אילן בן סעדון, אכיפת סגר (צילומים: יח"צ, דוברות המשטרה)
אילן בן סעדון, אכיפת סגר (צילומים: יח"צ, דוברות המשטרה)

סגן ראש העיר בן-סעדון: "במידה ויהיה עוד סגר אני בספק אם נוכל לצאת מהמשבר"

מחזיק תיק הביטחון סגן ראש העיר אילן בן-סעדון מספר על ההתמודדות עם משבר הקורונה, ועל הקושי שעלול להיות למשק העירוני להשתקם מסגר נוסף

פורסם בתאריך: 8.8.20 19:17

צלו של משבר הקורונה ממשיך להקשות על פעילות המשק הסדירה, ועננת סגר נוסף מרחפת מעל כולם כבר כמה שבועות – כל זאת תוך שההנחיות והאכיפה בצל הקורונה משתנות במהירות על ידי גורמי הממשלה כמעט מדי יום. אך במקביל, בשבוע האחרון המצב במודיעין משתפר וניכרת ירידה בתחלואה. סגן ראש העיר אילן בן-סעדון ('אילן למודיעין'), מחזיק תיק הביטחון, מתייחס בשיחה עם "כל העיר מודיעין" לסוגיית הסגר הנוסף וטוען כי זהו אינו הפתרון הנכון למצב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"במידה ויהיה עוד סגר אני בספק אם נוכל לצאת מהמשבר הזה לגמרי", אומר בן-סעדון. "הוכחנו בעיר שאפשר לצמצם את תופעת ההיחשפות למגיפה, ושזה תלוי בכל אחד ואחת מאיתנו. זה אומר לקחת אחריות לשמור מרחק ולשים מסכה, ואפשר לעשות את זה בלי להשבית את המשק".

"אני מאמין שאפשר לשמור, ולפעול מול האנשים שלא עומדים בהנחיות", מוסיף בן-סעדון. "אבל לפעול נגד כולם בצורת סגר באופן קולקטיבי תוך התעלמות מוחלטת מהציבור – זה לא נכון. המהלך הזה הוא אינו הפתרון, ואפשר לייצר זהירות נדרשת בלי לחסל את הכלכלה והעסקים הקטנים שקורסים תחת נטל ושבקושי צלחו את הגל הראשון".

בן-סעדון מתייחס בדבריו גם לחלוקת הערים האדומות והירוקות ואופן האכיפה בהן. "חלוקה לערים ירוקות ואדומות נוצרו בשל אכיפה ומשמעת עצמית של התושבים. אם אין את הדברים הללו, אז צריך לעלות הילוך בשלב הראשון בערים אדומות שמתקשות באכיפה והתחלואה גבוהה, להפעיל את שיקול הדעת לגבי אופן האכיפה בערים הללו".

"בנוסף, צריך לתת הנחיות ברורות ולא להחליף אותן בכל דקה. מכיוון, שבסופו של דבר להשבית את המדינה מבחינה כלכלית זה הכי קל", מציין בן-סעדון. "החכמה והאתגר הגדול של כולנו להתמודד מול המגיפה ולנצח אותה בחכמה, תוך כדי הצלת העסקים ולשמור ככל שניתן ולמרות המגבלות על אורח חיים נורמטיבי – מודיעין זו הדוגמא הכי טובה לכך".

לסיכום, בן-סעדון טוען כי על מערכת הביטחון להתערב בגל השני, על מנת למגר את התחלואה. "לדעתי הצבא ומשרד הביטחון צריכים לסייע ולהתפרס בכל עיר ועיר כמשימה לאומית. לא מספיק כל גורמי הממשלה, קבינט הקורונה, והפרויקטור פרופ' גמזו – אלא להשתמש בכל האמצעים שעומדים במדינה., יש לצבא את הכלים הידע והיכולות לסייע לכל עיר ועיר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר