גן ילדים (צילום אילוסטרציה: אלי נאמן)
גן ילדים (צילום אילוסטרציה: אלי נאמן)

פתיחת גני הילדים במודיעין – בכפוף למגבלות הקורונה

אחרי השבתה של כחודשיים בשל משבר הקורונה - מחר, ראשון, ייפתחו מחדש גני הילדים במודיעין. כמה ימים נשארים בבית וכיצד יחולקו הילדים? המדריך המלא

פורסם בתאריך: 9.5.20 18:46

מחר, ראשון, 10.5, ייפתחו מחדש גני הילדים ברחבי מודיעין-מכבים-רעות, בכפוף למגבלות הקורונה. גני הילדים יפעלו בין השעות 7:00 ל-14:00.

לפי המתווה הגן יחולק לשתי קבוצות שוות – עד 18 ילדים בכל קבוצה, כאשר כל קבוצה תגיע לשלושה ימים רצופים בשבוע (ברוטציה). לפי התוכנית, ילדי הקבוצה ראשונה יגיעו בימים ראשון, שני ושלישי וילדי הקבוצה השנייה יגיעו בימים רביעי, חמישי ושישי.

"מודל ההפעלה של הגנים שונה מזה של בתי הספר, מאחר ובגן יש רק מרחב אחד ולכן לא ניתן להפריד בין הקבוצות ולהפעיל את ילדי הגן בשני מרחבים שונים", מציינים בעירייה. "מינהל החינוך התאים את שיבוצי הילדים, להם יש אחים או אחיות שגם הם בגני ילדים כך שהם ישהו בגנים באותם ימים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


מה תכלול הפעילות בגן? הגן ייפתח החל מהשעה 7:45, כאשר את פני הילדים תקבל סייעת הגן, שתגיע בשעה 7:30 להכין את הגן לקראת כניסת הילדים. אנשי הצוות החינוכי הקבוע בגן: מנהלת הגן, סייעת הגן, גננת משלימה וסייעת משלימה, יעבדו על פי מערכת השעות הרגילה. כמו כן, תותר כניסת צוות מסייע של ילד אשר קיבל זכאות לכך על פי חוק.
ילדי הגן יחולקו לשתי קבוצות משנה קבועות, ופעילות כל קבוצת משנה תעשה במרחבים נפרדים בגן ובחצר. צוות הגן יעבור בין קבוצות המשנה, תוך הקפדה על כללי ההיגיינה, בדגש על שטיפת ידיים לפני כל מעבר. המפגשים ייעשו בשתי קבוצות גם כן, כאשר הילדים יושבים רחוק אחד מן השני ככל הניתן.

מה לגבי הפסקות האוכל בגן? לפי מתווה משרד החינוך הילדים יביאו את ארוחת הבוקר מהבית, ולא תתקיים הזנה משותפת. הילדים יאכלו כשהם יושבים בשולחנות נפרדים זה מזה, תוך הקפדה על מרחק של 2 מטרים ביניהם. צוות הגן יקפיד על כללי ההיגיינה בדגש על שטיפת ידיים לפני ואחרי הארוחה. כמו כן, יגיעו הילדים עם בקבוק מים אישי.

ניקיון ומניעת כניסת גורמים חיצוניים: "העירייה נערכה לקראת פתיחת הגנים וסיפקה עבור כל גן את חומרי הניקוי והחיטוי. בכל הגנים בוצע ניקיון יסודי על ידי סייעות הגנים כבר ביום חמישי האחרון", נמסר מהעירייה. "בסוף כל יום לימודים, ינקו הסייעות את הגנים בהתאם להוראות משרד הבריאות בדגש על משטחים כמו ידיות, ברזים, אסלות, כיורים ועוד".

בעירייה מדגישים כי בהתאם למתווה יש לשמור על הנחיות משרד הבריאות: הצוותים החינוכיים, הילדים והוריהם יגיעו לגן בתנאי שאינם נדרשים לבידוד, ללא חום של יותר מ- 38 מעלות או תסמינים הקשורים בקורונה כמו שיעול וקשיי נשימה.

כמו כן, הכניסה לגן תותר רק לאחר חתימה על הצהרת בריאות וללא ההורים. צוות הגן מחויב להשתמש באמצעי מיגון בהתאם להנחיות משרד הבריאות – מסכה בשעת פעילות בחצר (בשעת פעילות בגן אין צורך במסכה). ילדי הגן אינם מחויבים לעטות מסכה.

בנוסף, הגנים יאווררו במהלך היום ותאי השירותים יחולקו לשתי קבוצות, כך שלכל קבוצה יהיה תא שירותים משלה.

מה עם הצהרונים? בהמשך להנחיית הממשלה, יתקיימו צהרונים לילדי כיתות א' ו-ב', הרשומים לצהרונים בתוכנית 'ניצנים'. בעירייה מוסיפים ואומרים כי "טרם התקבלה החלטה על הפעלת צהרונים לילדי הגנים. לכשתתקבל יעודכנו ההורים בהתאם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר