יפית וכרמי זקן, בעלי מסעדת כרמיז שנסגרה (צילום: תומר רובנס)
יפית וכרמי זקן (צילום: תומר רובנס)

מובטלי הקורונה במודיעין – מסעדת כרמיז נסגרה לצמיתות: "הפסדנו מאות אלפי שקלים"

יפית וכרמי זקן, בעלי 'כרמיז' במודיעין, מספרים על ההחלטה הקשה לסגור לצמיתות את המסעדה, שהכניסה אותם לתוך מעגל האבטלה: "אני מקווה שנמצא עבודה כמה שיותר מהר, אין לנו מקום להתפשרות כי יש לנו הוצאות כלכליות שוטפות בבית, והוצאות נגררות על המסעדה"

פורסם בתאריך: 13.7.20 07:40

האבטלה הגואה במודיעין: בעקבות הזינוק במספר הלא מועסקים בעיר בשל משבר הקורונה, אלפי מתושבי העיר עצמאיים ושכירים נשארו ללא עבודה, זאת לאחר שפוטרו מעבודתם או סגרו את עסקיהם. כפי שפורסם ב"כל העיר מודיעין", לפי נתוני הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה ישנם כיום 8,373 דורשי עבודה במודיעין, לעומת זאת, לפני משבר הקורונה, בחודשים ינואר-פברואר 2020, מספר דורשי העבודה עמד על 1,317. מדובר בזינוק של כ-550 אחוזים במספר המובטלים בעיר.

יפית זקן, בת 45, נשואה ואם לשלושה ילדים, תושבת שכונת הציפורים ומבעלי מסעדת 'כרמיז', שנסגרה סופית לאחרונה בעקבות משבר הקורונה לאחר שש שנות פעילות בסולומון סנטר, מספרת ומשתפת בכאב כי "מסעדת כרמיז' היתה העסק שלי ושל בעלי כרמי, במשך כ-6 שנים. סגרנו את דלתות המסעדה ללקוחות ב-13.3 מיד לאחר פורים, והוצאנו מעל 20 עובדים לחל"ת. פתחנו רק למשלוחים וטייק אווי, המשלוחים לא ממש יכלו להחזיק אותנו, וגרמו לנו רק להמשיך בשגרה, ולהשתמש קצת בסחורה שהעלויות שלה גבוהות מאוד – לא דמיינו שיהיה כזה סגר כללי. וכשהתירו לפתוח את המסעדות בחודש יוני, כבר לא פתחנו מכיוון שצפינו את הגל השני, ואז הבנו שאין עתיד במסעדה בעקבות העלייה בתחלואה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"בנוסף, בוטלו לנו האירועים שהיו מתוכננים להתקיים מחודש מאי עד חודש ספטמבר", ממשיכה ומתארת זקן. "בדרך כלל יומן ההזמנות שלנו מלא בחודשי הקיץ, והשנה הכל התבטל. הפסדנו מאות אלפי שקלים ואמרנו שאנחנו מעדיפים לסגור את הדלתות על מנת למזער נזקים, תחת מצב של בחירה והשלמה. אך, בגלל שאני ובעלי עצמאיים איננו זכאים לדמי אבטלה, והסיוע שהגיע לנו מהמדינה לא עזר כל כך להתמודד עם המצב".


מסעדת כרמיז (צילום: יפית זקן)

מסעדת כרמיז (צילום: יפית זקן)


לדברי זקן, בימים אלה היא ובעלה מנסים למכור את הציוד של המסעדה, ומתכוונים להתחיל לחפש עבודה מאפס. "אנחנו מנסים למכור את הציוד, אבל בגלל שיש עוד מסעדות שנסגרו אין קונים. ונתחיל לחפש עבודה מאפס, זאת לאחר 14 שנה בתחום המסעדנות", מציינת זקן. "אנחנו לא יכולים להישאר בבית, אני מקווה שנמצא עבודה כמה שיותר מהר, אין לנו מקום להתפשרות כי יש לנו הוצאות כלכליות שוטפות בבית, והוצאות נגררות על המסעדה, למרות שהיא סגורה – עם כל מה שקורה כאן, אני לא רואה איך עסקי המסעדנות ישרדו, וייקח זמן עד שכל הענף הזה השתקם. צריך להבין שמסעדה זה הוצאות מאוד גדולות ועל מנת לכסות אותן זקוקים לתנועה ולעבוד כמו שצריך, לא תחת הגבלות ותנודות מרובות. זו תקופה לא טובה, אך אופטימית ואני מקווה שיהיה בסדר, ושנמשיך הלאה".


מסעדת כרמיז (צילום: תומר רובנס)

מסעדת כרמיז (צילום: תומר רובנס)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

4 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר