ראש העיר חיים ביבס (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
ראש העיר חיים ביבס (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

ראש העיר ביבס נגד המתווה לשחרור המשק: "עבודה בעיניים"

ראש העיר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מתנגד למתווה ההקלות, לטענתו: "להורים לא ניתנים פתרונות ישימים ליציאה חזרה לעבודה"

פורסם בתאריך: 19.4.20 07:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאר שרי הממשלה התכנסו הלילה והביאו לאישור את מתווה ההקלות במגבלות הקורונה – הממשלה אישרה לעלות את היקף העבודה במשק ל-30 אחוזים. כידוע הלימודים בבתי הספר עדיין אינם מתחדשים – אך, התלמידים הותלמידות צפויים להתחיל היום, ראשון, ללמוד במתכונת של למידה מקוונת מרחוק.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


ראש העיר חיים ביבס מתנגד למתווה שהוצע לשחרור המשק. בפוסט שפרסם אתמול בערב, מוצ"ש, כותב ביבס בין השאר כי "המתווה לשחרור המשק הוא עבודה בעיניים. להורים לא ניתנים פתרונות ישימים ליציאה חזרה לעבודה, ועד שלא יחזירו את הלימודים עבור ילדי הגן וכיתות א'-ג' לפי כללי הפיצול והריחוק והנחיות משרד הבריאות, לא נוכל להחזיר את המשק לפעילות אמיתית".

ביבס מוסיף וכותב כי "ממשלת ישראל צריכה למצוא איזון בין הצורך 'לשטח את העקומה' ובין הצורך בפרנסה ובמסגרות חינוכיות מותאמות למצב".

הלילה אושר בין השאר לפתוח חנויות שפועלות במרחב הפתוח בענפים של חנויות ציוד מידע ותקשורת, ציוד וידאו ואודיו, מחשבין, ציוד היקפי, תוכנה וציוד תקשורת, טקסטיל, כלים מתכות, צבעים וזכוכית, שטיחים, מרבדים וחיפויי קיר ורצפה, רהיטים, מוצרי חשמל וגז ביתיים וחנויות כלי בית. בנוסף, אושרו פתיחתן של חנויות תרבות ופנאי, ספרים וציוד משרדי, ציוד ספורט ואופניים מוסיקה וסרטים, אביזרים רפואיים, מכבסה, מתפרה וסנדלריה.

עוד אושרה האפשרות לגורמי האכיפה לתת קנס בגובה 200 שקלים על אי חבישת מסכה לאחר אזהרה. יחד עם זאת, הממשלה אישרה להגדיל את מספר המתפללים במקום פתוח מ-10 ל-19.

כיום הושארה מגבלת המרחק של 100 מטרים ליציאה מהבית, אולם עבור מטרות ספורט – שניתן לעשותן לבד או בזגוות קבועים, ניתן לצאת ל-500 מטרים.

המהלכים הבאים שיובאו לאישור הממשלה הם החזרת פעילות מוסדות החינוך המיוחד, שמירה על ילדים משלוש משפחות  קבועות. בהמשך, אם צעדי ההקלות לא יובילו לעלייה בתחלואה, יוחזרו השירותים הניידים המשרדיים – ראיית חשבון, עריכת דין ומפעלים תעשייתים.

אם בשבועיים הקרובים לא תירשם עלייה בקצב ההדבקה תישקל אפשרות של החזרת המרכזים המסחריים הפתוחים לפעילות.

יש לציין כי לפי נתוני משרד הבריאות המעודכנים ליום חמישי שעבר, 16.4.20, מספר התושבים שנדבקו בקורונה מאז תחילת המשבר עומד על 120, 55 מהחולים החלימו. כיום ישנם 65 חולי קורונה בעיר. מאז פרוץ המשבר נכנסו 6,339 תושבים לבידוד – היום מספר התושבים שנמצאים בבידוד עומד על 90.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. מושיקו

    19 אנשים יכולים להפגש שלוש פעמעם ביום לתפילה אבל לנו אסור להפגש אפילו פעם אחת עם חברים
    כנראה שהייצוג שלנו בממשלה לא מספיק טוב

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז אני מציע מושיקו את הפתגם היה חכם ,ולא צודק,תחזור בתשובה.

  3. דן

    לפתח את הכל לחבש מסכות כפפות ואלכוגל בבתי ספר מקומות ציבוריים מורים באפן יזום כל שעתיים יוציאו תלמידים לרחיצת ידיים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר