מסוף התחבורה הציבורית במודיעין (צילום: חורחה נובומינסקי)
מסוף התחבורה הציבורית במודיעין (צילום: חורחה נובומינסקי)

הגיע הזמן: התחבורה הציבורית חוזרת לפעול בסופי השבוע

קווי האוטובוס העירוניים יחזרו לפעול בימי שישי ובמוצאי השבת; תנועת הרכבות תחודש באופן מדורג החל מיום ראשון, 17.5

פורסם בתאריך: 14.5.20 08:37

אחרי למעלה מחודשיים של השבתה: התחבורה הציבורית חוזרת לפעול בסופי השבוע. קווי האוטובוס העירוניים יחזרו לפעול בימי שישי ובמוצאי השבת. באזורים שבהם פעלו האוטובוסים גם בימי שבת, תחודש הפעילות לאורך כל סוף השבוע.

ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נקבע כי "קווי התחבורה הציבורית העירונית שפועלים במהלך ימי השבוע ימשיכו את פעילותם גם בסופי השבוע. אך לא תחודש פעילות של קווים שפעילותם הופסקה. ברשות הארצית לתחבורה ציבורית פועלים לספק את דרישות הציבור לשימוש בתחבורה הציבורית במגבלת מספר הנוסעים. בפני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עומד אתגר למקסם את השירות לצבור כשמספר הנהגים והאוטובוסים מוגבל והדרישה לשימוש בתחבורה הציבורית גדלה בכל יום".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


ברשות הארצית לתחבורה ציבורית קוראים לציבור הנוסעים לשמור על ההנחיות, להקפיד לחבוש מסיכה במהלך הנסיעה, לא לנסוע אם אתם סובלים מתסמיני קורונה.

ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מדגישים כי לא ניתן לשלם במזומן או להטעין את הרב-קו אצל הנהג.

כמו כן, גם רכבת ישראל צפויה לחזור לפעילות באופן הדרגתי החל מיום ראשון, 17.5, אך תחנת פאתי מודיעין תישאר סגורה. תנועת הרכבות תחודש, זאת בתנאי שיינתן אישור מטעם משרד הבריאות הנדרש לפי תקנות צווי הבריאות. "אישור זה נדרש בשל היותה של הרכבת אמצעי הסעת המונים ייחודי ביחס אמצעי תחבורה אחרים, הכולל מספר קרונות עם יציאות וכניסות רבות, אשר עובר במספר רב של תחנות ביניים. בשל כך לא ניתן לשלוט במספר הנוסעים והתקהלותם ברכבות וברציפים", נמסר מרכבת ישראל.


רכבת ישראל (צילום: דוברות רכבת ישראל)

רכבת ישראל (צילום: דוברות רכבת ישראל)


ברכבת ישראל מדגישים כי "בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נוסעי הרכבת יידרשו לאחריות חברתית בדומה לכלל המקומות הציבוריים, הכוללים שמירה על ריחוק חברתי, עטיית מסיכה והימנעות מנסיעה במקרה של תסמיני מחלה. רכבת ישראל תקיים הסברה בקרב הנוסעים להדגשת הוראות משרד הבריאות, ותפעיל מערך בידוק מוגבר בכניסות לתחנות. המאבטחים יבדקו חום, יתשאלו את הנוסעים, וכן יחייבו חבישת מסיכה וחיטוי ידיים".

תנועת הרכבות תחודש בשני שלבים מרכזיים, כאשר על פי הנחיית משרד התחבורה, בשלב זה (בין התאריכים 17-30.5.20), יופעלו קווים מרכזיים, עם שינויים במסלולי הנסיעה, בימי ראשון עד חמישי בלבד, בין השעות 6:00-22:00 (בקירוב).

תחנות שתישארנה סגורות:
נתניה ספיר; בית יהושע; הרצליה; רעננה מערב; רעננה דרום; הוד השרון סוקולוב; כפ"ס נורדאו; בני ברק; פאתי מודיעין; נתב"ג; י-ם גן החיות; י-ם מלחה; חולון וולפסון; צומת חולון; בת ים יוספטל; בת ים קוממיות; ראשל"צ משה דיין; יבנה מערב; יבנה מזרח; אשדוד עד הלום; דימונה.

"בתקופה זו יושלמו עבודות תשתית רבות, אשר ביצוען החל ונמצא בעיצומו, וכן עבודות שיאפשרו צמצום הפסקות התנועה היזומות שתוכננו להתבצע בכל מקרה בעתיד", מוסרים ברכבת ישראל. "עם סיום שלב ההפעלה הראשון בסוף החודש, ובכפוף לאישור מטעם משרד הבריאות, יורחב השירות הרכבתי ויוחזרו לפעילות קווים ותחנות נוספות. עם חזרתה המלאה של תנועת הרכבות לשגרה תמשיך הרכבת בהאצת פרויקט חישמול המסילות וכן בפרויקטים נוספים דוגמת המסילה המזרחית, אשר ידרשו המשך שינויים מסוימים בתנועת הרכבות באיזור הדרום והשרון גם בחודשים הבאים".

רכבות בקו נהריה-מודיעין מרכז – תופעלנה במתוכנת מפוצלת: בין תחנות נהריה ונתניה, ובין תחנות מודיעין מרכז ות"א סבידור מרכז (ללא עצירה בתחנות נתב"ג ופאתי מודיעין בה מתבצעות עבודת שדרוג לשיפור השירות כחלק מפרויקט קשת מודיעין). לא יופעלו רכבות בין תחנות נתניה לת"א סבידור מרכז. לרשות נוסעי הרכבת בשעות הפעילות (שעות היום בלבד) תפעיל רכבת ישראל מערך היסעים חינמי בין תחנות נתניה ות"א סבידור מרכז.

כל המידע על השינויים בתחבורה הציבורית יהיה זמין לציבור לקרא סוף השבוע במוקד הטלפוני *8787 באתר https://bus.gov.il/ באפליקציות הייעודיות ובאתרי המפעילים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. קטיה

    מיכאל,פה זה מדינת היהודים!קומוניסטים זה ברוסיה.אז אנא,תצטרף אליהם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר