תלמידי בית הספר היובל בחפירות בתיתורה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
תלמידי בית הספר היובל בחפירות בתיתורה (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

אחרי שלושה חודשים: חודשו החפירות הארכיאולוגיות בגבעת התיתורה

החפירה החינוכית-קהילתית בגבעת התיתורה חידשה את פעילותה - בשבוע הבא אף מתוכנן להיערך במתחם הפנינג משפחתי לקהל הרחב תחת הגבלות הקורונה

פורסם בתאריך: 17.6.20 07:48

אחרי שלושה חודשי השבתה חודשו החפירות הארכיאולוגיות בגבעת התיתורה. החפירות חודשו כבר ביום רביעי שעבר, לאחר היעדרות ממושכת עקב משבר הקורונה. כידוע, החפירה היא חלק מפרויקט חינוכי המופעל על ידי רשות העתיקות בשיתוף עם העירייה, ומתקיים בעיר זו השנה הרביעית ברציפות.

בעירייה מציינים כי "השנה השתתפו בפרויקט 16 בתי ספר יסודיים, כ-1,300 תלמידים מכיתות ד', כאשר החפירות התמקדו במורד המזרחי של הגבעה במטרה לחשוף עוד חלקים היסטוריים מעברה. כבכל שנה, גבעת התיתורה לא מאכזבת. הממצאים שהעלו התלמידים כוללים חרסים רבים, כלי צור, שברי כלי זכוכית ואף עדות למחצבת אבן קדומה ולמתקנים חקלאיים, שעד כה היו נסתרים מן העין. גם בתנאי השטח, העבודה עם התלמידים מתבצעת תוך הקפדה על הנחיות התו הסגול – חבישת מסכות, כפפות, שמירת מרחק ושמירה על היגיינה".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


ביום שלישי הבא, 23.6, ייערך הפנינג לתושבים עם התנסות בחפירות ארכיאולוגיות ודוכני יצירה. האירוע יתקיים החל מהשעה 16:30 ועד 18:30, במסגרתו ניתן יהיה להתנסות בחפירה ארכיאולוגית, ייערך סיור על גבעת התיתורה ויוצעו פעילויות יצירה לכל המשפחה.

"האירוע יתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות", מדגישים בעירייה, "כך שיש להירשם מראש ומספר המקומות מוגבל. במהלך האירוע הפעילויות ייערכו בקבוצות של עד 50 איש, תוך הקפדה על חבישת מסכות ושמירת מרחק. בכניסה לאירוע, תהיה עמדת קבלה עם מדידת חום, אשר תנתב את המשתתפים לפעילות הפנויה באותו זמן ולאחר מכן, ימשיכו לפעילות הבאה בסבבים בהתאם להנחיות על מנת לעמוד בהגבלה של מספר המשתתפים בפעילות".

הכניסה לאתר החפירות מהשביל שמול פארק חטיבת יפתח, רחוב עמק דותן 5. לרישום להפנינג.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר