מחאה בבניין העירייה כנגד אלימות כלפי נשים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
מחאה בבניין העירייה כנגד אלימות כלפי נשים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

"האלימות כלפי נשים היא מכת מדינה": אירועי מחאה במודיעין

ראש העיר חיים ביבס ועובדי ועובדות עיריית מודיעין מכבים רעות מחו היום, שני, בכניסה לבניין העירייה כנגד האלימות הגואה בתקופה האחרונה כלפי נשים

פורסם בתאריך: 1.6.20 13:41

גם מודיעין מכבים רעות מוחה כנגד האלימות כלפי נשים. ראש העיר חיים ביבס יחד עם העובדים והעובדות בעיריית מודיעין מכבים רעות, עמדו היום, שני, 1.6, בכניסה לבניין העירייה במטרה למחות כנגד האלימות הגואה בתקופה האחרונה כלפי נשים.

בעירייה מציינים כי נרשמת עלייה של 30 אחוזים במקרי האלימות המדווחים למשטרה ועלייה של כ-40 אחוזים במספר הפניות למוקדי הסיוע לנשים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


הערב, לצד מצעד הנשים הגדול בת"א, תתקיים בשעה 18:00 מחאה יחד עם חברי מועצה ותושבים בצומת 431-יצחק רבין. מטרת ההפגנות הגדולות שיתקיימו היום היא העברת התקציב הממשלתי בסך 20 מיליון שקלים לטובת מניעת אלימות במשפחה.

"על אף שעבור רבים, הבית יותר מתמיד מהווה מקום מבטחים בצל הקורונה, מסתמנת עלייה מדאיגה בארץ, של אלימות במשפחה", מוסרים בעירייה ומספרים כי: "גם במודיעין מכבים רעות, על פי נתוני המרכז למניעת אלימות באגף לשירותים חברתיים, ניכרת בשלושת השבועות האחרונים עלייה במספר הפניות, כעשר פניות חדשות, חלקן של גברים שהגיעו בבקשה להליך טיפולי, הנמצאות בתהליך בדיקה ובירור. בנוסף, מדווחים באגף על עלייה בעצימות הקונפליקטים ועוצמת האלימות, במקרים החדשים ובאילו המטופלים ומוכרים לאגף. המרכז למניעת אלימות מבצע עבודה רציפה משותפת עם משטרת מודיעין, על מנת להגן על נפגעי אלימות ולמנוע אירועי קיצון מסוכנים. תחום האלימות הוא האחד הנושאים המרכזיים שהאגף מקדם ברמה טיפולית ובהעלאת המודעות לתחום".

בימים "שבשגרה" מטפל המרכז למניעת אלימות ושלום המשפחה בכ-70 משפחות המתמודדות עם אלימות במהלך השנה, כאשר כ-35 משפחות מטופלות בזמן נתון. המרכז נותן מענה פרטני וקבוצתי לנשים ולגברים. במהלך משבר הקורונה, על פי טלי גולדנברג, עו"ס מנהלת המרכז, "ההתמודדות הייתה מאוד משפחתית והישרדותית וניתנו טיפולים באמצעות 'הזום' והטלפון. בשלושת השבועות האחרונים, אנו עדים לעלייה במספר הפניות".

ד"ר אורנה מגר, יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי, מציינת: "אנחנו פונים לממשלה להעביר לאלתר את תקציב מניעת אלימות במשפחה! זהו נושא בסדר העדיפות החברתית וכולנו שותפים לו, למען הבטחון האישי של כל אחת וכל משפחה".

חברת המועצה עדי מן, מחזיקת תיק שוויון מגדרי, מוסיפה ומוסרת: "ההתעלמות של המדינה מהתופעה הנוראית, המורכבת והמדאיגה הזו היא בושה. לא ייתכן שלנשים שחוות אלימות במשפחה, אין למי לפנות ואינן יכולות להרגיש מוגנות. אנחנו נצא לרחובות גם הפעם, כמו שיצאנו בשנה שעברה ולפני כן, עד שיהיה שינוי בתפיסה ונשים וילדיהן יוכלו לחיות בשלום ובלי פחד".

המשנה לראש העיר עמיעד טאוב, מחזיק תיק שירותים חברתיים: "האלימות כנגד נשים היא מכת מדינה שעל כולנו מוטלת האחריות לעסוק במניעתה. המרכז למניעת אלימות באגף פועל יחד עם המשטרה לשיפור המענים בכל עת וגם אם בעיר שלנו מדובר במספרים קטנים יחסית למספרים בארץ, כל אישה היא עולם ומלואו ועלינו מוטלת האחריות לעסוק במניעה ובסיוע לצמצם לחלוטין את מספר הנפגעות בעיר עכשיו בצל הקורונה ובכלל, ולשפר את המענה הניתן להן".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר