עדר הכבשים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
עדר הכבשים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

חוזרת למודיעין – היחידה המיוחדת של העירייה למניעת התפשטות שריפות

זו השנה ה-11 שבה כ-500 כבשים יסייעו למניעת התפשטות אש - העדר יפעל בשטחים הפתוחים של מודיעין היום ומחר, 27.5-26.5, ולמעשה ייצור "קו הגנה"

פורסם בתאריך: 26.5.20 07:39

היום ומחר, שלישי ורביעי, 27.5-26.5, יגיע עדר הכבשים זו השנה ה-11, לשטחים הפתוחים במודיעין ויפעל למניעת "קו הגנה" למניעת התפשטות שריפות באזור. כמדי שנה מגיע העדר, שכולל כ-500 כבשים, שאוכלות את העשבייה בשטחים בעיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"העדר יגיע לאזורנו מאזור פארק קנדה בימים שלישי ורביעי 27.5-26.5, באישור ופיקוח קק"ל", מציינים בעירייה. "הכבשים מחוסנות בחיסונים הנדרשים ועם אישורים ווטרינריים ממשרד החקלאות. פעילות זו נעשית, כמובן, לצד פעילויות יזומות נוספות של מחלקת גנים ונוף לגיזום הצמחייה באזורים מיוערים הסמוכים לבתי התושבים".

בעירייה מסבירים כי "מסלולו של העדר יתבצע בשלבים במשך החודשים הקרובים והוא יתחיל באזור עוטף מכבים, משם לגבעת הברושים, עוטף מכבים עד לאזור מחסני העירייה, מכבים צפון וגבעת התיתורה תהווה הסיום של הרעייה. הרעייה תתבצע במהלך היום, כאשר לקראת ערב יחזור העדר לנקודת האיסוף שלו למשך הלילה. ניסיון העבר מלמד כי פעולת הרעייה חשובה מאוד במניעת שריפות עם בואו של הקיץ וגלי החום הכבדים השוררים באזור. שריפות יער מתחילות מהצמחייה הנמוכה (עלים, ענפים ועשבייה) והכבשים מלחכות את העשב והקוצים היבשים ובכך יוצרות חייץ טבעי ומורידות את גובה וצפיפות העשבייה. דבר שמקטין את סכנת התפשטות האש ומקל משמעותית על כוחות הכיבוי וההצלה".

בעירייה מבקשים למסור כי "התושבים מתבקשים לגלות סבלנות והבנה בנושא המרעה. בשאלות ופניות ניתן לפנות לקק"ל, לשרות הווטרינרי העירוני או למוקד העירוני בטלפון 106".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר