר, הכנת ציוד חשמל לשעת חירום ומשימות תשתית נוספות.

תשתית התאורה העירונית שופרה והוחלפה לקראת העלייה העונתית בפוטנציאל לתקלות. במסגרת זו הוחלפו עמודי תאורה ופנסים שבורים ולא תקינים אשר יכולים לגרום לשיבושי הפסקות חשמל עם בוא הגשם, הותקו פנסים נוספים במספר מוקדים בעיר, כ-20 פנסים ישנים הוחלפו לפנסי תאורה לד חסכוניים בחשמל, הוחלפו כבלי חשמל תת קרקעיים ונעשו עבודות תשתית לטיפול בקצרים ולהגברת אספקת החשמל והתאורה בלילות במספר מוקדים בעיר.

מוסדות החינוך בעיר קיבלו מהעירייה הנחייה לנקות את כלל הגגות והמרזבים, כאשר במקביל עובדי מחלקת אחזקת מבנים של העירייה ניקו את כל הגגות והמרזבים שבגני הילדים, ונערך מעקב לקולטני מי גשמים הקיימים בגני ילדים ובתי ספר.

בנוסף, מתכוננת העירייה גם לרוחות החזקות. באתרי הבנייה ברחבי העיר הונחו הקבלנים לחזק את הגדרות ולבדוק את תקינות מערכת הניקוז באתרים, בעוד צוותי הפיקוח העירוני עורכים סיורים באתרי בנייה על מנת לאתר ולמנוע מפגעים שונים שעלולים להתרחש כתוצאה מרוחות חזקות במהלך החורף. עבודת הפיקוח, כך מסרה העירייה, תמשיך במהלך כל החורף ותפעל באחריות מפקחי מחלקת הפיקוח על הבנייה העירונית.

כמו כן, מהעירייה נמסר כי במקרים של מפגעים בטיחותיים במהלך החורף, יש לדווח באופן מיידי למוקד העירוני במספר 106.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר