קוקס, קוף הקפוצ'ין שיצא ממקלט הקופים ולא חזר (צילום: מקלט הקופים)
קוקס, קוף הקפוצ'ין שיצא ממקלט הקופים ולא חזר (צילום: מקלט הקופים)

נעדר: מי ראה את קוף הקפוצ'ין שיצא ממקלט הקופים ביער בן שמן ולא חזר?

קוקוס, קוף קפוצ'ין, בן ה-25, ששהה במקלט הקופים ביער בן שמן יצא לפני כמה ימים מהמתחם, אך הוא עדיין לא חזר - מתנדבים וכוחות משטרה פתחו בסריקות ומבקשים את עזרת הציבור באיתורו

פורסם בתאריך: 6.5.20 16:25

קוקוס, קוף קפוצ'ין בן 25, יצא בטעות ממקלט הקופים וטרם חזר.  מתנדבים וכוחות משטרה מחפשים אחריו, אך החשש הגדול הוא כי הוא נטרף או נלכד. במקלט מבקשים את עזרת הציבור באיתורו.

במקלט מספרים כי קוקוס הגיע למקלט הקופים לפני 25 שנה כשהיה גור, עם סגירת פרויקט "ידיים עוזרות", ומאז הוא נמצא במקלט הקופים ביער בן שמן. לפני כמה ימים הוא יצא מהמקלט עם שתי נקבות, שתיהן נמצאו והוחזרו, אחת מהן הגיעה עד לאזור מודיעין, אך הוא עדיין חסר. "קוף מסוג זה, במצב של בלבול ואובדן דרך, מסוגל לגמוע מרחקים גדולים בכל יום", מציינים במקלט הקופים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"קופי קפוצ'ין אינם מתאימים לטבע הארצישראלי, ודאי לא כאשר מדובר על קוף שחי בסביבה מוגנת כל חייו", נמסר מהמקלט. "מאז היעלמותו, מחפשים אחריו מתנדבים, כוחות משטרה ועובדי המקלט בסיוע רחפנים וקבוצות רוכבי אופניים ורצים אך ללא הועיל. החשש הגדול הוא שהקוף נטרף או נלכד ונמצא אצל אזרח תמים שלא מודע לצרכים הייחודיים של קוף מסוג זה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


ד"ר תמר פרדמן, מנהלת המקלט, מספרת כי "קוקוס הוא מנהיג קבוצת הקפוצ'ינים במקלט, ובדומה לשאר סוגי הקופים, הצורך בחברה של קופים אחרים היא קריטית לבריאותו ולרווחתו הנפשית. בנוסף הוא חי את חייו עם מחלת סכרת, ולכן מזון לא נכון עלול לסכן אותו ביותר. אחזקת קוף כחיית מחמד היא בלתי חוקית בארץ, בשל הסבל הרב שהדבר גורם לחיה רגישה וחכמה כל כך".

כידוע, מקלט הקופים הישראלי – מרכז הצלה וחינוך, הוא עמותה המצילה ומשקמת קופים. משנת 1996 מגיעים למרכז ההצלה קופים שהוחרמו על ידי המשטרה והרשויות, לאחר שהוחזקו בניגוד לחוק ובתנאים קשים, קופים שיצאו ממעבדות המחקר וכל קוף אחר הזקוק לעזרה.

אם נתקלתם בקוקוס או שמעתם עליו – אין לנסות ללכוד אותו, אלא לשמור על קשר עין ולדווח למקלט הקופים: 08-9285888

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר