דגלי ישראל במרפסות (צילום: Tsafrir Abayov / AP)
דגלי ישראל במרפסות (צילום: Tsafrir Abayov / AP)

חג העצמאות ה-72 למדינה – במודיעין חוגגים בבתים

חג עצמאות שלא ידענו כמותו - בשל משבר הקורונה השנה לא יתקיימו כלל אירועים במודיעין, בניגוד לערים אחרות שמפעילות משאיות מוזיקה; התושבים יחגגו בבתים ובמרפסות. חג שמח, עוד נדע ימים טובים מאלה

פורסם בתאריך: 28.4.20 19:06

חג העצמאות ה-72 למדינת ישראל – השנה במודיעין התושבים לא ייצאו לחגוג בהופעות ובמסיבות רחוב בעיר ולא ימלאו את הפארקים בפיקניקים. בשל משבר הקורונה התושבים יישארו בבתים ויחגגו במסגרת מצומצמת.

בניגוד לערים אחרות שמקיימות השנה, למרות המצב המורכז ואיסור היציאה, הופעות על משאיות מוזיקה שיעברו בין כל השכונות – עיריית מודיעין החליטה כי בעיר לא יתקיימו כלל אירועים או מופעים. זו השנה הראשונה שבה מודיעין לא חוגגת את חג העצמאות למדינה. כפי שפורסם מוקדם יותר השבוע ב"כל העיר מודיעין", גם מופעי זיקוקים לא יתקיימו במודיעין.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


כידוע לפי תקנות שעת חירום שאישרה הממשלה, ביום העצמאות הוטל סגר על כלל המדינה הויציאה למרחב הציבורי מוגבלת עד לצאת יום העצמאות, יום רביעי, 29.4, בשעה 20:00.

כפי שפורסם בתחילת השבוע בתחילה שרת התרבות מירי רגב ויו"ר המרכז המקומי חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין – פתחו ביוזמה שבה כל הערים היו אמורים לשגר באותה השעה זיקוקים, סמוך למופע שאותו מארגנת השרה. אולם בעקבות מחאת ראשי ערים ברחבי הארץ, שלא נענו לקריאה, המהלך בוטל. ראשי ערים ברחבי הארץ הודיעו כי בעקבות המשבר עדיף להפנות את התקציבים לעסקים ולתושבים בעיר שנפגעו – כמו למשל מזון, מיגון וסיוע לקשישים.

בין הערים שביטלו את מופעי הזיקוקין – תל אביב, גבעתיים, הרצלי, הוד השרון, רעננה, רמת גן, אשדוד, יבנה, שוהם, בת ים, נתניה, כפר סבא, זכרון יעקב, באר שבע וכרמיאל.

לצד זאת, כאמור, ערים רבות מקיימות מופעים עם אמנים שמסתובבים במשאיות מוזיקה ברחבי העיר, אך מודיעין בחרה שלא להשתתף בחגיגה. התושבים יישארו בבתים ויחגגו בתוך הבתים והמרפסות.

בתוך כך, ערב יום העצמאות תש"ף – לפי מרשם האוכלוסין במודיעין מתגוררים כיום  כ-95,000 תושבים ותושבות. פילוח נתוני הגיל של אוכלוסיית העיר מעיד על היותה צעירה למדי: מספר התושבים שגילם 21-0 הוא 39,603, ומספר התושבים שגילם 40-22 הוא 19,062 – כלומר כ-61 אחוזים מתושבי העיר הם בני 40 ומטה. מספר התושבים שגילם 60-41 הוא 25,852, מספר התושבים בני 60 ומעלה צמח ב-8% בהשוואה לשנה שעברה, ומונה כיום 10,303 תושבים (לעומת 9,406 אשתקד). בנוסף, מהנתונים עולה עוד כי היחס בין גברים לנשים בעיר כמעט זהה: מספר הנשים בעיר עומד על 47,636, ואילו מספר הגברים עומד על 47,184.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר