גלידריית ג'לארטה (צילום: יוסי גפן)
גלידריית ג'לארטה (צילום: יוסי גפן)

בגלל הקורונה: שוק הגלידות במודיעין מתכווץ

גלידריית הבוטיק "ג'לארטה", שפועלת במרכז מרלז בעיר, נאלצת לצמצם את פעילותה, אך ממשיכה לספק גלידה במשלוחים: "אנחנו מתפללים שבקרוב יהיה שינוי בהנחיות, עוד חודשיים במצב הזה ואצטרך לסגור"

פורסם בתאריך: 18.4.20 18:05

משבר הקורונה גורם לשיתוק ואפילו לסגירה של עסקים רבים בישראל וגם במודיעין. גלידריית הבוטיק "ג'לארטה", המשרתת לקוחות בעיר כבר עשר שנים, נאלצת לצמצם את פעילותה. הגלידרייה ממשיכה לשרת לקוחות רק במשלוחים וב"טייק-אווי" ולספוג הפסדים כבדים. בשיחה עם "כל העיר מודיעין", מספר יוסי גפן, מבעלי הגלידרייה, על המאבק להמשך הפעילות, ומזהיר כי אם המצב לא ישתנה בקרוב, הגלידרייה תיאלץ להיסגר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"בהתחלה לא ידענו איך להתמודד עם ההנחיות של משרד הבריאות ולכן היינו סגורים למשך כמה ימים. ההנחיות כל הזמן השתנו: בשלבים מסוימים אסרו עלינו למכור בכלל, בשלבים אחרים אסרו עלינו לעשות טייק-אווי והתירו רק משלוחים", אומר גפן ומספר על השינויים שנאלצו לעשות בגלידרייה. "אנחנו מייצרים גלידות, יוגורטים וכנאפה, כל מה שאנחנו מוכרים מיוצר בחנות. בזמנים רגילים אנשים מגיעים ואוכלים כמו בבית קפה. ההנחיות האחרונות הן שמותר רק משלוחים וטייק-אווי במשקל בלבד".


גלידריית ג'לארטה (צילום: יוסי גפן)

גלידריית ג'לארטה (צילום: יוסי גפן)


"אנחנו מתמודדים עם אתגרים כלכליים קשים", ממשיך ומספר גפן. "ההכנסות ירדו ב-70 אחוז כי כבר אי אפשר לבוא ולשבת בגלידרייה. עסקים שיש להם חסכונות יכולים לספוג את המצב הזה, אבל למי שאין – לא יכול. יש לי כמה חברים שסגרו עסקים בעיר. אנחנו מפסידים כסף ומצליחים לשרוד רק על החסכונות. אם המצב ימשיך ככה, גם אני אצטרך לסגור את העסק שלי. אנחנו מתפללים שבקרוב יהיה שינוי בהנחיות, עוד חודשיים במצב הזה ואצטרך לסגור. בסוף אנשים יתחילו למות לא מהקורונה, אלא מהתאבדויות כי ייאלצו לסגור עסקים ולפשוט רגל. אם לא יתנו לעצמאים לפתוח, תהיה פה קטסטרופה".


גלידריית ג'לארטה (צילום: יוסי גפן)

גלידריית ג'לארטה (צילום: יוסי גפן)


גפן ממשיך ומתאר את העבודה תחת הנחיות משרד הבריאות: "אסרו עלינו למכור גלידה במנה בודדת – אסור למכור כדור גלידה או כוס קפה, מותר רק במכלים על פי משקל. את המשלוחים אנחנו עושים מהרכב, מתקשרים כשאנחנו מחוץ לדירה ומעבירים את הסחורה דרך החלון, עם מסכה וכפפות ובלי שום מגע. כדי לצמצם עלויות, את המשלוחים אנחנו עושים בעצמנו ולא עם חברת שליחויות. צמצמנו גם את הייצור לעשרה סוגי גלידה בלבד. אנחנו שומרים על היגיינה וסטריליות ועובדים רק עם כפפות, עוד לפני הקורונה".

גפן טוען כי הרשויות אינן מתנהלות על פי המצופה: "הבעיה היא שגם הרשויות לא סגורות מהן ההנחיות בכל רגע, כל פעם משנים אותן. בבוקר בא שוטר ואומר דבר אחד ובצהריים בא פקח ואומר דבר אחר. בצאת החג רציתי לפתוח והשוטרים לא ידעו האם מותר לי או לא, יש בעיה במסירת ההנחיות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר