הוריו של סרן נתן כהן ז"ל, לימור ודוד שמעון כהן יחד עם נציגי המינהל האזרחי (צילום: דוברות מתפ"ש)
הוריו של סרן נתן כהן ז"ל, לימור ודוד שמעון כהן יחד עם נציגי המינהל האזרחי (צילום: דוברות מתפ"ש)

עבודות השיקום בפארק קנדה: פינת הנצחה תוקם לזכרו של סרן נתן כהן ז"ל ממודיעין

הסתיימו עבודות השימור והשיקום של האתר הארכיאולוגי בית הקשתות שבפארק קנדה - במתחם תוקם פינת הנצחה לזכרו של סרן נתן כהן ז"ל, שנפל במבצע צוק איתן. אביו, דוד כהן סיפר כי "נתן אהב מאוד להגיע לכאן, והאמין שחלה עליו החובה להגן בגופו על הארץ שכה אהב"

פורסם בתאריך: 2.7.20 11:16

השבוע הסתיימו העבודות לשימור ולשיקום האתר הארכיאולוגי 'בית הקשתות', שבפארק קנדה, בהובלת המינהל האזרחי. באתר תוקם בקרוב פינת הנצחה לזכרו של סרן נתן כהן ז"ל ממודיעין, שנפל במבצע צוק איתן.

הוריו של סרן כהן ז"ל, לימור ודוד שמעון כהן, שהגיעו לטקס שנערך ביום שלישי השבוע באתר, סיפרו כי בנם הרבה להגיע לאתר בית הקשתות יחד עם חבריו וכן יחד עם ארוסתו טל אילוז, אשר תאריך חתונתם נקבע לחודש אוקטובר 2014 – שלושה חודשים לאחר נפילתו בקרב. "נתן אהב מאוד להגיע לכאן", סיפר אביו, "והאמין שחלה עליו החובה להגן בגופו על הארץ שכה אהב. בית הקשתות הוא מקום שוקק חיים ומבחינתנו עצם זה שאנשים ממשיכים לבוא לכאן ולהנות מהטבע – זו ההנצחה של נתן".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


סרן נתן כהן ז"ל, גדל במודיעין והתחנך בבית הספר "נתיב זבולון". בנובמבר 2011 הוא התגייס לחיל השריון, ושירת כמפקד טנק ובהמשך נשלח לקורס קצינים. ביולי 2014, בעת שהחל מבצע צוק איתן ברצועת עזה, המחלקה בפיקודו של סרן נתן כהן ז"ל היתה הראשונה להיכנס קרקעית לרצועת עזה. במהלך הקרבות הפגין סרן כהן ז"ל מנהיגות פיקודית ומקצועיות מבצעית. כמה דקות לפני שנהרג הורה סרן כהן ז"ל למפקדי הטנקים שלו "צלף, היזהרו", ובמקביל הוא בעצמו תפעל את מקלע המפקד שעל הטנק. סרן כהן ז"ל נפל ביום כ"ה בתמוז תשע"ד (22.7.2014), הוא נהרג מירי צלף, שפגע בו דרך החרך במדף המפקד בטנק. הוא הותיר אחריו הורים, שתי אחיות, שני אחים וארוסה, בן 23 במותו. סרן נתן כהן ז"ל נטמן בבית העלמין הצבאי במודיעין.


סרן נתן כהן ז"ל (צילום: באדיבות ההורים)

סרן נתן כהן ז"ל (צילום: באדיבות ההורים)


"בני הבכור נתן גדל והתחנך על אהבת הארץ והמולדת", אמר בהתרגשות גדולה בטקס האב דוד כהן. "הוא היה קצין מקצועי ומפקד דגול. הוא טיפח את חייליו, שאף למצוינות ופעל תמיד בנחישות ותעוזה מתוך תחושת שליחות, דבקות במטרה, ציונות, רעות ואהבת הארץ. המסר החינוכי והפיקודי שנתן הנחיל לחייליו בא לביטוי במשפט שאמר להם לא אחת: 'לא מוותר לכם, ולא מוותר עליכם'".


האתר הארכיאולוגי 'בית הקשתות', שבפארק קנדה (צילום: דוברות מתפ"ש)

האתר הארכיאולוגי 'בית הקשתות', שבפארק קנדה (צילום: דוברות מתפ"ש)


עוד הוסיף האב ואמר: "אני מאוד מקווה שישמרו את האתר וימשיכו לפתח אותו בהמשך, בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה".

עבודות השחזור והשימור שבפארק קנדה באזור לטרו בוצעו בהובלת יחידת קמ"ט ארכיאולוגיה במינהל האזרחי. למעשה, האתר הארכיאולוגי בית הקשתות הינו מבנה אבן היסטורי שנבנה בתקופה הרומית ובחזיתו ישנן ארבע קשתות מרשימות הנושאות תקרה העשויה מלוחות אבן כבדים. בגג המבנה היתה ככל הנראה בריכה, אשר מתוארכת לתקופה הרומית ובתקופה הביזנטית, שימש האתר כמאגר מים הודות לזרימה מבאר במעלה הוואדי – ביר עבד אל חמיד. בתחומי הפארק קיימים אתרי מורשת רבים וחשובים אשר משקפים את ההיסטוריה והתרבות ששררה באזור בתקופת בית ראשון, התקופה החשמונאית, התקופה הרומית והתקופה הצלבנית.


האתר הארכיאולוגי 'בית הקשתות', שבפארק קנדה (צילום: דוברות מתפ"ש)

האתר הארכיאולוגי 'בית הקשתות', שבפארק קנדה (צילום: דוברות מתפ"ש)


קצין מטה ארכיאולוגיה במינהל האזרחי, חנניה היזמי אמר בטקס: "אנו שמחים לקחת חלק במעמד המרגש המסמל חשיפה של פיסה חשובה ומשמעותית מההיסטוריה היהודית לצד הנצחתו של סרן נתן כהן ז"ל. בשנים האחרונות עמלנו רבות במטרה לאפשר את שיקומו, את שימורו ואת שיחזורו של חלק מהותי מהאתר. אני מזמין אתכם להגיע לבקר בבית הקשתות בכדי להעמיק בהיסטוריה של עמנו ולראות מקרוב את השרידים הנדירים ששוחזרו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר