נחש זעמן טורף דרור בתחנה לחקר ציפורי ירושלים (צילום: יעקב גת)
נחש זעמן טורף דרור בתחנה לחקר ציפורי ירושלים (צילום: יעקב גת)

עונת הנחשים – הווטרינר העירוני: "ההיערכות של חצר הבית חשובה עם בואו של הקיץ"

אז מה אפשר לעשות כדי לצמצם מפגשים עם נחשים? הווטרינר העירוני עופר עינב מסביר כיצד ניתן להתמודד

פורסם בתאריך: 16.6.20 13:42

אחרי סגר הקורונה עונת הקיץ הנוכחית הביאה איתה יותר נחשים, לעומת עונות הקיץ הקודמות. השירות הווטרינרי העירוני במודיעין מוציא שורת הנחיות וכללים לצמצום ולמניעת מפגשים עם הנחשים.

באיזור מודיעין השופעת אתרי טבע ומרחבים פתוחים ישנם סוגים רבים של נחשים, בהם הצפע הארצישראלי וסוגים שונים של זעמנים, ועוד חיה מתחזה לנחש – קמטן החורש, שהיא למעשה לטאה שעלולים להיבהל ממפגש איתה. הנחש הוא כמובן חיה מוגנת על פי חוק החשובה לאיזון האקולוגי, ואין לצוד או לפגוע בו.

בעירייה מציינים כי "השירות הווטרינרי העירוני לוכד נחשים המתגלים בשטחים ציבוריים כמו גינות ופארקים. עוד מעניק השירות הווטרינרי שירות מהיר ויעיל בזמן אמת לביטחונם של הילדים, במידה ויש נחש אשר מתגלה בגנים או בתי ספר בעיר. לפני כשבועיים, רעשה הרשת כשהתגלה נחש צפע גדול מימדים אשר נפל לאגם בפארק ענבה ולא הצליח לצאת ממנו. השירות הווטרינרי הגיע בשעות הלילה הקטנות על מנת לחלץ אותו כמתחייב בחוק, לשטח פתוח שבו אין אנשים ובתי מגורים".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


מצאתם נחש בחצר ביתכם? חוץ מעצת הזהב להירגע ולהסדיר נשימה – במוקד העירוני יש רשימה של לוכדי נחשים פרטיים שיכולים להגיע אליכם וניתן להסתייע בהם. במידה והוכשתם על ידי נחש, נסו לראות ככל הניתן, פרטים מזהים כמו צבע וגודל הנחש והכי חשוב, הישארו במקומכם רגועים עד כמה שאפשר וללא תנועה, על מנת שהארס לא יזרום בדמכם במהירות וכמובן התקשרו למד"א 101 והישמעו להנחיות.

אז מה אפשר לעשות כדי לצמצם את המפגש עם נחש? עופר עינב, הווטרינר העירוני מסביר כי "ההיערכות של חצר הבית חשובה עם בואו של הקיץ. מומלץ לא להשאיר למשל, שאריות מזון ומים העלולים למשוך עכברים ואחריהם יגיעו הנחשים. בנוסף, יש לפנות מהחצר מצבורי זבל, לנכש עשבים ולפנות ענפים יבשים, שכולם יכולים להוות מקומות מסתור אידיאלים עבורם".

בנוסף, חשוב להשקות את הגינה באופן שלא יישארו עודפי מים המושכים נחשים, עדיף בשעות הבוקר המוקדמות וכן, לרווח בין עציצי החצר ולגזום ענפים תחתונים העלולים לשמש מחבוא. כמו כן, נוכחותם של חתולי חצר, מועילה ומגנה מאוד בפני כניסת נחשים.

בעירייה מוסיפים ומוסרים כי "בשעות החשיכה מומלץ להסתובב במקומות מוארים ולהסתכל היטב היכן אתם דורכים, כמובן בנעליים סגורות. כלל ידוע נוסף הוא לא להרים אבנים ולא להיכנס לאזורי סבך ועשבייה. אם יצאתם עם הכלב לטיול, יש ללכת איתו עם רצועה ולמנוע ממנו מלטייל במקומות חשוכים. במידה וראיתם נחש, התייחסו אליו כארסי והתרחקו כמובן, שכן גם אם הנחש נראה מת, הוא עלול להכיש תוך זמן קצר לאחר מותו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר